روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۱۱/۱۳ - ۰۰:۰۴:۳۷
کد خبر: ۱۳۸۸۹۱

   زیان ۲۴۷ریالی «خوساز»: شرکت محورسازان ایران خودرو، زیان هرسهم برای ۹ماهه سال جاری را ۲۴۷ریال اعلام کرد. بر این اساس،  شرکت در فعالیت ۳ ماهه امسال سود ۲ ریالی را برای هرسهم اعلام کرده بود اما در فعالیت ۶ ماهه  به زیان ۲۱۷ ریالی و حالا در ۹ ماهه  به زیان رسیدهاست. همچنین، «خوساز» در این گزارش زیان عملیاتی را ۸۲ میلیارد ریال و زیان انباشته را ۲۳۵ میلیارد ریال منتشر کرد. از سویی دیگر،‌ این شرکت قصد دارد ساختار مالی خود را اصلاح کرده و از شمولیت ماده ۱۴۱ لایحه قانون تجارت خارج شود. در این راستا با برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده، سرمایه این شرکت از ۲۵۰ میلیارد ریال به ۸۶۹ میلیارد و ۸۷۶ میلیون ریال معادل ۳۴۸ درصد افزایش می یابد. با توجه به مجوز ثبت افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی زمین‌های شرکت، مراحل ثبت آن در حال انجام است.

  سودسازی ۹۵۳ریالی «هرمز»: شرکت فولاد هرمزگان جنوب در صورت‌های مالی ۹ماهه سال جاری خود از سودسازی ۹۵۳ریالی برای هرسهم خبر داد. بر این اساس، «هرمز» سود عملیاتی خود را در این دوره ۱۵هزار و ۳۰۲میلیارد ریال و سود خالص را ۱۴هزار و ۲۹۸میلیارد ریال اعلام کرد. این شرکت با سرمایه ۱۵هزار میلیارد ریالی در دوره ۹ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته توانسته سود هرسهم را ۶۲۷درصد افزایش دهد و از سود ۱۳۱ریالی به مبلغ ۹۵۳ریال برسد. افزون بر این، «هرمز» افزایش فروش محصولات با تاکید بر محصولات با ارزش افزوده بالاتر، افزایش مقدار تولید به یک میلیون و ۵۰۰هزار تن، افزایش فروش با تمرکز بر بازار صادرات را از اهداف و راهبردهای آتی شرکت یاد کرد.

  سود 400 ریالی هرسهم«پارسان»: شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان در مجمع عمومی عادی سالانه خود با سرمایه ۴۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی سود ۴۰۰ ریالی بین سهامداران تقسیم کرد. بر این اساس، شرکت سود خالص خود را ۲۱ هزار و ۹۸۵ میلیارد و ۹۹۳ میلیون ریال و سود انباشته را ۳۱ هزار و ۷۰۳ میلیارد و ۵۷۹ میلیون ریال اعلام کرده است.همچنین، این شرکت قصد دارد در خصوص تامین منابع ارزی و ریالی داخلی به منظور توسعه صنایع پالایشی و پتروشیمی اقدام‌های جدی داشته باشد. این در حالی است که، «پارسان» پیگیر استقرار ساز و کار مناسب برای تضمین تامین کنندگان مالی خارجی است. گروه گسترش نفت و گاز پارسیان به دنبال پذیرش و عرضه محصول اوره در بورس کالاست تا بتواند زنجیره ارزش صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایجاد کرده و آن را گسترش دهد.

 

ارسال نظر