روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۱۰۱

   «سپاها» زیان خود را کاهش نداد: شرکت سیمان سپاهان در دوره ۶ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷، به ازای هر سهم خود ۴۶ ریال زیان شناسایی کرد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته افزایش ۲۵۴ درصدی زیان را نشان می‌دهد.

به گزارش سنا، شرکت سیمان سپاهان با سرمایه دو هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال، صورت‌های مالی میان دوره‌ای تلفیقی ۶ ماهه دوره مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی شده منتشر کرد.

شرکت سیمان سپاهان در دوره یاد شده، مبلغ ۱۱۳ میلیارد و ۶۷۸ میلیون ریال زیان خالص محقق کرد و بر این اساس مبلغ ۴۶ ریال زیان به ازای هر سهم خود شناسایی کرد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته معادل ۲۵۴ درصد افزایش زیان داشته است.با احتساب زیان انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۵۸۵ میلیارد و ۱۶۳ میلیون ریال زیان انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

«سپاها» در دوره ۶ ماهه سال مالی منتهی به شهریور ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۳۲ میلیارد و ۶۱۵ میلیون ریال زیان خالص محقق کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۱۳ ریال زیان به ازای هر سهم خود شناسایی کرده بود.

   «زگلدشت» برای هرسهم ۸۴۹ریال سود محاسبه کرد: شرکت کشت و دام «گلدشت نمونه اصفهان» برای سال مالی منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷ به ازای هرسهم ۸۴۹ ریال سود محاسبه کرد.شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان در اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ به ازای هرسهم ۸۴۹ ریال سود محاسبه کرد.

این شرکت سود ۸۴۹ ریالی را در حالی اعلام کرده که نسبت به سال گذشته ۱۶۷ درصد افزایش داشته است. همچنین سود عملیاتی شرکت با رشد ۱۱۱ درصدی به ۲۰۵ میلیارد ریال، سود خالص با رشد ۱۶۷ درصدی به ۲۵۴ میلیارد ریال و سود انباشته در پایان دوره با رشد ۹۶ درصدی به ۲۷۹ میلیارد ریال رسید.

در آوردی که «زگلدشت» از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه داشته اعلام شد با توجه به وجود مشتری عمده انتظار می‌رود میانگین نرخ فروش شیر در سال ۱۳۹۸ مبلغ دو هزار ریال نرخ‌گذاری شود. همچنین با توجه به نوسان نرخ ارز، انتظار می‌رود هزینه مواد مصرفی به دلیل افزایش در نرخ نهاده‌ها (شامل جو، ذرت و سویا) ۲۰درصد افزایش یابد.

برآورد این شرکت از تغییرات عوامل بهای تمام شده با توجه به افزایش در نرخ خرید نهادها (خوراک دام) به دلیل افزایش در نرخ ارز (دلار)، انتظار می‌رود بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال قبل (عمدتا به دلیل افزایش در نرخ خرید هزینه مواد مصرفی و افزایش در تعداد دام) ۴۶ درصد افزایش یابد. این شرکت در تشریح برنامه‌های خود جهت تکمیل طرح‌های توسعه اعلام کرد که ساخت بهاربند تلیسه به ظرفیت ۳۰۰ راس جهت کاهش تراکم گله و همچنین ساخت بهاربند گاو شیری با ظرفیت ۳۰۰ راس به منظور افزایش ظرفیت تولید در دست اقدام قرارگرفته که بهاربند تلیسه در سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری رسید و بهاربند گاو شیری در پایان سال ۱۳۹۸ به بهره‌برداری خواهد رسید. یکی دیگر از برنامه‌های آتی «زگلدشت» که در پیش بینی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ منظور شده فروش تعداد ۱۵۰ راس تلیسه آبستن خواهد بود.

   سود هر سهم «وتوکا» افزایشی بود: شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷، به ازای هر سهم خود ۲۰۱ ریال سود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ افزایش ۸۴ درصدی را نشان می‌دهد. شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد با سرمایه ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال، صورت‌های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد در دوره یاد شده، مبلغ ۵۲۱ میلیارد و ۴۲۴ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۲۰۱ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ معادل ۸۴ درصد افزایش داشته است. با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۹۲۴ میلیارد و ۶۰۵ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد. «وتوکا» در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۶، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۲۸۳ میلیارد و ۶۹۱ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۱۰۹ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود. همچنین بر اساس این گزارش، ارزش بازار شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد در دوره یاد شده، با افزایش ۲ هزار و ۸۸ میلیارد و ۹۰۶ میلیون ریال به ۳ هزار و ۸۶۵ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال رسید. بهای تمام شده این شرکت نیز با افزایش ۱۵۸ میلیارد و ۹۲۲ میلیون ریال، معادل یک هزار و ۵۹۹ میلیارد و ۵۶۸ میلیون ریال محاسبه شد. «وتوکا» تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۲۱۷ میلیارد و ۴۶ میلیون ریال به مبلغ معادل ۲۶۷ میلیارد و ۶۴۴ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت مبلغ ۵۰ میلیارد و ۵۹۸ میلیون ریال سود کسب کرد. شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد طی این دوره تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۳۴۸ میلیارد و ۷۶۲ میلیون ریال خریداری کرد.

 

ارسال نظر