ورود به کانال 169 هزار واحد

۱۳۹۷/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۴۹۵
ورود به کانال 169 هزار واحد

گروه بورس| شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات روز گذشته با افزایش یک هزارو 205 واحدی همراه شد و در نهایت توانست رقم 169 هزارو 115 واحدی را به خود اختصاص دهد. در همین حال، شاخص بازار اول با افزایش 1073 واحدی به رقم 127 هزار و 222 واحد رسید و در نقطه مقابل شاخص بازار دوم با رشد 1527 واحدی رقم 324 هزار و 353 واحد را به ثبت رساند. افزون بر این، شاخص کل هم ‌وزن با افزایش 182 واحدی، رقم 31 هزار و 589 واحد را تجربه کرد. علاوه بر این، شاخص سهام آزاد شناور نیز با رشد 1839 واحدی به رقم 190 هزار و 266 واحد رسید. از سویی دیگر، دیروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با 219 واحد و بانک ملت با 169 واحد و تاپیکو با 158 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی پارس با 55 واحد، چادرملو با 42 واحد و آلومینیوم ایران با 17 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند. بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات نقدی بورس تهران در حالی به بیش از 916 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن سه میلیارد و 404 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 358 هزار و 713 نوبت داد و ستد بود. از سویی دیگر، شاخص کل فرابورس نیز در داد و ستد‌‌های روز گذشته با رشد 5 واحدی همراه شد و در نهایت به رقم 2095 واحدی رسید.

   ششمین عرضه اولیه در بازار

همچنین، روز چهار شنبه تعداد 700 میلیون سهم، معادل 10 درصد از سهام شرکت تامین سرمایه نوین با نماد «تنوین» به روش ثبت سفارش به قیمت هر سهم 2200 ریال در بورس تهران کشف قیمت و معامله شد. علاوه بر این، با عرضه اولیه این شرکت در بورس تهران تعداد شرکت‌های فعال در بورس به 327 عدد رسید و به ارزش بازار 15400 میلیارد ریال افزوده شد. در همین حال، اسماعیلی درگاهی با تاکید بر اینکه کیفیت در پذیرش شرکت‌های جدید مبنای بورس تهران است، گفت: در سال جاری ۶ عرضه اولیه سهام در بورس تهران صورت گرفت.

وی بیان کرد: در سال جاری ۶ عرضه اولیه سهام در بورس تهران انجام شد. هرچند طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار بود ۱۲ عرضه اولیه در سال جاری انجام شود اما مبنا قرار گرفتن کیفیت به جای کمیت در پذیرش شرکت‌ها و لزوم رعایت برخی مقررات از جمله ارایه تضامین و تعهدات در سپرده‌گذاری مرکزی و همچنین برنامه سهامدار عمده باعث شد تا این لحظه سهام ۶ شرکت جدید در بورس تهران عرضه اولیه شوند. وی با بیان اینکه همزمان با عرضه اولیه سهام تامین سرمایه نوین در روز گذشته، پذیره‌نویسی هزار میلیارد تومانی اوراق اجاره مبتنی بر سهام، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز صورت گرفت، گفت: تلاش شده در فرایند پذیرش شرکت‌ها دقت در مفروضات ارزش‌گذاری از طریق شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری معظم رعایت و کیفیت ارزش‌گذاری‌ها افزایش یابد.

 

 

ارسال نظر