روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۸۱۷

   انتشار اوراق ۲۰ هزار میلیارد ریالی منفعت نفت: مدیرعامل تأمین سرمایه بانک ملت از صدور موافقت اصولی انتشار مرحله دوم اوراق منفعت شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند، به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال در فرابورس ایران خبر داد. به گزارش سنا، مسعود سلطان‌زالی در خصوص انتشار اوراق ۲۰ هزار میلیارد ریالی منفعت نفت در فرابورس گفت: شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند به منظور تحقق اهداف بلندمدت، واگذاری بخشی از منافع حاصل از ۱۱ حلقه چاه نفت را در قالب اوراق منفعت به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال درخواست کرد، که موافقت اصولی انتشار آن با نرخ سود سالانه ۱۹ درصد صادر شده است. وی در ادامه افزود: هدف از انتشار این اوراق تأمین منابع مالی مورد نیاز جهت اجرای طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید از میادین نفتی در حال بهره‌برداری، تولید صیانتی از میادین نفتی، نگهداشت و افزایش ظرفیت تولید نفت خام و اجرای پروژه‌های افزایش تولید است. وی در ادامه تصریح کرد: بازارگردانی و تعهدپذیره‌نویسی این اوراق با تشکیل بزرگ‌ترین کنسرسیوم تأمین مالی در سال جاری متشکل از چهار شرکت تأمین سرمایه از جمله تامین سرمایه بانک ملت، لوتوس پارسیان، سپهر و نوین انجام می‌شود که در این بین، تأمین سرمایه بانک ملت علاوه بر ایفای نقش مشاور عرضه این اوراق، با تعهد ۷ هزار میلیارد ریالی به عنوان عضو پیشگام این کنسرسیوم مطرح است. مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه بانک ملت عنوان کرد: سررسید این اوراق سه‌ساله است. همچنین ضامن ‌بازپرداخت مبلغ اصل این اوراق شرکت ملی نفت ایران و ضامن پرداخت سود اوراق، صندوق‌های بازنشستگی پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت تعیین شده‌اند. گفتنی است، از ابتدای سال جاری مبلغ ۶۷.۷ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی در بازار سرمایه منتشر شده است که مرحله دوم اوراق منفعت با ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال به عنوان بزرگ‌ترین تامین مالی سال جاری، معادل ۳۰ درصد ارزش اوراق بدهی منتشره از ابتدای سال ۱۳۹۷ است.

   تلفیقی «وگردش» زیان ۶۰ریالی برجای گذاشت: بانک گردشگری در اطلاعات و صورت‌های مالی تلفیقی ۱۲ماهه زیان هرسهم را ۶۰ریال اعلام کرد. این بانک با سرمایه ۶هزار میلیارد ریالی زیان هرسهم را ۶۰ریال اعلام کرد. این در حالی است که، موجودی نقد «وگردش» در این دوره ۴هزار و ۴۷۰میلیارد ریال و خروج وجه نقد ناشی از بازده سرمایه‌گذاری‌ها و سود پرداختی بابت تامین مالی ۷۴۷میلیارد ریال منتشر شده است. افزون بر این، درآمدهای این بانک ۱۶هزار و ۲۶۵میلیارد ریال و سود خالص آن یک هزار و ۱۶۶میلیارد ریال است. سود انباشته بانک گردشگری در پایان دوره یک هزار و ۳۳۲میلیارد ریال اعلام شده است.

   سود هر سهم “ولغدر “ افزایشی بود: شرکت لیزینگ خودرو غدیر در دوره ۱۲ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۷، به هر سهم خود مبلغ ۲۶۶ ریال سود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۶۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. این شرکت با سرمایه ۵۳۰ میلیارد ریال، صورت‌های مالی یک ساله سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۹۷ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. علاوه بر این، شرکت در دوره یاد شده، مبلغ ۱۴۰ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال سود خالص کسب کرد. این شرکت، دلیل افزایش در سود هر سهم را افزایش ۲۷۶ درصدی درآمد حاصل از عملیات لیزینگ برشمرده است. همچنین، با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۱۶۱ میلیارد و ۸۹۱ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد. «ولغدر» در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به آذر ۹۶، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۸۵ میلیارد و ۴۶۶ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۱۶۱ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود. براساس این گزارش، شرکت لیزینگ خودرو غدیر در خصوص برآورد خود از برنامه‌های تامین مالی و تغییر در هزینه‌های مالی در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۱۳۹۸ اعلام کرده است: توسعه منابع مالی از طریق کاهش مطالبات معوق و افزایش فروش و بهره‌گیری از منابع داخلی از اهداف شرکت در این دوره خواهد بود.

   پیشنهاد افزایش سرمایه 3شرکت فرابورسی: شرکت‌های کارخانجات مخابراتی ایران، بانک گردشگری و تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک گزارش توجیهی افزایش سرمایه خود را به حسابرس و بازرس قانونی ارایه کردند. بر این اساس، شرکت کارخانجات مخابراتی ایران برای خروج از شمولیت مفاد ماده۱۴۱ قانون تجارت اقدام به افزایش سرمایه کرد. این شرکت قصد دارد سرمایه خود را از مبلغ یک هزار و ۴۰۱میلیارد و ۷۸۰میلیون ریال به مبلغ ۳هزار و ۶۵۵میلیارد و ۲۹۵میلیون و ۳۶۸هزار و ۴۲۱ریال برساند. همچنین، «لکما» این افزایش را از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها تامین می‌کند و هدف آن را اصلاح ساختار مالی و خروج از شمولیت مفاد ماده۱۴۱ لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت اعلام کرده است. از سویی دیگر، هیات‌مدیره بانک گردشگری افزایش سرمایه ۵۰۰درصدی را به مجمع عمومی فوق‌العاده خود ارایه می‌کند. این شرکت که گزارش توجیهی هیات‌مدیره خود را به منظور افزایش سرمایه به حسابرس و بازرس قانونی ارسال کرده است اعلام کرد که سرمایه شرکت از مبلغ ۶هزار میلیارد ریال به مبلغ ۳۶هزارمیلیارد ریال افزایش می‌یابد. این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران، مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اجرای اقدامات اصلاحی به تصویب هیات‌مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است. همچنین، شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک از افزایش سرمایه ۱۱۷درصدی خود رونمایی کرد. این شرکت اعلام کرد سرمایه خود را از مبلغ ۱۷۰میلیارد ریال به مبلغ ۳۷۰میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی افزایش می‌دهد. هدف «دبالک» از این افزایش سرمایه بهبود ساختار مالی است که گزارش توجیهی آن را جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال کرده است.

 

ارسال نظر