پوست اندازی ارتباط بازار و دانشگاه

۱۳۹۷/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۷۵۹

تفاهم نامه‌ای در چهار حوزه آموزش و فرهنگ­‌سازی، مشاوره و پژوهش، انتشارات و طراحی و برگزاری دوره‌های MBA وDBA بازار سرمایه میان سازمان بورس و اوراق بهادار و دانشگاه علامه طباطبایی منعقد شد

طی دیداری، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و رییس دانشگاه علامه طباطبایی با هدف همکاری در حوزه‌‌های علمی-‌ پژوهشی، آموزشی، مشاوره ­ای، انتشاراتی و همچنین برگزاری دوره­‌های آموزشی و کارگاهی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش سنا، این تفاهم نامه در چهار حوزه آموزش و فرهنگ­‌سازی، مشاوره و پژوهش، انتشارات و طراحی و برگزاری دوره‌های MBA وDBA بازار سرمایه منعقد شد. حسین سلیمی، رییس دانشگاه علامه طباطبایی امضای این تفاهم نامه با سازمان بورس و اوراق بهادار را یک رویداد مهم دانست و گفت: در شرایط فعلی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، فضای آموزشی دانشگاه‌های کشور به تغییر رویکرد نیاز دارد و دانشگاه نباید تنها یک موسسه برای صدور مدرک تحصیلی و انتشار مقاله باشد.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه جامعه، سیاست، اقتصاد و اجتماع تغییر کرده و نیاز‌های جدیدی خلق شده و تنها دانشگاه می‌تواند به این نیاز‌ها پاسخ دهد، عنوان کرد: ما اکنون به گونه‌های جدیدی از آموزش نیاز داریم و دانشگاه علامه طباطبایی پیشتاز این تغییر نگرش است. در ادامه این مراسم رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه حوزه بازار سرمایه در کنار بحث‌های فنی، تکنیکی و مالی، نیازمند جنبه‌های علوم انسانی است، گفت: برای مثال بحث روانشناسی بازار از مواردی است که باید به دقت مورد توجه قرار گیرد. دبیرشورای عالی بورس با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی عمیقتر در حوزه بازار سرمایه، ادامه داد: پتانسیل‌های دانشگاه علامه طباطبایی برای سازمان بورس و فعالان این حوزه فرصت مغتنمی است. سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: هم‌اکنون در بسیاری از جوامع پیشرفته، به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و کسب درآمد از آن، به عنوان شغل اصلی نگاه می‌شود و این موضوع در کشور ما نیز وجود دارد و همین امر، نیاز به آموزش و فرهنگ‌سازی را دوچندان می‌کند. وی با بیان اینکه معاملات الگوریتمی در بازار سرمایه اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: معاملات الگوریتمی مورد استقبال بازار قرار گرفته است، چراکه معاملات مبتنی بر شایعه، تقلب و اطلاعات نهانی را کنار می‌گذارد. از این جهت علم به کمک سلامت بازار آمده است و باید این موضوع را به جد دنبال کرد.

 

ارسال نظر