نگاه

۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۰۱:۵۴:۱۱
کد خبر: ۱۴۰۹۶۳

پیشنهاد عرضه سهام بانک توسعه تعاون در بورس

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در شرایط کنونی لازم است تا تخصیص منابع بودجه و تسهیلات بر اساس اولویت‌بندی و نیاز واقعی صورت گیرد. وی افزود: منابع و بودجه کشور را نباید فقط صرف کارمندانی کرد که صبح به ادارات آمده و بعد از ظهر محل کار خود را ترک می‌کنند در حالی که در سایر بخش‌ها می‌توان از این میزان هزینه، بهره وری بیشتری کسب کرد. شریعتمداری تاکید کرد: بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون از بخش‌هایی هستند که باید برای تامین سرمایه مورد نیاز آنها به منظور حمایت از تعاونی‌های کشور و اشتغال زایی اقدامات جدی انجام شود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: عرضه سهام بانک توسعه تعاون در بورس یکی از اقداماتی است که می‌توان برای تأمین سرمایه این بانک انجام داد. عضو کابینه دولت دوازدهم از برگزاری جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه با حضور معاون وزیر تعاون خبر داد و گفت: محور این جلسه رایزنی برای تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار به صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون و بانک توسعه تعاون است که این جلسه امروز در حال برگزاری است و امیدواریم به نتیجه برسد.

بازار سرمایه کلید کنترل  نقدینگی

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در دنیا دو راه برای کنترل و مهار نقدینگی سرگردان در جامعه وجود دارد یکی بانک‌ها ودیگری بازار سرمایه! اما ازموثرترین راهکارهای که در دنیا برای مهار نقدینگی بیشترمورد توجه قرار می‌گیرد استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه است. علی کاظمی باباحیدری، عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به سنا گفت: با توجه به اینکه معاملات در بازار سرمایه با نظارت دقیق و به صورت شفاف صورت می‌گیرد، می‌توان بخش قابل توجهی از نقدینگی کشور را به سمت این بازار سوق داد.

وی اظهار داشت: هدایت نقدینگی به بازار سرمایه یک نکته کلیدی است و برای هدایت نقدینگی به بازار سرمایه باید از مکانیزم شفافیت بورس استفاده کرد.

 

 

ارسال نظر