دوباره شاخص‌ها مثبت شدند

۱۳۹۷/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۷۵۸

گروه بورس|

شاخص بورس در پایان معاملات روز دوشنبه با رشد ۲۵۹۲ واحدی به ۱۸۳ هزار و ۲۱۹ واحد رسید و به این ترتیب دوباره به کانال 183 هزار واحدی بازگشت.

بر اساس آمارهای معاملاتی، در آن روز شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند بطوری که شاخص کل با ۲۵۹۲ واحد رشد معادل ۱.۴۴ درصد به ۱۸۳ هزار ۲۱۹ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۷۵۵ واحد افزایش معادل ۱.۴۴ درصد به ۵۳ هزار ۳۶۵ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۵۴۲ واحد رشد معادل ۱.۹۷ درصد به ۲۸ هزار و ۹۶ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۳۸۲ واحد افزایش، معادل ۱.۹۷ درصد به ۱۹ هزار و ۸۳۲ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۸۴۰ واحد رشد، معادل ۱.۵۰ درصد به ۱۹۲ هزار و ۸۲۵ واحد، شاخص بازار اول با ۲۰۰۲ واحد افزایش معادل ۱.۵۰ درصد به ۱۳۵ هزار ۷۷۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۷۱۶ واحد صعود معادل ۱.۳۲ درصد، به ۳۶۱ هزار و ۱۱۲ واحد رسید.

همچنین در این روز اکثر شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای با رشد مواجه شدند بطوری که شاخص صنایع «زراعت با ۴۴۸ واحد صعود معادل ۴.۷۱ درصد به ۹ هزار و ۹۷۳ واحد، محصولات چوبی با ۵۲۲۹ واحد افزایش معادل ۴.۶۴ درصد به ۱۱۷ هزار و ۸۸۱ واحد، خودرو با ۷۹۴ واحد صعود معادل ۴.۳۸ درصد به ۱۸ هزار و ۹۱۳ واحد، انبوه‌سازی با ۳۴ واحد رشد معادل ۴.۳۲ درصد به ۸۲۰ واحد، لاستیک با ۱۰۷۷ واحد افزایش، معادل ۴.۲۳ درصد به ۲۶ هزار و ۵۴۵ واحد، فنی مهندسی با ۴۴ واحد رشد معادل ۳.۸۷ درصد به یک هزار و ۱۹۳ واحد، حمل و نقل با ۱۸۷ واحد افزایش معادل ۳.۹۷ درصد به ۵ هزار و ۱۲۶ واحد» رسید. به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز دوشنبه در ۱۴۴ هزار و ۱۳۴ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۳۵ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵ هزار و ۴۸۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۹۶ هزار و ۷۲۷ میلیارد تومان رسید.

  افزایش 60  درصدی

حجم معاملات فرابورس

شاخص کل فرابورس ایران در میانه این هفته معاملاتی با ثبت رشد 26 واحدی به روند نزولی چند روز اخیر خود پایان داد و با ایستادن در پله 2040 واحدی، بازدهی یک درصدی را تجربه کرد. حجم معاملات در تمامی بازار‌ها نیز با افزایش بیش از 60 درصدی نسبت به روز یکشنبه به 941 میلیون ورقه رسید که ارزش این حجم از معاملات 4 هزار و 144 میلیارد ریال بود. در ادامه، معاملات سهام در روز دوشنبه، با جا‌به‌جایی 416 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 543 میلیارد ریال در مجموع دو بازار اول و دوم و دست‌به دست شدن 504 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 89 میلیارد ریال در مجموع سه تابلو بازار پایه به پایان رسید.  از طرف دیگر در بازار ابزار‌های نوین مالی فرابورس و در قالب معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) و اوراق بدهی در روز جاری 22 میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و 512 میلیارد ریال میان معامله‌گران دست‌به دست شد که در این میان «اخزا701» با معاملاتی به ارزش بیش از 133 میلیارد ریال بیشترین ارزش را از آن خود کرد.

به‌علاوه، اعتبار اوراق تسهیلات مسکن که در تاریخ 15 آبان‌ماه 95 و در نماد معاملاتی «تسه9508» صادر شده‌اند جهت نقل و انتقال در تاریخ سه‌شنبه 15 آبان‌ماه 97 به پایان می‌رسد و نماد معاملاتی مذکور در پایان معاملات روز سه‌شنبه متوقف خواهد شد.

 

ارسال نظر