36 شرکت مجوز افزایش سرمایه گرفتند

۱۳۹۷/۰۷/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۴۳۰

نگاهی به مجوزهای صادره نشان می‌دهد، 32درصد افزایش سرمایه‌ها از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و مابقی از محل سود انباشته و اندوخته‌ها تامین شده است .

مدیریت نظارت بر بازار اولیه، مجوز انجام افزایش سرمایه 36 شرکت فعال در بازار سرمایه را صادر کرد.

به گزارش سنا، صدور این مجوزها در راستای اجرای مفاد قانون بازار اوراق بهادار و مقررات مربوطه طی شش ماهه سال 97 نسبت به بررسی درخواست افزایش سرمایه شرکت‌های سهامی عام ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار صورت گرفته است .

مبلغ کل مجوزهای ارایه شده به شرکت‌های سهامی عام جهت انجام افزایش سرمایه طی این مدت معادل 87 میلیارد و 476 میلیون و 44 هزار ریال است .

نگاهی به مجوزهای صادره نشان می‌دهد، 32درصد افزایش سرمایه‌ها از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و مابقی از محل سود انباشته و اندوخته‌ها تامین شده است .

بر این اساس 15 مورد اوراق اجاره، اوراق مشارکت، اوراق سلف موازی استاندارد و اوراق مرابحه نیز پذیره‌نویسی شده که مبلغ آن به 34 میلیارد و 870میلیون ریال می‌رسد .

از این تعداد 7 مورد مربوط به اوراق سلف موازی استاندارد، 1 مورد اوراق مشارکت، 6 مورد اوراق اجاره و 1 مورد اوراق مرابحه بوده است .

همچنین استارت معاملات در بخش معاملات ثانویه انواع اوراق بدهی با تعداد 9 اسناد خزانه اسلامی به مبلغ 135 میلیارد و 301 میلیون و 466 ریال بوده است .

 اسناد خزانه اسلامی فاقد نرخ اسمی و ناشر و بانی این اوراق، وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران است .

   «خوساز» یک قدم جلوتر تا افزایش سرمایه 348درصدی: محورسازان ایران خودرو قصد دارد از محمل تجدید ارزیابی، سرمایه خود را 348درصد افزایش دهد. این افزایش سرمایه پس از تایید حسابرس در انتظار تایید سازمان بورس و اوراق بهادار است. شرکت محورسازان ایران خودرو قصد دارد به منظور خروج از ماده 141، سرمایه خود را 348درصد افزایش دهد. به گزارش سنا، شرکت صنعتی محورسازان ایران خودرو، با انتشار گزارشی در شبکه کدال از تایید افزایش سرمایه شرکت توسط حسابرس و بازرس قانونی خبر داد.

برهمین اساس شرکت «خوساز» قصد دارد سرمایه خود را از مبلغ 25 میلیارد تومان به 112 میلیارد تومان افزایش دهد.

این افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و به منظور خروج از ماده 141 لایحه اصلاحیه قانون تجارت انجام می‌شود.

 

ارسال نظر