همه شاخص‌ها مثبت شدند

۱۳۹۷/۰۶/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۱۶۴

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه 17 شهریور ماه 97 با افزایش 1914واحدی به رقم 139 هزار و 628 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز با افزایش 609 واحدی عدد 22 هزار و 798 واحد را به نمایش گذاشت. در این روز شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 2334 واحدی به رقم 149 هزار و 232 واحد دست یافت.

نگاهی به شاخص‌های صنعتی بورس تهران نشان می‌دهد به جز شاخص رادیوی که دو سهم «همراه» و «اخابر» را در خود جای داده است و 0.05 واحد منفی شد، شاخص تمام صنایع مثبت شد.

بر اساس این گزارش، روز شنبه معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت اصفهان با 119 واحد، خدمات انفورماتیک با 113 واحد و گروه مپنا با 105 واحدافزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.به گزارش فارس، ارزش کل معاملات بورس تهران در حالی به بیش از 664 میلیارد و 826 میلیون تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 2 میلیارد و 771 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 156 و 166 نوبت داد و ستد بود. طی معاملات روز قبل، نماد معاملاتی شرکت‌های شیر و گوشت زاگرس شهرکرد، بانک قرض‌الحسنه رسالت، سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج‌فارس، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، سرمایه‌گذاری کارکنان صنعت برق در منطقه زنجان و قزوین، ایتالران، فولاد آلیاژی ایران، تولید شهید قندی، پارس سرام، فرآورده‌های نسوز پارس، سیمان آرتا اردبیل، سرمایه‌گذاری شاهد، معدنی و صنعتی گل‌گهر، داروسازی زهراوی، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های گروه صنعتی بوتان، پاکدیس، نورد آلومینیوم، محورسازان ایران‌خودرو، کارخانه فارسیت دورود، فیبر ایران، شیشه همدان، سیمان اصفهان، سیمان بجنورد، ایتالران، سایپا آذین، شهداب ناب خراسان، صنایع تولیدی اشتاد ایران، کارخانجات مخابراتی ایران، بین‌المللی ساروج بوشهر، پارس سرام، قند پیرانشهر، حق تقدم خرید سهام فنرسازی خاور، فولاد افزاسپاهان و درنهایت نیرو کلر متوقف شدند.

    نقش پررنگ «ذوب» در معاملات فرابورس

در نخستین روز این هفته کاری، روند معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران به رقم خوردن حجم معاملاتی به میزان یک میلیارد و 95 میلیون ورقه به ارزش 6 هزار و 828 میلیارد ریال در بیش از 108 هزار نوبت معاملاتی منجر شد که بیشترین حجم و ارزش معاملاتی در ماه جاری محسوب می‌شود. در این روز شاخص کل فرابورس با عبور از پله 1600 واحدی و ثبت رشد بیش از 2 درصدی در ارتفاع 1615 واحدی ایستاد. نماد‌های «ذوب»، «مارون» و «هرمز»، متعلق به گروه‌های فولادی و پتروشیمی، هر یک با بیش از 4 واحد تاثیر، در رشد 35 واحدی شاخص کل سهیم بودند. دیگر نماد‌های مطرح معاملات فرابورس «زشگزا» و «شغدیر» بودند که به‌ترتیب بیشترین رشد و افت قیمت را تجربه کردند.

در نهایت، در روزی که گذشت بازار ابزار‌های نوین مالی به استقبال جابه‌جایی 24 میلیون ورقه به ارزش 4 هزار و 284 میلیارد ریال در قالب معاملات اوراق تسهیلات مسکن، ETF (صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله) و اوراق بدهی رفت که نماد «اخزا603» بیشترین ارزش معاملاتی در این بازار را به میزان 144 میلیارد ریال در 133 نوبت معامله، به نام خود ثبت کرد.

 

ارسال نظر