روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۱۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۴۶۱

  «ستران» به هر سهم سودی اختصاص نداد: شرکت سیمان تهران صورت‌های مالی میان‌دوره‌‌ای ۹ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. بر این اساس، شرکت با سرمایه یک هزار و ۷۵۰میلیارد ریال، در دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۷، مبلغ ۸۱ هزار و ۶۹ میلیارد و ۷۲۶ میلیون ریال زیان خالص محقق کرد و بر این اساس مبلغ ۴۶ ریال زیان به ازای هر سهم شناسایی کرد. همچنین، با احتساب زیان انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ یک هزار و ۸۸۳ میلیارد و ۹۵۳ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور شد. علاوه بر این، «ستران» در دوره ۹ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۶، به صورت حسابرسی شده، سود خالص را مبلغ یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال اعلام کرده و بدین‌ترتیب مبلغ یک ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.

  زیان «ولیز» کاهش یافت: شرکت لیزینگ ایران در صورت‌های مالی ۹ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۷ از پا برجا بودن زیان هر سهم خبر داد و زیان هرسهم را با کاهش اندک ۸۴ریال اعلام کرد. همچنین، شرکت در صورت‌های مالی ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر۱۳۹۷ زیان هر سهم را ۸۴ریال اعلام کرد که این زیان در دوره ۶ ماهه ۲۰۹ ریال و ۳ ماهه ۶۵ ریال بوده است. در همین حال، این شرکت سود عملیاتی خود را در این دوره ۲۴۱ میلیارد و ۳۵۳ میلیون ریال و زیان انباشته را ۱۵۶میلیارد و ۱۲۸میلیون ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب رشد ۲ هزار و ۶۱۱ و ۳۲ درصدی را تجربه کرده است.

  سودسازی «شبندر» در گزارش ۹ماهه: شرکت پالایش نفت بندرعباس در گزارش ۹ماهه از سود ۲هزار و ۳۴ریالی رونمایی کرد. بر این اساس، شرکت در صورت‌های مالی ۹ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۷ سود هرسهم را ۲هزار و ۳۴ریال اعلام کرد که نه تنها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲۷درصد افزایش داشت، بلکه نسبت به دوره ۶ماهه که ۹۹۴ریال و در دوره ۳ماهه ۴۶۸ریال سود محقق ساخته بود، افزایش چشمگیری داشت. این شرکت با سرمایه ۱۳هزار و ۸۰۰میلیارد ریال، سود عملیاتی این دوره را ۳۴هزار و ۱۳۲میلیارد ریال و سود انباشته را ۲۸هزار و ۱۷۸میلیارد ریال اعلام کرد. همچنین، «شبندر» در گزارش خود اعلام کرد که براساس مصوبه ۲۹مهر۱۳۹۷ هیات وزیران، از ابتدای آبان ۱۳۹۷، نرخ تسعیر ارز در محاسبه‌ قیمت خوراک پالایشگاه‌ها (نفت‌خام و میعانات گازی) و فرآورده‌های تحویلی از پالایشگاه‌ها به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و فرآورده‌های ویژه تولیدی، برابر با متوسط ماهانه نرخ ارز در سامانه نیما خواهد بود. افزون بر این، با توجه به اینکه نرخ فروش ریالی فرآورده‌ها، تابعی از نرخ بین‌المللی و نرخ تسعیر ارز است، با تغییر هر یک از متغیرهای ذکر شده، هزینه‌ خوراک و درآمد فروش فرآورده نیز تغییر کند. مقدار فروش فرآورده‌های هفت‌ماه نخست سال بر اساس گزارش تسهیم فروش شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران و ماه‌های آبان و آذر برابر با فروش مهر در نظر گرفته شده است. مقدار فروش فرآورده‌های ویژه بر اساس فروش واقعی شرکت محاسبه شده است. با توجه به عدم ارایه‌ گزارش صادرات فرآورده از ابتدای سال تاکنون، میزان فروش صادراتی براساس موجودی امانی نزد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بوده که در پایان مهرماه محاسبه و با نرخ بین‌المللی نشریه‌ پلاتس و نرخ ارز سامانه‌ نیما در محاسبات درآمد لحاظ شده است.

 

ارسال نظر