روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۴/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۸۲۸

 «غسالم» به هر سهم ۴۰۹ ریال اختصاص داد: شرکت سالمین در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷، به ازای هر سهم خود ۴۰۹ ریال سود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ افزایش ۸۵ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش سنا، شرکت سالمین با سرمایه ۳۰۰ میلیارد ریال، صورت‌های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ را به صورت حسابرسی شده منتشر کرد.

شرکت سالمین در دوره یاد شده، مبلغ ۱۲۲ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۴۰۹ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ معادل ۸۵ درصد افزایش داشته است.

با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۱۹۷ میلیارد و ۷۰۹ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.«غسالم» در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۶، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۶۶ میلیارد و ۳۸۱ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۲۲۱ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.

شرکت سالمین در برآورد خود از تغییرات نرخ فروش محصولات در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۸ اعلام کرده است در این دوره

با توجه به نوسانات موجود در نرخ ارز و افزایش قابل توجه در نرخ خرید مواد اولیه و مواد بسته‌بندی به دلیل آزاد‌سازی نرخ برخی از مواد و جهت جبران سایر هزینه‌ها شامل حقوق و دستمزد و کسب حاشیه سود منطقی نسبت به افزایش نرخ محصول از جمله کیک و بیسکویت طی سال اقدام خواهد شد.این شرکت در برآورد خود از تغییرات نرخ خرید مواد اولیه در دوره یاد شده، اعلام کرده است: به دلیل آزاد‌سازی برخی از نرخ‌های مواد، نرخ‌های برخی از مواد اولیه از قبیل آرد گندم، روغن نباتی، شکر، شیرخشک، مواد افزودنی وارداتی و مواد بسته‌بندی از قبیل کارتن و سلفون افزایش قابل توجهی خواهد داشت که به نظر می‌رسد افزایش نرخ مواد بطور میانگین در سال ۹۸ حداقل در حدود ۵۰ درصد باشد.

پیش‌بینی «غسالم» از تغییرات عوامل بهای تمام شده عبارت است از: نرخ مواد اولیه و بسته‌بندی در سال ۹۸ با فرض ثابت بودن مقدار مصارف بطور میانگین حداقل دارای ۵۰ درصد افزایش باشد و هزینه حقوق دستمزد دارای افزایش

۴۵ درصدی نسبت به سال گذشته داشته باشد و سایر هزینه‌های سربار شامل حقوق پرسنل پشتیبانی و سایر بین ۲۰ تا ۲۵ درصد باشد.

 تعیین سود ۷۸۰ ریالی سود هر سهم «پتایر»: مجمع عمومی شرکت تولیدی ایران‌تایر تقسیم مبلغ ۷۸۰ ریال سود نقدی و یک هزار ۱۷۸ ریال سود خالص برای هر سهم این شرکت را در مجمع به تصویب رساند. مجمع عمومی عادی سالانه شرکت تولیدی ایران تایر برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷ در روز دوشنبه ۱۰ خرداد ماه ۱۳۹۸ برگزار شد. دستور جلسه مجمع عمومی سالانه «پتایر» برای دوره مالی ذکر شده به شرح زیر بوده است: استماع گزارش هیات‌مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار، انتخاب اعضای هیات‌مدیره، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیات‌مدیره و تعیین پاداش هیات‌مدیره.براساس گزارش منتشر شده در خصوص این جلسه، خلاصه تصمیمات مجمع عمومی شرکت تولیدی ایران تایر عبارت است از: سود نقدی به ازای هر سهم به مبلغ ۷۸۰ ریال و سود خالص به ازای هر سهم یک هزار و ۱۷۸ ریال تصویب شد. سود خالص ۳۳۷ میلیارد و ۵۹۸ میلیون ریال و سود انباشته پایان دوره با لحاظ کردن مصوبات مجمع، ۲ میلیارد و ۲۸۷ میلیون ریال اعلام شد.مفید راهبر به ‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و مفید رهبر به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شد.

 تلفیقی ۱۲ماهه «لابسا» منتشر شد: شرکت آبسال صورت‌های مالی تلفیقی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷ را منتشر کرد.

شرکت آبسال در اطلاعات و صورت‌های مالی تلفیقی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷ سود هرسهم را در مقایسه با سال مالی ۱۳۹۶ از مبلغ ۲ریال سود به ۵۶۴ریال رسیده است. این شرکت در حالی این رقم را اعلام کرده است که سود هرسهم شرکت اصلی نیز ۵۷۴ریال اعلام شده است و رشد بیش از ۱۹هزار درصدی را رقم زده است. سود عملیاتی تلفیق این شرکت به ۳۷۱میلیارد و ۳۸۱میلیون ریال، سود خالص تلفیقی نیز به ۲۰۳میلیارد ریال و سود انباشته قابل انتساب به صاحبان سهام شرکت اصلی به ۲۵۱میلیارد ریال رسیده است. «لابسا» در تشریح اهداف و برنامه‌های راهبردی خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد که حفظ بازار، ادامه تولید و صادرات با توجه به شرایط بسیار سخت حاکمه که خارج از دست شرکت است؛ همچنین براساس برآورد شرکت از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه اعلام شده است که این نرخ در چارچوب ضوابط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تعیین می‌شود. گفتنی است؛ این موضوع وابستگی بسیار زیادی با قیمت ارز و تحریم خواهد داشت که رو به افزایش است.

در برآوردی که «لابسا» از تغییرات عوامل بهای تمام‌شده داشته است اعلام کرد که طبق روال گذشته از طریق بانک‌ها این امر انجام خواهد گرفت، لازم به ذکر است که زمان پرداخت بدهی‌ها و وصول مطالبات هر دو کم شده است.

 

ارسال نظر