روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۷۳۰

  سود ۵۷ریالی هر سهم «ثمسکن»: گروه سرمایه‌گذاری مسکن در صورت‌های مالی حسابرسی نشده ۱۲ماهه سود هرسهم را ۵۷ریال اعلام کرد. این شرکت درآمدهای عملیاتی را ۵۱۸میلیارد ریال و سود عملیاتی را ۳۶۸میلیارد ریال منتشر کرده است. سود خالص این دوره نیز ۳۱۵میلیارد ریال و سود انباشته در پایان دوره یک هزار و ۵۴میلیارد ریال اعلام شد. همچنین، با توجه به صورت وضعیت پرتفوی ۱۲ماهه، «ثمسکن» توانسته با افزایش ۵۰۷میلیارد و ۹۱میلیون ریالی بهای تمام شده سرمایه‌گذاری‌ها، به مبلغ ۵هزار و ۲۷۸میلیارد ریال دست یابد. علاوه بر این، در صورت وضعیت پرتفوی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس این شرکت ۵۰۷میلیارد ریال رشد نشان می‌دهد که منجر شده بهای تمام شده در پایان دوره به ۳هزار و ۸۶۱میلیارد ریال برسد. بر این اساس، شرکت کل مبلغ واگذاری‌ها را ۳۶۷میلیارد و ۳۰۵میلیون ریال اعلام کرده است که توانسته سود یک میلیارد و ۶۸۰میلیون ریالی را کسب کند. همچنین مبلغ ۸۷۲میلیارد و ۷۰۱میلیون ریال بهای تمام شده سهام خریداری شده این شرکت است.

  سود‌سازی ۲۰۲ریالی «ولصنم»: شرکت لیزینگ صنعت و معدن در صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۷ سود هرسهم را ۲۰۲ریال اعلام کرد. بر این اساس، شرکت ۲هزار میلیارد ریالی، سود هرسهم را ۲۰۲ریال محقق ساخت. علاوه بر این، «ولصنم» سود عملیاتی این دوره را ۱۹۸میلیارد ریال و سود خالص را پس از کسر مالیات ۴۴۸میلیارد ریال اعلام کرد. سود انباشته در پایان این دوره به یک هزار و ۲۵۷میلیارد ریال رسید. از سویی، این شرکت نرخ تسهیلات اعطایی خود را براساس مصوبه سالانه شورای پول و اعتبار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌کند که در حال حاضر ۲۱درصد است. همچنین از تغییرات احتمالی نرخ مذکور اطلاعاتی در دسترس نیست. لازم به ذکر است؛ با توجه به عدم استفاده از تسهیلات بانکی و استقراض خارجی، فاقد هرگونه نرخ تامین مالی و نحوه آن است. «ولصنم» قصد دارد در مجمع عمومی سال مالی مورد گزارش پیشنهاد توزیع ۲۰۰میلیارد ریال سود را به سهامداران ارایه دهد.

   «شپاکسا» یک هزار و ۷۵۱ریال سود ساخت: شرکت پاکسان در صورت‌های مالی حسابرسی شده ۱۲ماهه، با سرمایه ۵۴۰میلیارد ریالی، سود هر سهم را یک هزار و ۷۵۱ریال اعلام کرد. همچنین، این شرکت سود خالص خود را یک هزار و ۵۵۶میلیارد ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۷۷درصدی را تجربه کرد. همچنین سود عملیاتی که با رشد ۲۴۹درصدی همراه شده است مبلغ یک هزار و ۲۱۱میلیارد ریال و سود انباشته در پایان دوره با رشد ۹۵درصدی را یک هزار و ۴۸۸میلیارد ریال اعلام کرد. این در حالی است که، «شپاکسا» برای دوره مالی سال۱۳۹۸، پیش‌بینی کرد که در صورت تغییرات نرخ ارز و افزایش نرخ خرید مواد اولیه داخلی و خارجی، با توجه به تأثیر با اهمیت این موارد در حاشیه سود محصولات، در صورت لزوم پیگیری‌های لازم برای افزایش نرخ فروش محصولات انجام خواهد شد.

 

ارسال نظر