تعادل قیمتی و کاهش تقاضای کاذب

۱۳۹۷/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۲۵۳

با برداشته شدن سقف رقابت معاملات مس در بورس کالا شاهد کاهش تقاضای کاذب، واقعی‌تر شدن قیمت‌ها و متعادل شدن بازار معاملات این محصول هستیم. به گزارش تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مطالب فوق و بیان اینکه هر تحریمی بطور طبیعی محدودیت‌هایی را به ویژه برای شرکت‌های صادراتی ایجاد می‌کند تصریح کرد: به عنوان مثال شرکت مس تجربه یک دوره از تحریم‌های شدید را پشت سرگذاشته است، اما در دوره جدید برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده که فروش صادراتی شرکت با لطمه مواجه نشود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در واقع مدیریت شرکت برنامه‌ریزی کرده که در زمان تشدید تحریم‌ها بتواند از طریق مبادی صادراتی، محصول صادراتی را به اندازه کافی به بازارهای هدف صادر کند.

وی درباره آخرین وضعیت شرکت ملی صنایع مس گفت: خوشبختانه این شرکت در موقعیت خوبی به لحاظ تولید و فروش قرار دارد و تنها دغدغه موجود این شرکت تحریم‌ها می‌تواند باشد که شرکت را شاید با محدودیت‌هایی مواجه کند، اما این محدودیت‌ها جدی نیست و اطلاع دارم که این شرکت در حال تطبیق خود با شرایط جدید است و می‌توان این اطمینان را داد که نگرانی جدی در این رابطه وجود ندارد.

پورابراهیمی در برابر این پرسش که چه ارزیابی از آزاد شدن سقف رقابت معاملات مس در بازار رسمی کالا دارد نیز گفت: در چند هفته گذشته با برداشته شدن سقف رقابت معاملات مس شاهد کاهش تقاضای کاذب، واقعی‌تر شدن قیمت‌ها و متعادل شدن بازار معاملات این محصول بودیم، در حالی که پیش از این بازار معاملات مس مختل بود و حتی گزارش‌هایی به ما رسیده بود که برخی شرکت‌های فعال در این صنعت مجبور بودند تا محصولات مس خود را به قیمت کیلویی بالای 50 هزار تومان آن هم بطور غیررسمی بفروشند، تا شرایط خود را با بازار واقعی تطبیق دهند.

وی اضافه کرد: اما در شرایط کنونی بازار مس متعادل شده و اطلاع داریم که فعالیت‌های واسطه‌ها در این بازار کمرنگ شده و معاملات مس شفاف‌تر از گذشته دنبال می‌شود.

 

ارسال نظر