شفاف‌سازی نیاز به اهتمام تمام دستگاه‌ها دارد

۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۲۶۸
شفاف‌سازی نیاز به اهتمام تمام دستگاه‌ها دارد

بیش از ۴۰۰ شرکت مربوط به اشخاص حقوقی مشخص شده در جزو ۵ ماده ۶ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی نسبت به افشای صورت‌های مالی و سایر اطلاعات تکلیف شده در قانون اقدام کرده‌اند.

به گزارش سنا، علی بیگ زاده، مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص شفاف‌سازی این شرکت‌های بزرگ اعلام داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته در این مدیریت شرکت‌های مذکور که عمدتا متعلق به صندوق‌های بازنشستگی و شهرداری‌ها هستند صورتهای مالی خود را در سایت کدال افشاء و در معرض دید عموم قرار داده‌اند.

مدیر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار، اظهار داشت: شفاف‌سازی بخش عمومی اقتصاد از اهمیت زیادی برخوردار است و مجلس شورای اسلامی در سالیان اخیر با تدوین مقررات و ایجاد بستر لازم این تکلیف را بر عهده سازمان بورس قرار داده که گزارش‌های سالانه نیز به مرجع قانون‌گذاری ارسال می‌شود.

بیگ‌زاده در ادامه تاکید کرد که شفاف‌سازی شرکت‌های فعال در بخش عمومی غیر دولتی نیاز به اهتمام و همکاری تمام دستگاه‌ها دارد و از مدیران اشخاص حقوقی مشخص شده در قانون خواست در صورتی که موظف به ارایه اطلاعات هستند نسبت به دریافت امضای الکترونیکی و ارایه اطلاعات شرکت‌های زیر مجموعه خود در سامانه کدال اقدام کنند.

 

ارسال نظر