سبز شدن شاخص‌ها ادامه دارد

۱۳۹۷/۱۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۴۲۰

گروه بورس| شاخص بورس در پایان معاملات روز سه شنبه با رشد بیش از ۵۰۰ واحدی به ۱۶۷ هزار و ۹۰۹ واحد رسید. البته رصد وضعیت معاملات در تالار شیشه‌ای، بیانگر آن است که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای دیروز با رشد دسته جمعی مواجه شدند.

بر این اساس شاخص کل با ۵۳۸ واحد رشد معادل ۰.۳۲ درصد به ۱۶۷ هزار ۹۰۹ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۵۵ واحد افزایش معادل ۰.۳۲ درصد به ۴۸ هزار ۶۰۹ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۸۴ واحد رشد معادل ۰.۲۷ درصد به ۳۱ هزار و ۴۰۷ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۹ واحد افزایش، معادل ۰.۲۷ درصد به ۲۱ هزار و ۹۷۸ واحد رسید.

از سویی دیگر ۵ نماد «فولاد با ۱۸۰ واحد، فملی با ۱۳۰ واحد، تاپیکو با ۱۱۹ واحد، شتران با ۵۵ واحد و کاوه با ۴۴ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز گذشته بورس، در ۱۵۰ هزار و ۷۱۸ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۸۹۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۶ هزار و ۵۰۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۴۲ هزار و ۷۸۵ میلیارد تومان رسید.

  6 پله صعود فرابورس

در روز گذشته، شاخص کل فرابورس ایران با 6 واحد کاهش در پایان معاملات در سطح 2090 واحدی ایستاد که حمایت بیش از 3 واحدی نماد «دماوند» نتوانست مانع از افت آیفکس تحت تاثیر اهرم منفی از جانب نماد‌های «ذوب» و «کگهر» شود.

همچنین بیش از 40 درصد از حجم کل معاملات به دو بازار اصلی سهام فرابورس ایران اختصاص یافت. شاخص کل فرابورس ایران نیز با 6 واحد کاهش در پایان معاملات در سطح 2090 واحدی ایستاد که حمایت بیش از 3 واحدی نماد «دماوند» نتوانست مانع از افت آیفکس تحت تاثیر اهرم منفی از جانب نماد‌های «ذوب» و «کگهر» شود.

در روز سه‌شنبه 21 اسفند‌ماه 97 فرابورس ایران میزبان داد‌و‌ستد 642 میلیون و 217 هزار ورقه بهادار به ارزش 4 هزار و 930 میلیارد و 917 میلیون ریال در مجموع بازار‌ها و در بیش از 103 هزار نوبت معاملاتی بود که بازار اول و دوم در مجموع 42 درصد از حجم کل معاملات را به خود اختصاص دادند. گفتنی است دیروز 69 میلیون سهم به ارزش 198میلیارد ریال در بازار اول و 240 میلیون سهم به ارزش 787 میلیارد ریال در بازار دوم فرابورس خرید و فروش شد که نماد «ذوب» بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در این دو بازار به خود اختصاص داد.

رصد نماد‌های فرابورسی نشان می‌دهد که بیشترین افزایش قیمت در نماد «داوه» و بیشترین کاهش قیمت برای نماد «غپآذر» ثبت شده است و عنوان پُربیننده‌ترین نماد‌ها به سه نماد «ذوب»، «زدشت» و «زقیام» رسیده است. همچنین بازار پایه میزبان داد‌و‌ستد 302 میلیون سهم بود که این حجم از معاملات، ارزش یک هزار و 77 میلیارد ریالی را به همراه داشت.

از طرف دیگر، 28 میلیون ورقه به ارزش 2 هزار و 838 میلیارد ریال در بازار ابزار‌های نوین مالی (شامل معاملات اوراق تسهیلات مسکن، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق بدهی) میان معامله‌گران جابه‌جا شد که نماد «اشاد6» با ارزش نزدیک به 496 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملاتی را در اختیار گرفت.

در این بازار همچنین نماد معاملاتی اوراق صکوک اجاره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، «تامین97»، با توجه به فرارسیدن موعد سررسید آن در تاریخ 22 اسفند‌ماه، در پایان معاملات دیروز متوقف شد.

 

ارسال نظر