پیگیری منافع سهامداران در بازار سرمایه

۱۳۹۷/۰۶/۲۱ - ۰۰:۲۳:۵۲
کد خبر: ۱۲۹۴۱۸

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از ورود نهادهای نظارتی بازار سرمایه به قیمت‌گذاری محصولات فولادی و پتروشیمی خبر داد. شاپور محمدی گفت: منافع سهامداران را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش مهر، وی در پاسخ به سوالی درباره نامه‌نگاری اخیر با معاون اول رییس‌جمهور درباره بازنگری در دستورالعمل‌های ستاد تنظیم بازار، بیان کرد: برای حمایت از حقوق سهامداران، سازمان بورس مکاتبات بسیاری را با سطوح عالی دولت، ستاد تنظیم بازار و شخص وزیر صنعت، معدن و تجارت داشته و قرار شده تغییراتی در دستورالعمل‌های قیمت‌گذاری ایجاد شود، به‌طوری که این تغییرات با سیاست‌های کلان کشور سازگاری لازم را داشته باشد و در عین حال منافع سهامداران نیز حفظ شود و این همان مسیری هست که سازمان بورس

دنبال می‌کند.

وی در برابر این سوال که سازمان بورس و شورای عالی بورس چه اقدامات حمایتی مشخصی از حقوق سهامداران صنایع فولاد و پتروشیمی داشته است، تاکید کرد: ما موضوع دستورالعمل ستاد تنظیم بازار در خصوص فولاد را در هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و شورای عالی بورس مطرح کرده‌ایم و هر جایی که طرح دغدغه‌های سهامداران موثر واقع شود، بطور قطع پیگیری خواهیم کرد و موضوعات را مطرح می‌کنیم.

 محمدی با بیان اینکه چقدر خواسته سهامداران فولادی مبنی بر حذف رانت و واقعی شدن قیمت‌ها را منطقی می‌دانید، گفت: ما همواره به دنبال این مهم هستیم که در بازار سرمایه منافع سهامداران تامین شود.کسانی که این سهم‌ها را به امید سودآوری منطقی خریداری کرده‌اند، منافع مشروعی دارند و قطعا باید منافع آنها تامین شود. در این میان، بالاترین مقام نظارتی بازار سهام تاکید کرد: ما تا جایی که بتوانیم در راستای سیاست‌های بازار سرمایه برای ایجاد رونق کافی و همسو با سیاست‌های کلی کشور تلاش می‌کنیم تا مسائل حل و برطرف شود.

 

ارسال نظر