تغییرات بازار پایه فرابورس به تعویق افتاد

۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۰۹۸

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران گفت: فرابورس در وضع مقررات جدید مشارکتی جدی با سازمان بورس و اوراق بهادار دارد؛ بنابراین در صورت ابلاغ اصلاح مقررات توسط شورای عالی بورس یا سازمان بورس همراهی و مشارکت لازم را در اجرا با این ارکان خواهند داشت.

در حالی که در چند روز گذشته اعلام شده بود به منظور راه‌اندازی تابلوهای زرد، نارنجی و قرمز بازار پایه، تمامی نمادهای مندرج در این بازار در پایان معاملات دوشنبه ۲۰ خردادماه متوقف خواهد شد، اما جدیدترین خبرها حاکی از برگزاری جلساتی در شورای عالی بورس و سازمان بورس و اوراق بهادار با محوریت بررسی و جمع‌آوری نظرات فعالان و کارشناسان بازار سرمایه در خصوص تغییرات قوانین بازار پایه است تا دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی که از سوی سهامداران و فعالان این بازار در آستانه اجرایی شدن مقررات جدید منعکس شده است بار دیگر مورد توجه قرار گیرد.

امیر هامونی در گفت‌وگو با ایرنا هدف از برگزاری این جلسات را شنیدن دغدغه‌های فعالان بازار اعلام کرد و افزود: موضوع تغییر در مقررات بازار پایه درخواست خود ناشران و فعالان بازار سرمایه بوده است که سهام شرکت آنها در این بازار به صورت روزانه دچار نوسانات غیرعادی می‌شد. هامونی با بیان اینکه بازنگری در دستورالعمل مقررات بازار پایه از مطالبات اصلی افراد حاضر در بورس بود، گفت: بطور طبیعی مقررات جدید بازار پایه به عنوان بهترین دستورالعمل در تاریخ بازار سرمایه محسوب نمی‌شود اما بطور حتم یک گام عملی و رو به جلو در راستای ارتقای سلامت بازار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران خاطرنشان کرد: در هر صورت همانند گذشته، پیشنهادات لازم به صورت مستمر برای بازنگری و اصلاحات مورد نیاز در جهت تسهیل رویه‌ها به ارکان سیاست‌گذار بازار سرمایه پیشنهاد و اتخاذ تصمیم خواهد شد.

وی گفت: ما با نوسان‌گیری که یک نوع استراتژی معاملاتی و مورد استقبال سرمایه‌گذاران در بورس است مشکلی نداریم اما بحث اصلی ما بر سر تحلیل است که باید در بازار پایه مبنای اصلی معاملات قرار بگیرد.

هامونی اظهار داشت: در سال ٩٧ فقط در یکی از بازارهای فرابورس ٢۴ میلیارد تومان سود ناشی از نوسان‌گیری روزانه به دست آمد که معاملات آن مورد تایید فرابورس قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران در پایان افزود: از سهامدارانی که تاکنون مقررات جدید بازار پایه را مطالعه نکرده‌اند درخواست مطالعه دقیق این دستورالعمل را دارم تا براساس آن نظرات کارشناسی خود را در اختیار سازمان بورس و ارکان مربوطه قرار دهند.

 

ارسال نظر