جشن صعود در تالار حافظ

۱۳۹۷/۱۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۱۷۰

گروه بورس|‌ شاخص بورس در پایان معاملات روز شنبه با رشدی ۴۷۰۰ واحدی به ۱۶۴ هزار و ۲۷۴ واحد رسید. آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای روز گذشته با رشد دسته جمعی مواجه شدند. بطوری که شاخص کل با ۴۷۸۳ واحد رشد معادل ۳ درصد به ۱۶۴ هزار ۲۷۲ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۳۸۵ واحد افزایش معادل ۳ درصد به ۴۷ هزار ۵۸۲ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۷۵ واحد رشد معادل ۰.۹۲ درصد به ۳۰ هزار و ۱۵۳ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۹۳ واحد افزایش، معادل ۰.۹۲ درصد به ۲۱ هزار و ۱۳۴ رسید.در این روز ۷ نماد «فولاد با ۵۰۹ واحد، فملی با ۳۰۷ واحد، کگل با ۳۰۵ واحد، کچاد با ۲۸۳ واحد، پارس با ۲۴۴ واحد، شپنا با ۲۰۲ واحد و تاپیکو با ۱۹۷ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

در روز شنبه اکثر شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای نیز با رشد مواجه شدند بطوری که شاخص صنایع «کانه فلزی با ۲۵۹۲ واحد صعود معادل ۵.۳۰ درصد به ۵۱ هزار و ۴۹۵ واحد، فرآورده نفتی با ۳۰۲۶۱ واحد افزایش معادل ۴.۵۱ درصد به ۷۰۱ هزار و ۶۶۲ واحد، فلزات اساسی با ۴۷۷۴ واحد رشد معادل ۴.۲۴ درصد به ۱۱۷ هزار و ۳۶۷ واحد، چند رشته‌ای صنعتی با ۶۸۳ واحد افزایش معادل ۴.۲۲ درصد به ۱۶ هزار و ۸۸۹ واحد، محصولات چوبی با ۵۵۷۴ واحد صعود، معادل ۳.۶۷ درصد به ۱۵۷ هزار و ۳۷۰ واحد، تامین آب، برق و گاز با ۱۴واحد رشد معادل ۳.۶۱ درصد به ۴۰۹ واحد، محصولات کاغذ با (۶۸۵) واحد افت معادل (۳.۶۸) درصد به ۲۵ هزار و ۸۲۰ واحد» رسید.به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز قبل بورس، در ۳۰۱ هزار و ۶۳۹ نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۳۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۹ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان معامله شد و ارزش بازار به ۶۲۸ هزار و ۸۸۴ میلیارد تومان رسید.

   صعود 2 درصدی «آیفکس»

نخستین شنبه اسفندماه فرابورس ایران با افزایش حجم و ارزش کل معاملات خاتمه یافت و همزمان آیفکس نیز نزدیک به 2 درصد افزایش یافت تا بار دیگر این نماگر بر فراز کانال 2 هزار واحدی قرار گیرد.در پایان معاملات روز شنبه تعداد یک میلیارد و 100 میلیون ورقه به ارزش بیش از 9 هزار و 81 میلیارد ریال در فرابورس دادوستد شد که در مقایسه با آخرین روز کاری در هفته قبل از افزایش 24 درصدی حجم و 150 درصدی ارزش معاملات حکایت داشت.همزمان با رونق معاملات در بازارهای فرابورس شاخص کل این بازار نیز رشد 38 واحدی معادل 2 درصد را تجربه کرد که عمده بار مثبت بر آن از جانب نمادهای پالایشی، پتروشیمی و فلزات اساسی به ترتیب «زاگرس»، «کگهر»، «ذوب»، «میدکو»، «شاوان»، «ارفع» و «شراز» تا سطح حداکثر 8 واحد رقم خورد. بدین‌ترتیب آیفکس با صعود در ارتفاع 2028 واحدی ایستاد. در بازار سهام فرابورس نماد ذوب‌آهن بالاترین حجم و ارزش معاملات را با تغییر مالکیت بیش از 272 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 414 میلیارد ریال تجربه کرد؛ این نماد همچنین پربیننده‌ترین نماد معاملاتی شناخته شد. در روز شنیه بیش از نیمی از ارزش کل معاملات فرابورس ایران به دادوستدهای انجام‌شده در بازار ابزارهای نوین مالی اختصاص داشت بطوری که با جابه‌جایی 23 میلیون ورقه، ارزش معاملات این بازار به رقم 5 هزار و 883 میلیارد ریال رسید که 64 درصد از ارزش کل معاملات امروز فرابورس بود.در این میان سرمایه‌گذاران در اوراق «ااجاد1» با خرید و فروش 592 هزار ورقه به ارزش 565 میلیارد ریال، بالاترین حجم و ارزش معاملات در بازار اوراق با درآمد ثابت را به نام این نماد ثبت کردند. در تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز قیمت این اوراق در اغلب نمادها با افت قیمتی روبرو و در بازه قیمتی 220 هزار تا 626 هزار ریال دادوستد شدند.

 

ارسال نظر