روی خط شرکت ها

۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۰۶۷

  افزایش سرمایه «پاسا» به تایید حسابرس رسید: شرکت ایران یاسا تایر و رابر اعلام کرد که حسابرس و بازرس قانونی شرکت اظهارنظر خود را نسبت به گزارش توجیهی هیات‌مدیره در خصوص افزایش سرمایه اعلام کرده است.به گزارش سنا، شرکت ایران یاسا تایر و رابر از تایید گزارش توجیهی هیات‌مدیره در خصوص افزایش سرمایه خبر داد. «پاسا» قصد دارد سرمایه خود ر از مبلغ ۶۰۰میلیارد ریال به مبلغ ۹۰۰میلیارد ریال افزایش دهد. قرار است این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران به منظور انجام طرح توسعه تایر‌های نسل دوم ارایه شود. گفتنی است؛ انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است و در این خصوص اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

  سود تلفیقی حسابرسی شده «شیراز» به ۱۲۶۴ریال رسید: شرکت پتروشیمی شیراز در صورت‌های مالی تلفیقی ۱۲ماهه حسابرسی شده سود هرسهم را یک هزار و ۲۶۴ریال اعلام کرد.

شرکت پتروشیمی شیراز در صورت‌های مالی تلفیقی ۱۲ماهه حسابرسی شده منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷ سود هرسهم را یک هزار و ۲۶۴ریال اعلام کرد.

این شرکت سود عملیاتی تلفیقی این دوره را ۱۰هزار و ۱۷میلیارد ریال، سود خالص تلفیقی را ۶هزار و ۴۴۸میلیارد ریال و سود انباشته‌ قابل انتساب به صاحبان سهام شرکت اصلی را ۱۴۶میلیارد و ۷۷۹میلیون ریال اعلام کرده است. این شرکت با توجه به برآوردی که از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه داشته پیش بینی کرد نرخ فروش محصولات در سال ۱۳۹۸ در حدود سال ۱۳۹۷ محقق شود. همچنین نرخ خرید گاز بر اساس مصوبات هیدورکربوری است. با توجه به افزایش نرخ گاز خوراک در نیمه دوم سال ۱۳۹۷ پیش بینی می‌شود نرخ گاز خوراک در سال۱۳۹۸ در حدود نرخ‌های نیمه دوم سال ۱۳۹۷ محقق شد.

این شرکت در خصوص جزییات منابع تامین مالی شرکت در پایان دوره اعلام کرد که در سال۱۳۹۷ با پرداخت به موقع اقساط تسهیلات و تبدیل تسهیلات بانک ملت ۲۴ درصد به ۱۸ درصد شرکت پتروشیمی شیراز توانسته بخشی از هزینه‌های مالی را کاهش دهد. «شیراز» در تشریح برنامه‌های با اهمیت خود در سال مالی جاری اعلام کرد که با توجه به تصویب نامه مورخ ۱۱مهر۱۳۹۷ هیات دولت مبنی بر آزادسازی نرخ ارز خوراک صنایع پتروشیمی، با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از ابتدای مهر ماه سال ۱۳۹۷نرخ اوره بر مبنای نرخ بورس کالا محاسبه و در حسابها لحاظ شده است.

  شناسایی زیان ۲۰۷ریالی هرسهم «غگز»: شرکت گز سکه در اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷ برای هرسهم ۲۰۷ریال زیان شناسایی کرد. این زیان شناسایی شده نسبت به سال مالی۱۳۹۶ معادل ۶۹درصد کاهش یافته است. در صورت‌های مالی سود عملیاتی ۹میلیارد و ۱۲میلیون ریال، زیان خالص ۱۰میلیارد و ۱۹۷میلیون ریال و زیان انباشته پایان دوره ۸۸میلیارد و ۴۴۸میلیون ریال اعلام شده است.

این شرکت در خصوص جزییات منابع تامین مالی شرکت در پایان دوره اعلام کرد که با توجه به تصمیمات اتخاذ شده توسط مدیریت شرکت نسبت به افزایش صادرات اقداماتی را انجام داده است.

 

ارسال نظر