روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۳۲۱

   اختصاص سود۵۰۷ ریالی«شیران»: شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران در دوره ۳ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷، به هر سهم خود مبلغ ۵۰۷ ریال سود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۳۵۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد. علاوه بر این، شرکت با سرمایه ۴ هزار و ۶۲۸ میلیارد و ۹۸۸ میلیون ریال، صورت‌های مالی سه ماهه نخست سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه ۹۸ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. بر اساس این گزارش، شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران در دوره یاد شده، مبلغ ۲ هزار و ۳۴۵ میلیارد و ۶۵۸ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۵۰۷ ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۳۵۷ درصد افزایش داشته است. همچنین، با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۶ هزار و ۷۵۵ میلیارد و ۶۴۹ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد. افزون بر این، «شیران» در دوره سه ماهه نخست سال مالی منتهی به آذر ۹۶، به صورت حسابرسی نشده، مبلغ ۵۱۳ میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۱۱۱ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.

   نگاهی بر آمار تولید و فروش «خکاوه»: شرکت سایپا دیزل در دوره یک ماهه منتهی به پایان اسفند ماه ۱۳۹۷، معادل ۵۷۹ میلیارد و ۱۴۱ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رساند و «کامیونت فوتون» در صدر فروش این دوره قرار گرفت. بر این اساس، شرکت با سرمایه ۲ هزار و ۶۳۵ میلیارد و ۷۱۳ میلیون ریال گزارش فعالیت یک ماهه منتهی به پایان اسفند ۹۷ را منتشر کرد. همچنین، شرکت سایپا دیزل در دوره یک ماهه منتهی به پایان اسفند ماه سال ۹۷، معادل ۵۷۹ میلیارد و ۱۴۱ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است. افزون بر این، بررسی آمار تولید و فروش این شرکت نشان می‌دهد در این دوره شرکت سایپا دیزل تنها به تولید ۵۷ دستگاه کامیون ولوو (۲*۴) ۵۰۰ FH۱۳ پرداخته است. در این دوره یک ماهه، «کامیونت فوتون» با فروش ۹۷ دستگاه در صدر فروش‌های اسفند ماه «خکاوه» قرار گرفت. همچنین، شرکت سایپا دیزل ابتدای سال جاری تا پایان اسفند ماه سال گذشته، معادل ۱۰ هزار و ۲۳۲ میلیارد و ۲۸۷ میلیون ریال محصول به فروش رسانده است که بیشترین فروش برای «کامیون ولوو (۲*۴) ۵۰۰ FH۱۳» به تعداد یک هزار و ۲۶۸ دستگاه بوده است.

   «سکارون» در تلفیق ۶۰۸ریال زیان پیش‌بینی کرد: شرکت سیمان کارون در صورت‌های مالی میان دوره‌ای تلفیقی ۶ماهه، برای هرسهم ۶۰۸ریال زیان شناسایی کرد. همچنین، این شرکت در گزارش منتشر شده زیان عملیاتی را ۱۳۳میلیارد ریال، زیان خالص را ۱۲۶میلیارد ریال و سود انباشته در پایان دوره را ۴۰۷میلیارد ریال درج کرده است. افزون بر این، «سکارون» در صورت‌های مالی ۶ماهه شرکت اصلی با سرمایه ۲۰۸میلیارد ریالی زیان هرسهم را ۶۱۳ریال منتشر کرده و زیان عملیاتی را ۱۳۸میلیارد ریال، زیان خالص ۱۲۷ میلیارد ریال و سود انباشته را ۳۳۸میلیارد ریال اعلام کرد. علاوه بر این، میزان انواع تولید سیمان و کلینکر این شرکت ۳۴۲هزار و ۵۹۴تن بوده که با فروش ۲۵۶هزار و ۹۵۲تن آن به مبلغ ۱۹۴میلیارد و ۵۶میلیون ریال رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۸درصد افزایش داشته است.

   صادرات ۸.۲ میلیارد دلاری محصولات معدنی ارزش صادرات محصولات معدنی: طی ۱۱ماهه سال۹۷ بیش از ۸ میلیارد و ۲۹۹ میلیون دلار اعلام شده است. این بخش سهم ۲۱ درصدی از ارزش کل صادرات کشور را به خود اختصاص داده است. به گزارش سنا، از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ماه ۹۷، افزون بر ۵۱ میلیون و ۷۷۰ هزار تن انواع محصولات معدنی صادر شد که ارزش آن به ۸ میلیارد و ۲۹۹ میلیون و ۶۰ هزار دلار رسید. این در حالی است که میزان صادرات وزنی این محصولات، ۶ درصد کاهش یافت. صادرات زنجیره فولاد طی ۱۱ ماه سال ۹۷ با ۱۷ درصد رشد به۳میلیارد و ۸۲۱ میلیون و ۴۱۰هزار دلار رسید. در مدت یاد شده، میزان صادرات زنجیره فولاد با رشد یک درصدی به ۸ میلیون و ۴۴۵هزار تن افزایش یافت و در صدر صادرات حوزه معدن و صنایع معدنی قرار گرفت. همچنین طی این مدت، ۷۸۳ میلیون و ۶۶۰ هزار دلار زنجیره مس و محصولات پایین دستی، ۳۹۸ میلیون و ۴۸۰ هزار دلار زنجیره سیمان، ۴۸۵ میلیون و ۵۲۰ هزار دلار کنسانتره سنگ آهن، ۳۱۶ میلیون و ۸۶۰ هزار دلار انواع سنگ و محصولات مرتبط، ۲۱۸ میلیون و ۸۲۰ هزار دلار زنجیره روی و ۱۱۸ میلیون و ۵۴۰ هزار دلار زنجیره سرب صادر شد. طی ۱۱ ماه نخست سال گذشته، همچنین ۷۰ میلیون و ۴۸۰ هزار دلار زغال سنگ و کک، ۵۰ میلیون و ۶۵۰ هزار دلار زنجیره کروم، ۲۸ میلیون و ۲۰ هزار دلار زنجیره مولیبدن، ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار دلار انواع سفال، آجر، کاشی و سرامیک، ۱۵۰ هزار دلار پودر آلومینا و محصولات مرتبط، ۲۳۰ هزار دلار زنجیره تیتان، ۱۴۰ هزار دلار آنتیموان، ۱۵۰ هزار دلار فلزات و سنگ‌های گرانبها، ۴۰ هزار دلار میکا، ۲۰ هزار دلار نیکل و محصولات و همچنین یک میلیارد و ۲۵۵ میلیون و ۴۵۰ هزار دلار سایر معادن و صنایع معدنی صادر شد. بر این اساس، طی ۱۱ ماهه نخست سال ۹۷، بیش از ۳ میلیون و ۳۷۶ هزار تن انواع محصولات معدن و صنایع معدنی به ارزش ۳میلیارد و ۲۴۴ میلیون و ۵۷۰ هزار دلار وارد شد که حاکی از کاهش ۳۹ درصدی میزان تناژ و کاهش۳۳ درصدی ارزش محصولات است. در مدت یاد شده، بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۶میلیون و ۷۶۰ هزار دلار زنجیره فولاد و محصولات فولادی، ۱۵ میلیون و ۷۱۰ هزار دلار مس و محصولات پایین دستی، ۱۹۹ میلیون و ۶۰ هزار دلار زنجیره آلومینیوم و محصولات و ۱۹۶میلیون و ۲۵۰هزار دلار زغال سنگ و کک وارد کشور شده است.

 

ارسال نظر