روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۱۶۵

     انتشار صورت‌های مالی «ثاژن»: شرکت سخت آژند اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۳ماهه منتهی به ۳۰آذر ۱۳۹۷ را منتشر کرد که در این صورت‌های مالی زیان هرسهم را یک ریال اعلام کرد. همچنین، این شرکت زیان عملیاتی را ۲۷۵میلیون ریال، زیان خالص را ۲۷۲میلیون ریال و سود انباشته در پایان دوره را ۱۸۳میلیارد و ۹۴۶میلیون ریال اعلام کرد. افزون بر این، «ثاژن» برای دوره ۹ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ آینده، بهای تمام شده زمین پروژه تجاری خیام مشهد را به مبلغ ۴۱۲میلیارد و ۹۰۶میلیون ریال پیش‌بینی کرده است. هزینه‌های عمومی اداری و تشکیلاتی این شرکت برای دوره ۳ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۷به مبلغ ۲میلیارد و ۵۰۶میلیون ریال است که با توجه به افزایش نرخ تورم و افزایش حداقل ۲۵درصدی هزینه‌های جاری نسبت به سال مالی گذشته پیش‌بینی می‌شود، هزینه‌های عمومی، اداری و تشکیلاتی در ۹ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ به مبلغ ۱۲میلیارد و ۵۱۷میلیون ریال است. از سویی، این شرکت در نظر دارد برای دوره ۹ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ سرمایه شرکت را حداقل ۱۰۰درصد به منظور اصلاح ساختار مالی افزایش دهد.

     افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد خام: در ۹ ماهه سال جاری تولید فولاد میانی یا خام ۱۶ درصد رشد داشته است. بر اساس اطلاعات ارایه شده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد تا پایان پاییز امسال حجم تولید فولاد خام به ۱۸ میلیون و ۷۰۹ هزار تن رسیده که نسبت به تولید ۱۶ میلیون و ۷۳ هزار تنی مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشته است. همچنین آمارها از رشد ۲۰ درصدی تولید آهن اسفنجی در سه فصل نخست سال ۹۷ حکایت دارد. درحالی که در ۹ ماهه سال گذشته ۱۶ میلیون و ۵۳۹ هزار تن از این محصول تولید شده، این رقم در سال جاری به ۱۹ میلیون و ۸۲۶ هزار تن افزایش یافته است. از سویی دیگر، در ۹ ماهه امسال بالاترین میزان رشد تولید برای بیلت و بلوم رقم خورده است که مقایسه میزان تولید ۹ ماه سال گذشته با امسال نشان می‌دهد که تولید این محصولات ۲۳ درصد افزایش یافته است. در۹ ماهه سال ۹۶ در مجموع ۸ میلیون و ۵۳۱ هزار تن بیلت و بلوم تولید شده که این عدد در سال جاری به ۱۰ میلیون و ۴۷۰ هزار تن رسیده است. طبق آمارهای رسمی تولید اسلب نیز از ۷ میلیون و ۵۴۲ هزار تن سال گذشته به ۹ میلیون و ۲۳۹ هزار تن رسید که با رشد ۹ درصدی همراه بوده است.

 «تاژن» زیان هر سهم خود را کاهش داد: شرکت سخت آژند در دوره سه ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۷، به ازای هر سهم خود مبلغ یک ریال زیان شناسایی کرد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته معادل ۸۳ درصد کاهش زیان را نشان می‌دهد. همچنین، شرکت سخت آژند با سرمایه ۴۰۰ میلیارد ریال، صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۳ ماهه سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۸ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. شرکت سخت آژند در دوره یاد شده، مبلغ ۲۷۲ میلیون ریال زیان خالص محقق کرد و بر این اساس مبلغ یک ریال زیان به ازای هر سهم شناسایی کرد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۸۳ درصد کاهش زیان داشته است. افزون بر این، این شرکت، دلیل کاهش زیان در هر سهم را شناسایی ۲۹ میلیارد ریالی درآمدهای عملیاتی برشمرده است. با احتساب زیان انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۱۸۳ میلیارد و ۹۴۶ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد. علاوه بر این، “ثاژن “ در دوره 3 ماهه سال مالی منتهی به شهریور 97، به صورت حسابرسی نشده، زیان خالص را مبلغ 2 میلیارد و 544 میلیون ریال اعلام کرد و بدین‌ترتیب مبلغ 6 ریال زیان به ازای هر سهم خود شناسایی کرده بود. شرکت سخت آژند در خصوص برآورد خود از تغییرات هزینه‌های عمومی، اداری، تشکیلاتی و خالص سایر درآمدها (هزینه‌ها)ی عملیاتی در دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ اعلام کرده است: هزینه‌های عمومی اداری و تشکیلاتی طی دوره سه ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۹۷ مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۶ میلیون ریال بوده است. با توجه به افزایش نرخ تورم و افزایش حداقل ۲۵ درصدی هزینه‌های جاری نسبت به سال مالی گذشته پیش بینی می‌شود هزینه‌های عمومی، اداری و تشکیلاتی در ۹ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۵۱۷ میلیون ریال برسد.

     مجوز افزایش ۱۰۰ درصدی سرمایه «دسینا»: سرمایه شرکت لابراتوارهای سینادارو به زودی به ۸۰۰ میلیارد ریال افزایش پیدا می‌کند. این شرکت اعلام کرده است که در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت لابراتوارهای سینادارو در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. براساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقررات مربوط در انتشار سهام ملاحظه شده و افزایش سرمایه با مشخصات زیر و با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع است. این در حالی است که، «دسینا» سرمایه خود را از ۴۰۰میلیارد ریال به ۸۰۰میلیارد ریال افزایش نمی‌دهد و قرار است از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی تامین شود. همچنین، این شرکت موضوع افزایش سرمایه را تأمین مالی و تکمیل بخشی از مخارج باقیمانده طرح انتقال و توسعه خطوط تولیدی اعلام کرده است.

     مجوز افزایش سرمایه «شگل»: شرکت گلتاش مجوز افزایش ۱۰۰درصدی سرمایه خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرد. بر این اساس، «شگل» قصد دارد سرمایه خود را از ۵۰میلیارد ریال به یک هزار میلیارد ریال افزایش دهد. این افزایش سرمایه قرار است از محل سود انباشته تامین شود و هدف آن اصلاح ساختار مالی اعلام شده است. همچنین، انجام افزایش سرمایه، حداکثر تا ۶۰روز از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود. عدم انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز شده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.

 

ارسال نظر