روی خوش بازار سهام

۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۱۶۱

گروه بورس| شاخص بورس دیروز با افزایش 1047 واحدی به رقم 162 هزار و 323 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز با افزایش 181 واحدی عدد 28 هزار و 106 واحد را به نمایش گذاشت. در روز دوشنبه شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 1197 واحدی به رقم 177 هزار و 168 واحد دست یافت.

در روز گذشته همچنین شاخص کل فرابورس نیز با افزایش 26 واحدی روی رقم یک هزار و 909 واحد نشست.بر اساس این گزارش، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با 191 واحد و پتروشیمی پارس با 186 واحد و پالایش نفت بندر عباس با 161 افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 207واحد، پتروشیمی جم با 111 واحد و بانک صادرات ایران با 59 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات بورس تهران در حالی به بیش از 593 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن 2 میلیارد و 49 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 161 هزار و 504 نوبت داد و ستد بود.طی معاملات دیروز نماد معاملاتی شرکت‌های توکارنگ فولاد سپاهان، فیبر ایران، ریل‌پرداز سیر، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، الحاوی، شیشه قزوین، کی‌بی‌سی از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن تهران، پتروشیمی فحر، پتروشیمی مبین، نورد و لوله اهواز، بین‌المللی محصولات پارس، گسترش نفت و گاز پارسیان و گروه فن‌آوا متوقف شدند. روز گذشته در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، ۱۲ میلیون سهم بانک خاورمیانه به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان کد به کد شد. در میان صندوق‌ها نیز صندوق درآمد ثابت امین یکم با ابطال ۱۶ میلیون واحد سرمایه‌گذاری به ارزش یک میلیارد تومان و انتقال به کدهای درون‌گروهی مدیر این صندوق مواجه شد. همچنین کمتر از ۲۵ میلیون سهم فولاد خوزستان به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد. در سرمایه‌گذاری غدیر نیز ۳۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۵ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. حال آنکه بازار سهام در حالی شاهد تکاپوی سهامداران حرفه‌ای برای جابه‌جایی از گروه بانک‌ها به سمت گروه پالایشی‌ها، فلزات اساسی، پتروشیمی و تک‌سهم‌های خودرویی بود که به نظر می‌رسید، بازار همچنان بر مبنای استراتژی کوتاه‌مدت‌نگری، نوسان‌گیری را تنها استراتژی خود با توجه به رفتار حقوقی‌ها با صندوق‌های حامی بازار می‌داند.

 

ارسال نظر