جهش آرام شاخص ها

۱۳۹۷/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۱۰۹
جهش آرام شاخص ها

گروه بورس|

شاخص بورس در پایان معاملات روز گذشته با رشد اندک ۲۲۳ واحدی به ۱۶۷ هزار و ۸۳ واحد رسید. بر این اساس شاخص کل بورس به ۱۶۷ هزار و ۸۳ واحد، شاخص کل هم ‌وزن با افزایش ۲۹۴ واحدی عدد ۲۷هزار و ۷۳۶ واحد، شاخص سهام آزاد شناور با افزایش ۲۴۱ واحدی به ۱۷۹ هزار و ۲۴۶ واحد، شاخص بازار اول با کاهش ۸ واحدی به ۱۲۳ هزار و ۳۲۸ واحد و شاخص بازار دوم با افزایش ۱۲۷۷ واحدی به ۳۳۱ هزار و ۶۹۶ واحد رسید.

در این روز، معاملات سهام در نماد معاملاتی گروه مپنا با ۱۳۷ واحد، سایپا با ۶۴ واحد و پالایش نفت اصفهان با ۶۱ واحد افزایش بیشترین تأثیرمثبت و در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با ۱۱۲ واحد، بانک ملت با ۹۳ واحد و سرمایه‌گذاری غدیر با ۷۹ واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در شاخص از خود بر جای گذاشتند.

این گزارش می‌افزاید، اکثر شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای با رشد مواجه شدند بطوری که شاخص صنایع «فنی مهندسی با ۵۱ واحد صعود معادل ۴.۹۰ درصد به یک هزار و ۹۹ واحد، خودرو با ۹۱۲ واحد افزایش معادل ۴.۴۸ درصد به ۲۱ هزار و ۲۴۹ واحد، سایر مالی با ۱۰۵ واحد صعود معادل ۴.۰۹ درصد به ۲ هزار و ۶۹۸ واحد، لاستیک با ۱۰۸۳ واحد ریزش معادل ۳.۹۳ درصد به ۲۸ هزار و ۶۴۵ واحد، اطلاعات و ارتباطات با ۱۰ واحد کاهش، معادل ۳.۸۱ درصد به ۲۴۷ واحد، محصولات کاغذ با ۵۱۱ واحد افت معادل ۳.۴۷ درصد به ۱۵ هزار و ۲۳۳ واحد، زارعت با (۳۷۸) واحد کاهش معادل (۲.۷۶) درصد به ۱۳ هزار و ۳۲۸ واحد» رسید.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز شنبه بورس، در ۱۲۰ هزار و ۳۲۶ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۲۴۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۶ هزار و ۳۴۱ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۳۴ هزار و ۱۰۹ میلیارد تومان رسید.

   آیفکس به یک هزار و 858 واحدی رسید

سومین هفته معاملاتی آذرماه با رشد 13 واحدی شاخص کل فرابورس و نقل‌وانتقال 690 میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از 3 هزار و 647 میلیارد ریال کلید خورد.

در روز شنبه هفدهم آذرماه معامله‌گران سهام در بازار اول 81 میلیون سهم را به ارزش 328 میلیارد ریال دست به دست کرده و در بازار دوم به تغییر مالکیت 246 میلیون سهم به ارزش افزون بر 881 میلیارد ریال اقدام کردند.

همچنین ادامه مبادلات سهام در تابلوهای معاملاتی بازار پایه دنبال شد و به دادوستد 348 میلیون سهم به ارزش 751 میلیارد ریال انجامید. از سوی دیگر جابه‌جایی اوراق در بازار ابزارهای نوین مالی به ثبت مبادله 16 میلیون ورقه بهادار منجر شد که ارزش این حجم از دادوستدها به یک هزار و 688 میلیارد ریال رسید که از این میزان حجم و ارزش مبادلاتی در این بازار، بیش از 68 هزار ورقه به ارزش افزون بر 38 میلیارد ریال مربوط به معاملات اوراق تسهیلات مسکن بود.

در میان نمادهای فرابورسی دو نماد از گروه هتل و رستوران یعنی نماد «سمگا» متعلق به گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و «گکوثر» متعلق به هتل پارسیان کوثر اصفهان بیشترین رشد قیمت را به همراه داشتند. این در حالی است که نماد «سدبیر» از گروه سرمایه‌گذاری‌ها و نماد «کوثر» از گروه بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تامین اجتماعی با بیشترین کاهش قیمتی روبرو شدند. در نهایت شاخص کل فرابورس ایران تحت تاثیر مثبت از جانب نمادهای «ذوب» و «مارون» به ترتیب از گروه‌های فلزات اساسی و محصولات شیمیایی رشد 13 درصدی را تجربه کرد و در ارتفاع یک هزار و 858 واحدی قرار گرفت.

 

ارسال نظر