خرید بیش از ۷۷۹۵ میلیارد تومان اوراق بهادار در بورس

۱۳۹۸/۰۲/۲۱ - ۰۱:۲۱:۱۵
کد خبر: ۱۴۴۲۱۶
خرید بیش از ۷۷۹۵ میلیارد تومان اوراق بهادار در بورس

در پایان معاملات سومین هفته کاری اردیبهشت ماه، شاخص کل با ۳.۹۸ درصد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم ۲۱۱ هزار و ۳۴۴ واحد رسید.

به گزارش تعادل، به نقل از روابط عمومی بورس تهران در پایان معاملات هفته منتهی به ۱۸ اردیبهشت ماه ۹۸، شاخص کل با ۸۷۶۵ واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم ۲۱۱۳۴۴ واحد رسید.

شاخص بازار اول با ۵۷۲۹ واحد کاهش به رقم ۱۵۹۶۱۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم با ۲۰۸۲۶ واحد کاهش عدد ۴۰۲ هزار و ۴۳۱ واحد را تجربه کرد و به این ترتیب شاخص بازار اول ۳.۴۷ و شاخص بازار دوم هر دو با ۴.۹۲ درصد کاهش نسبت به هفته قبل همراه شدند.

در ۵ روز کاری این هفته، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۷۷۹۵۱ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل یک درصد افزایش داشت.

در ضمن تعداد ۳۰۴۴۱ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از یک میلیون و ۸۶۴ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت. تعداد اوراق معامله شده ۱۱ درصد افزایش و دفعات معاملات ۱۱ درصد کاهش را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۳۱۴ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۳۴۱۱ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب با ۹ درصد و ۸ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته همراه شدند.

معامله ۱۴۰ میلیارد سهم در بورس از ابتدای امسال

تعداد ۱۴۰میلیارد و ۲۹۴میلیون سهم و حق تقدم از ابتدای امسال تاکنون به ارزش ۳۵۲هزار و ۲۵۹میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار داد و ستد شده است.

از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۱۴۰میلیارد و ۲۹۴ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۳۵۲ هزار و ۲۵۹ میلیارد ریال در ۸ میلیون و ۹۵۱هزار و ۴۱۸ دفعه مورد در بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار گرفته است.همچنین بررسی معاملات بازار سهام به تفکیک بازار نشان می‌دهد در این مدت ۹۹میلیارد و ۳۷۶میلیون سهم به ارزش ۲۰۹هزار و ۲۰میلیارد ریال در ۴ میلیون و ۷۶۳هزار و ۳۱۴ نوبت در بازار اول؛ ۳۹ میلیارد و ۳۸۴ میلیون سهم به ارزش ۱۲۴هزار و ۳۱۶ میلیارد ریال در ۴میلیون و ۱۲۰هزار و ۴۷۵ نوبت در بازار دوم؛ یک میلیون و ۹۰۰ هزار برگه به ارزش یک هزار و ۹۰۶میلیارد ریال در ۳ هزار و ۲۱ نوبت در بازار بدهی، ۴۴ هزار قرارداد به ارزش ۱۴۷ میلیارد ریال در ۵ هزار و ۳۶۹ نوبت در بازار مشتقه و یک میلیارد و ۵۳۱ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش ۱۶هزار و ۸۷۱ میلیارد ریال در ۵۹ هزار و ۲۳۹ نوبت مورد معامله قرار گرفته است.

شاخص کل نیز که معاملات امسال بورس را از ارتفاع ۱۷۸هزار و ۶۵۹ واحد آغاز کرده است، تاکنون با ۳۲ هزار و ۶۸۵ واحد افزایش معادل ۱۸.۳درصد رشد را به ثبت رسانده و به ارتفاع ۲۱۱هزار و ۳۴۴ واحد رسیده است.شاخص بازار اول نیز در این مدت با ۲۵ هزار و ۷۴۴ واحد رشد و شاخص بازار دوم با ۵۷ هزار و ۲۶۹ واحد افزایش مواجه شده‌‌اند.

 بازده شاخص کل فرابورس ایران

از ابتدای سال به 15 درصد رسید

حجم معاملات در مجموع بازار‌های نُه‌گانه فرابورس ایران در هفته معاملاتی منتهی به 20 اردیبهشت‌ماه 98 به 11 هزار و 9 میلیون ورقه رسید که این حجم از معاملات 38 هزار و 569 میلیارد ریال ارزش داشت؛ این میزان از حجم و ارزش معاملاتی که حاکی از به‌ترتیب 29 و 12 درصد افزایش نسبت به هفته گذشته بود در بیش از یک میلیون نوبت معاملاتی میان معامله‌گران جا‌به‌جا شد.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، شاخص کل که هفته جاری را با در پیش گرفتن سیر صعودی آغاز و ارتفاع 2665 واحدی را نیز لمس کرده بوده، در نهایت در پایان هفته با ایستادن در سطح 2605 واحدی اُفت هفتگی یک درصدی را تجربه کرد و بازدهی آن از ابتدای سال 98 به 15 درصد رسید.

همچنین در این 5 روز معاملاتی 777 میلیون سهم به ارزش دو هزار و 712 میلیارد ریال در بازار اول جابه‌جا شد که بیانگر میزانی از کاهش نسبت به هفته گذشته بود.

در بازار دوم نیز 5 هزار و 241 میلیون سهم به ارزش 15 هزار و 811 میلیارد ریال داد‌و‌ستد شد که متغیر‌های حجم و ارزش در این بازه زمانی در این بازار به‌ترتیب 71 و 44 رشد کردند.

به‌علاوه، دیگر بازار سهام فرابورس در این هفته معاملاتی از معامله 4 هزار و 789 میلیون سهم میزبانی کرد که ارزش این حجم از معاملات در بازار پایه به 11 هزار و 512 میلیارد ریال رسید که در مقایسه با عملکرد هفته پیش این بازار افزایش یافته است.

در سمت دیگر بازار، مجموع ارزش معاملات اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) در بازار ابزار‌های نوین مالی در این مدت به 8 هزار و 535 میلیارد ریال رسید؛ این میزان از ارزش در دادو‌ستد 201 میلیون ورقه رقم خورده است و برخلاف متغیر ارزش، حجم معاملات در این بازار 17 درصد نسبت به هفته پیش از آن رشد کرده است.نگاهی به آمار معاملات به تفکیک این بازار بیانگر رشد 9 10 درصدی حجم و ارزش معاملات اوراق تسهیلات مسکن و معامله 430 هزار ورقه از این اوراق به ارزش 213 میلیارد ریال و نیز رشد 18 درصدی حجم و کاهش یک درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) نسبت به هفته گذشته است. این در حالی است که 6 میلیون و 610 هزار ورقه متعلق به اوراق بدهی به ارزش 5 هزار و 452 میلیارد ریال نیز در این بازه زمانی معامله شده است.

در نهایت، گروه‌های فلزات اساسی و محصولات شیمیایی با در اختیار گرفتن 21 و 12 درصد از ارزش معاملات خُرد در بازارهای اول، دوم، پایه و SME همچنان صدر‌نشین جدول ارزش معاملات خُرد بازار سهام و اختیار سهام فرابورس هستند که در هفته جاری این ارزش به 29 هزار و 417 میلیارد ریال رسید.

 

 

ارسال نظر