هم‌آوایی رشد شاخص‌ها

۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۰۰:۳۴:۳۵
کد خبر: ۱۴۵۸۳۸

گروه بورس|

 شاخص کل بازار بورس و اوراق بهادار تهران در روز گذشته با ۲هزار و ۱۵۶ واحد رشد در ارتفاع ۲۲۴هزار و ۵۴۴ واحدی ایستاد. در روز یک‌شنبه، تمامی شاخص‌های بازار بورس تهران سبزپوش بودند. بر‌اساس آمارهای معاملاتی، دیروز تمامی شاخص‌های بورس با رشد دسته جمعی مواجه شدند بطوری که شاخص کل با ۲۱۵۶ واحد افزایش معادل ۰.۹۷ درصد به ۲۲۴ هزار ۵۴۴ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۶۱۴ واحد رشد معادل ۰.۹۷ درصد به ۶۳ هزار و ۹۹۸ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۱۷۴ واحد رشد معادل ۲.۳۰ درصد به ۵۲ هزار و ۳۰۶ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۸۰۹ واحد افزایش، معادل ۲.۳۰ درصد به ۳۶ هزار و ۵۵ واحد رسید.

از سوی دیگرجزییات داد و ستدها مشخص می‌کند که ۷ نماد « وبملت با ۱۹۲ واحد، مبین با ۱۷۷ واحد، پارس با ۱۵۷ واحد، وتجارت با ۹۹ واحد، وبصادر با ۸۷ واحد، اخابر با ۷۰ واحد و خساپا با ۶۰ واحد» افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس بر جای گذاشتند. به این ترتیب، در پایان دومین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۲۹۶هزار و ۵۷۰ نوبت معاملاتی، ۴ میلیارد و ۹۴۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۲ هزار و ۴۱۷ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۸۵۴ هزار و ۸۶۷ میلیارد تومان رسید.

   صعود بیش از 65 واحدی آیفکس

فرابورس ایران معاملات دوازدهمین روز از خردادماه 98 را با سقف‌شکنی آیفکس و صعود بیش از 65 واحدی این نماگر و نیز دادوستد 3 میلیارد و 280 میلیون ورقه به ارزش افزون بر 8 هزار و 7 میلیارد ریال پشت سر گذاشت. دیروز شاخص کل فرابورس با 65.6 واحد رشد معادل 2.4 درصد تا ارتفاع 2851 واحدی افزایش یافت.

نمادهای «مارون»، «کگهر»، «دماوند»، «ذوب»، «سمگا» و «کرمان» به ترتیب 6 نمادی بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر این نماگر تا سطح حداکثر 23 واحد داشتند و «میدکو» نیز در تابلو «تاثیر در شاخص» اولین نمادی بودند که تا سطح 2 واحد تاثیر منفی بر آیفکس به جا گذاشت. بدین‌ترتیب از ابتدای ماه جاری تاکنون شاخص کل فرابورس افزایش 206 واحدی معادل 7.8 درصدی را به ثبت رسانده است.

در بازار پایه نیز سهامداران خرید و فروش 583 میلیون سهم به ارزش 2 هزار و 43 میلیارد ریال را در مجموع سه تابلو این بازار رقم زدند. سه نماد «آ س پ»، «دبالک» و «کشرق» در حالی با بیشترین رشد قیمت روزانه روبرو شدند که نمادهای «حپارسا»، «ساینا» و «اوان» بالاترین افت قیمت را تجربه کردند.

همچنین نماد شرکت ریل پرداز سیر با تغییر مالکیت بیش از 151 میلیون سهم به ارزش افزون بر 451 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات و نماد ذوب‌آهن با جابه‌جایی 161 میلیون سهم به ارزش 281 میلیارد ریال بالاترین حجم معاملات را از آن خود کردند. در بازار ابزارهای نوین مالی نیز 41 میلیون ورقه به ارزش یک هزار و 587 میلیارد ریال دست به دست شد که نتیجه دادوستدهای اوراق تسه، اوراق بدهی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله بود.

 

ارسال نظر