روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۲۵۱

  عرضه جدید اوراق سلف موازی نفت خام:مدیرعامل تأمین سرمایه سپهر از انتشار اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام سبک داخلی توسط وزارت امور اقتصاد و دارایی از روز دوشنبه ۲۰ اسفند ماه خبر داد.به گزارش سنا، سید‌حسین میری با اعلام این خبر، گفت: تأمین سرمایه سپهر به عنوان متعهد پذیره‌نویسی از فردا (۲۰ اسفندماه) به مدت دو روز کاری حدود ۵۸۰ هزار قرارداد سلف به ارزش ۵ هزار میلیارد ریال را پذیره‌نویسی می‌کند.میری تشریح کرد: سررسید اوراق ۱۵ ماهه و حداقل بازدهی برای کل دوره ۲۲.۵ درصد است.مدیرعامل تأمین سرمایه سپهر تأکید کرد: این اوراق معاف از مالیات بوده و سازمان برنامه و بودجه ضمانت و شرکت کارگزاری آینده نگر خوارزمی عاملیت فروش این اوراق را برعهده دارند، لذا ریسک سرمایه‌گذاران در حداقل ممکن است.به گفته میری، در شرایطی که صنعت نفت ایران موتور محرکه اقتصاد ایران محسوب می‌شود و تأمین مالی برای پروژه‌های این صنعت به دلیل شرایط تحمیلی به مهم‌ترین چالش تبدیل شده است، انتشار این اوراق نقش اساسی در پیشبرد و توسعه این پروژه‌ها دارد.

  سود ۲۶۹ریالی «قلرست» برای هرسهم: شرکت قند لرستان در اطلاعات و صورت‌های مالی ۶ماهه خود و با سرمایه ۲۴۰میلیارد ریالی سود هرسهم را ۲۶۹ریال اعلام کرد. بر این اساس، شرکت سود عملیاتی را ۸۷ میلیارد و ۷۴۵ میلیون ریال و سود خالص را ۱۰۷میلیارد و ۴۲۳میلیون ریال اعلام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۸۷ و ۱۶۴درصد افزایش داشته است. همچنین سود انباشته شرکت در پایان دوره با رشد ۷۲درصدی به ۳۳۸میلیارد و ۳۰۶میلیون ریال رسید. همچنین، «قلرست» نرخ فروش محصولات خود را برای دوره ۶ماهه منتهی به ۳۱تیر۱۳۹۸، حداکثر نرخ فروش شکر را با توجه به نرخ اعلامی از طرف مراجع ذی‌صلاح، مبلغ ۳۰هزار ریال ذکر کرد و نرخ مصوب خرید هر کیلو چغندر بهاره با عیار ۱۶درصد به مبلغ ۲هزار و ۷۱۲ریال کمک کرایه مصوب دولتی بازای هر کیلو چغندر به مبلغ ۴۱۰ریال منتشر کرد.

  صورت‌های مالی یک ساله «پکویر»: شرکت کویر تایر در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۷، به هر سهم خود مبلغ ۳۴۵ ریال سود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۴۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین، شرکت در دوره یاد شده، مبلغ ۲۴۱ میلیارد و ۵۳۵ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۳۴۵ ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۴۱ درصد کاهش داشته است. این شرکت دلیل این کاهش را افزایش ۷ درصدی بهای تمام شده فروش برشمرده است. «پکویر» در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به آذر ۹۶، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۴۰۷ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۵۸۲ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.

 

ارسال نظر