صعود بازار در شیب ملایم

۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۰۰:۳۴:۵۱
کد خبر: ۱۴۵۸۳۹

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: دیروز شاخص بورس برخلاف پیش‌بینی‌ها که تصور می‌شد به دلیل تعطیلی روزهای پیش رو کم رمق باشد، مثبت بود.

حسن قاسمی در گفت‌وگو با ایرنا به رشد شاخص بورس در بازار دیروز اشاره و بیان کرد: گروه‌هایی مثل خودرویی‌ها بر رشد شاخص بورس تاثیرگذار بودند و گروه بانکی‌ها در ساعات پایانی معاملات به دلیل اخباری که درخصوص جدی شدن نرخ تسعیر ارز منتشر شد مسیر رشد را در پیش گرفتند. قاسمی با تبیین دلیل رشد گروه خودرویی در بازار بورس، گفت: اخبار و شایعات مربوط به تجدید ارزیابی دارایی‌ها به عنوان مهم‌ترین عاملی محسوب می‌شود که بر رشد گروه خودرویی‌ها تاثیر داشت.

این کارشناس بازار سرمایه به افت گروه فولادی‌ها در بازار اشاره و خاطرنشان کرد: جنگ تجاری به‌شدت روی قیمت‌های جهانی تاثیرگذار است، در چهار روز گذشته قیمت نفت حداقل ۱۰ درصد افت داشت، اگر اقتصاد جهانی وارد دوران رکود شود نرخ صنایع فلزی و پتروشیمی کاهش می‌یابد، این امر باعث کاهش اقبال سرمایه‌گذاری در صنعت فولادی‌ها شد. وی اظهار داشت: با توجه به اینکه بازار چند روز بسته می‌شود اما انجام معاملات در بازارهای جهانی ادامه دارد به همین دلیل ممکن است در این چند روز قیمت‌ها در بازار نفت، فلزات و پتروشیمی با سقوط همراه شوند.

قاسمی اظهار کرد: با وجود گزارش‌ها و صورت مالی که شرکت‌های فلزی ارایه دادند بازار این کالاها باید مثبت باشد اما به دلیل وجود چشم‌انداز در زمینه تشدید اختلافات بین چین و امریکا و احتمال کاهش قیمت نفت و محصولات فلزی بازار با تردید در حال پیشروی است.

این کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی خود از وضعیت معاملات در بازار روز دوشنبه را این‌گونه بیان کرد: به نظر می‌رسد که روند بازار برای فردا افزایشی نباشد، زیرا امکان دارد که در تعطیلات، مسائلی بازار را تهدید کند به همین دلیل در بازار فردا میزان فروش بیش از خرید خواهد شد. وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم به دلیل انتشار گزارش‌های مثبت از شرکت‌ها و برگزاری مجامع، بازار با یک شیب ملایمی در حال رشد باشد.

 

ارسال نظر