روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۱۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۵۸۲

    شناسایی زیان ۳۵۳ریالی «غگز»: شرکت گز سکه در صورت‌های مالی ۶ماهه، برای هرسهم ۳۵۳ریال زیان شناسایی کرد. همچنین، شرکت سود عملیاتی این دوره را با افت ۵۸ درصدی ۲میلیارد و ۹۶۰میلیون ریال، سود خالص را با رشد ۳۱درصدی مبلغ ۱۷میلیارد و ۳۶۱میلیون ریال و سود انباشته پایان دوره را با رشد ۶۴درصدی مبلغ ۹۵میلیارد و ۶۱۲میلیون ریال اعلام کرده است. “غگز “ در این گزارش برای دوره ۶ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷ باتوجه به افزایش نرخ ارز قیمت تمام شده محصولات سیر صعودی داشته است. براساس تغییرات قیمت در مدت ۶ماه اول احتمال افزایش این سیر ادامه خواهد داشت. همچنین این شرکت در تشریح برنامه‌های تامین مالی و تغییرات هزینه‌های مالی، باتوجه به تصمیمات اتخاذ شده توسط مدیریت شرکت نسبت به افزایش صادرات اقداماتی را انجام داده است.

    نگاهی بر پرتفوی بهمن ماه «وغدیر»: شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در دوره یک ماهه منتهی به ۳۰ بهمن ماه سال جاری، از فروش سهام چند شرکت بورسی مبلغ ۵ میلیارد و ۸۷۸ میلیون ریال سود واگذاری کسب کرد و در همین دوره نیز خریدار سهام چند شرکت بورسی بود. در همین حال، شرکت با سرمایه ۷۲ هزار میلیارد ریال، صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها در دوره یک ماهه منتهی به ۳۰ بهمن ماه ۹۷ را حسابرسی نشده منتشر کرد. از طرفی، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با انتشار عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۰ بهمن ماه سال جاری اعلام کرد در ابتدای دوره یک ماهه یاد شده، تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۵۸ هزار و ۹۱۲ میلیارد و ۲۹۵ میلیون ریال و ارزش بازار معادل ۱۶۷ هزار و ۳۵۳ میلیارد و ۹۸۷ میلیون ریال در سبد سهام خود داشت. علاوه بر این، بهای تمام شده سهام بورسی این شرکت طی این مدت با افزایش ۶ میلیارد و ۹۶۴ میلیون ریال به ۵۸ هزار و ۹۱۹ میلیارد و ۲۵۹ میلیون ریال رسید. ارزش بازار شرکت سرمایه‌گذاری غدیر نیز با کاهش ۱۴ هزار و ۹۴۳ میلیارد و ۱۵۶ میلیون ریال معادل ۱۵۲ هزار و ۴۱۰ میلیارد و ۸۳۱ میلیون ریال محاسبه شد. «وغدیر» تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۲ میلیارد و ۷۰۹ میلیون ریال به مبلغ معادل ۸ میلیارد و ۵۸۷ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت ۵ میلیارد و ۸۷۸ میلیون ریال سود کسب کرد . شرکت سرمایه‌گذاری غدیر طی دوره یک ماهه منتهی به بهمن ماه تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۸ میلیارد و ۵۵۹ میلیون ریال خریداری کرد.

    آمادگی افزایش سرمایه «غفارس»: شرکت شیر پاستوریزه پگاه فارس در نظر دارد افزایش سرمایه ۲۲درصدی را عملیاتی کند. بر این اساس، شرکت اعلام کرد که حسابرس و بازرس قانونی با افزایش سرمایه شرکت موافقت کرده و این شرکت اقدام‌های بعدی را در دستور کار خود قرار داده است. هیات‌مدیره «غفارس» قصد دارد سرمایه شرکت را از مبلغ ۲۰۰میلیارد ریال به مبلغ ۲۴۴میلیارد و ۷۰۵میلیون ریال معادل ۲۲درصد افزایش دهد. این افزایش سرمایه از محل سود انباشته است و به منظور استفاده از معافیت قانونی جهت کاهش مالیات عملکرد و جلوگیری از خروج وجه نقدی معادل ۱۰میلیارد ریال (استفاده از معافیت موضوع بند (ب) مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی) ارایه شده است. این شرکت اعلام کرده است که انجام افزایش سرمایه منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است که در این خصوص اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

    سود ۲۸۲ریالی هرسهم «وسبحان»: سرمایه‌گذاری سبحان با سرمایه یک هزار و ۳۰۰میلیارد ریالی سود هرسهم ۶ماهه منتهی به ۳۰دی سال ۹۷ را ۲۸۲ریال اعلام کرد. همچنین، «وسبحان» سود عملیاتی شرکت را ۳۶۶میلیارد ریال، سود خالص را ۳۶۶میلیارد ریال و سود انباشته در پایان دوره ۵۴۵میلیارد ریال اعلام کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب با کاهش ۳۴، ۳۴ و ۲۲درصدی مواجه شده است. ارزش بازار سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس نیز با کاهش ۱۴۵میلیارد و ۸۹۶میلیون ریالی به ۷۲۹میلیارد و ۷۷۵میلیون ریال رسید. علاوه بر این، در دوره مورد گزارش ارزش سهام خریداری شده “وسبحان “ در بورس به ۵۷۸میلیارد و ۷۲۷میلیون ریا ل و سهام واگذار شده آن با رشد ۳۲۹میلیارد و ۷۲۴میلیون ریال به مبلغ ۲هزار و ۱۹۷میلیارد و ۱۶میلیون ریال رسید.

     سود یک‌ریالی «کقزوی»: شرکت شیشه قزوین در صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۹۷، تولید خود را با افت ۴.۸۷درصدی به میزان ۱۴میلیون و ۵۸۴هزار و ۵۳۴مترمربع اعلام کرد. بر این اساس، شرکت در صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۷ سود هر سهم را یک ریال اعلام کرد. این شرکت سود عملیاتی را ۱۱۴میلیارد ریال و سود خالص را یک میلیارد و ۸۹۱میلیون ریال منتشر کرد. همچنین شیشه قزوین زیان انباشته در پایان دوره را یک هزار و ۷۷میلیارد ریال اعلام کرد. بر همین اساس “کقزوی “ دارایی‌های این دوره را ۴هزار و ۵۴۶میلیارد ریال و بدهی‌های آن به ۴هزار و ۸۴۳میلیارد ریال اعلام کرد. همچنین اندوخته قانونی را ۸میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال منتشر کرد. یادآور می‌شود، این شرکت میزان تولید مدت مذکور را ۱۴میلیون و ۵۸۴هزار و ۵۳۴مترمربع اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افت ۴.۸۷درصدی مواجه شده است. علاوه بر این میزان فروش شرکت به نسب دوره مشابه با افت ۱۲.۰۷درصدی مواجه شده و به میزان ۱۲میلیون و ۷۸۹هزار و ۱۰۳مترمربع کاهش یافته است. همچنین ارزش این فروش به ۷۷۴میلیارد و ۳۸۲میلیون ریال رسید، که با توجه به افزایش قیمت محصولات با رشد ۱۹.۷۲درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه شده است.

 

ارسال نظر