عقب‌نشینی شاخص‌ها کلید خورد

۱۳۹۸/۰۴/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۵۶۲
عقب‌نشینی شاخص‌ها کلید خورد

گروه بورس|

 معاملات تالار شیشه‌ای در روز قبل با ریزش ۴۴ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۲۴۸ هزار و ۵۳۳ واحد به پایان رسید. این در حالی است که دیروز شاخص کل از مرز 250 هزار واحدی هم عبور کرد اما پس از عبور از ساعت ابتدای بازار، شاخص کل روند نزولی به خود گرفت.

بر این اساسی، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می‌دهد که شاخص‌های معاملاتی در بازار سهام با افت مواجه بودند، به‌طوری که شاخص کل با (۴۴) واحد کاهش معادل (۰.۰۲) درصد به ۲۴۸ هزار ۵۳۲ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۱۲) واحد افت معادل (۰.۰۲) درصد به ۷۰ هزار ۱۸۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۲۶ واحد رشد معادل ۰.۳۹ درصد به ۵۸ هزار و ۵۹۰ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۵۴ واحد افزایش، معادل ۰.۳۹ درصد به ۳۹ هزار و ۹۹۴ واحد رسید. لازم به ذکر است که ۳ نماد « فولاد با (۲۱۵) واحد، پارسان با (۱۶۴) واحد و رمپنا با (۱۳۵)» افت، بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند. همچنین اکثر شاخص صنایع تالار شیشه‌ای با ریزش مواجه شدند به‌طوری که شاخص صنایع «سایر معادن با ۱۶۳۶ واحد رشد معادل ۵ درصد به ۳۴ هزار و ۳۷۵ واحد،زغال سنگ با ۲۷۷ واحد افزایش معادل ۳.۷۶ درصد به ۷ هزار و ۶۴۲ واحد، حمل و نقل با ۲۰۱ واحد رشد معادل ۳.۳۷ درصد به ۶ هزار و ۱۷۳ واحد، سیمان با ۶۰ واحد افزایش معادل ۳.۱۹ درصد به یک هزار و ۹۵۰ واحد، انتشار و چاپ با (۲۲۷۰۰) واحد کاهش، معادل (۳.۵۲) درصد به ۶۲۱ هزار و ۶۶۱ واحد، وسایل ارتباطی با (۲۶۶) واحد افت معادل (۴.۲۱) درصد به ۶ هزار و ۶۲ واحد، محصولات چوبی با (۱۱۰۹۳) واحد کاهش معادل (۴.۲۹) درصد به ۲۴۷ هزار ۳۲۹ واحد» رسید. به این ترتیب، در پایان اولین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۳۲۷ هزار و ۱۲۷ نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۱ هزار و ۸۹۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۹۴۴ هزار و ۱۰۶ میلیارد تومان رسید.

    رشد آرام آیفکس

دیروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل ۱۵ واحد رشد کرده و به رقم ۳ هزار و ۱۹۴ واحد رسید. همچنین ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به ۱۷۸ هزار میلیارد تومان رسید.  دیروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از ۱.۴ میلیارد سهام حق‌تقدم و سایر اوراق مالی در قالب ۲۲۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۷۵۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند. نمادهای میدکو، شراز، زاگرس، سمگا، سرچشمه در تقویت شاخص فرابورس بیشترین اثر را داشته و نمادهای کگهر، کرمان، در کاهش شاخص فرابورس بیشترین اثر را داشته‌اند. گفتنی است نمادهای پربیننده فرابورس مربوط به شرکت‌های سهامی ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، توسعه و عمران استان کرمان، ریل‌پرداز سیر، پتروشیمی زاگرس، صنایع کاغذ پارس و توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی بوده‌اند.

 

ارسال نظر