رشد ۹۰۵ واحدی شاخص بورس

۱۳۹۸/۰۴/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۳۱۸

گروه بورس| شاخص بورس در روز گذشته با رشد بیش از ۹۰۵ واحدی در پایان معاملات به ۲۴۹ هزار و ۶۲۱ واحد رسید تا سهامداران روز پرحرارتی را در تالار حافظ تجربه کنند.

آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای دیروز با رشد مواجه شدند. بر اساس آمارهای معاملاتی شاخص کل با ۹۰۵ واحد رشد معادل ۰.۳۶ درصد به ۲۴۹ هزار و ۶۲۱ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی- ارزشی» با ۲۵۳ واحد افزایش معادل ۰.۳۶ درصد به ۶۹ هزار و ۹۰۵ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۳۷۹ واحد افت معادل ۰.۶۲ درصد به ۶۱ هزار و ۸۰۹ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۵۷ واحد رشد، معادل ۰.۶۲ درصد به ۴۲ هزار و ۴۳ واحد رسید.

از سوی دیگر ۵ نماد « وامید با ۲۳۶ واحد، رمپنا با ۲۱۱ واحد، شخارک با ۱۱۶ واحد، کچاد با ۱۰۹ واحد، وغدیر با ۹۷ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

این گزارش می‌افزاید که شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای نیز با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص صنایع «محصولات چرمی با ۱۹۹ واحد صعود معادل ۴.۸۲ درصد به ۴ هزار و ۳۳۴ واحد، فنی مهندسی با ۷۹ واحد افزایش معادل ۴.۲۹ درصد به یک هزار و ۹۳۱ واحد، محصولات چوبی با ۹۴۵۰ واحد صعود معادل ۳.۹۱ درصد به ۲۵۱ هزار و ۳۴۴ واحد، چند رشته‌ای صنعتی با ۶۵۷ واحد رشد معادل ۲.۶۶ درصد به ۲۵ هزار و ۳۲۹ واحد، غذایی به جز قند با ۲۴۶ واحد افزایش، معادل ۲.۳۷ درصد به ۱۰ هزار و ۶۴۶ واحد، منسوجات با ۶۳ واحد رشد معادل ۲.۱۸ درصد به ۲ هزار و ۹۹۶ واحد، سیمان با ۳۸ واحد افزایش معادل ۲.۱۰ درصد به یک هزار و ۸۶۷ واحد» رسید.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز آخر سومین هفته تیرماه بورس، در ۲۹۲ هزار نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۴۴ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۹ هزار و ۸۸۷ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۹۴۰ هزار و ۸۲۶ میلیارد تومان رسید.

در فرابورس ایران نیز شاخص کل در پایان معاملات 32 واحد افزایش یافته و به رقم 3 هزار و 254 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از179 هزار میلیارد تومان رسید. همچنین معامله‌گران فرابورس بیش از 2.4 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 260 هزار نوبت معامله و به ارزش هزار و 67 میلیارد تومان داد و ستد کردند. در روز چهارشنبه، نمادهای میدکو، دماوند، کگهر بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس داشته‌اند و نمادهای مارون، هرمز، کرمان، ذوب، بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

نمادهای پربیننده فرابورسی مربوط به شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، بانک دی، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، کشت و صنعت شریف‌آباد، کاغذ پارس، سیمان لار سبزوار بوده‌اند.

 

ارسال نظر