صعود شاخص‌ها ادامه دارد

۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۴۱۰

روز گذشته شاخص کل بورس تهران به قله تاریخی ۱۴۰ هزار واحدی رسید دراین روز شاخص بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۷۲۶ واحد رشد کرد و به رقم ۱۴۰ هزار و ۳۰۹ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با ۲۲۶ واحد رشد به رقم ۲۱ هزار و ۹۰ واحدی دست یافت.

دیروز همچنین شاخص آزاد شناور بیش از ۲۰۰۰ واحد رشد کرد و به رقم ۱۴۹ هزار و ۳۲۳ واحدی رسید. در عین حال شاخص بازار اول و بازار دوم نیز هر یک به ترتیب ۱۵۰۳ و ۲۳۳۰ واحد رشد کردند.

 پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و گسترش نفت و گاز پارسیان هر یک به ترتیب ۲۰۶، ۱۶۵ و ۱۵۶ واحد تاثیر افزاینده بر شاخص‌های بازار داشتند اما در طرف مقابل گروه مپنا، مخابرات ایران و داده گستر عصر نوین (های وب) به ترتیب با ۴۴، ۳۳ و ۲۲ واحد تاثیر، سعی کردند شاخص کل را به سمت پایین هدایت کنند.

ارزش معاملات روز دوشنبه به رقم ۷۰۱ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۲.۴ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای قیمت‌ سهم‌ها عمدتا با افزایش مواجه شد و همچنین در گروه محصولات شیمیایی تقریبا بیش از نیمی از نمادها افزایش قیمت تجربه کردند.در گروه فلزات اساسی نیز شاهد افزایش قیمت‌ها بودیم هر چند که همچون روز گذشته حجم صف‌های خرید زیاد نبود.

  رکورد شکنی مجدد آیفکس

در میانه هفته معاملاتی جاری، شاخص کل فرابورس ایران با 16 واحد افزایش، برای نخستین بار ایستادن در ارتفاع 1578 واحدی را تجربه کرد تا بدین ترتیب آیفکس برای دومین روز متوالی رکورد‌شکنی کند.

در این روز سه نماد معاملاتی ذوب آهن اصفهان، پالایش نفت شیراز» و فولاد هرمزگان که به دو گروه فلزات اساسی و فرآورده‌های نفتی تعلق دارند با تاثیر مثبت تا سقف 5.2 واحدی در رشد یک درصدی این نماگر سهیم بودند. در مجموع بازار‌های نُه‌گانه فرابورس نیز بیش از 932 میلیون ورقه به ارزش 5 هزار و 952 میلیارد و 737 میلیون ریال داد‌و‌ستد شد که در مجموع دو بازار اول و دوم تعداد 453 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 503 میلیارد میان معامله‌گران دست‌به دست شد و نماد «ذوب» با حجم معاملاتی بیش از 148میلیون سهمی به ارزش افزون بر 286 میلیارد ریال برای چندمین روز متوالی بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار گرفت.

بازار پایه نیز در این روز میزبان جابه‌جایی 469 میلیون سهم به ارزش 641 میلیارد ریال بود.

از جمله اتفاقات مهم بازار پایه می‌توان به درج نماد بانک سرمایه در پی تصمیم هیات پذیرش فرابورس ایران و اضافه شدن این نماد به فهرست نرخ‌های تابلو ب بازار پایه اشاره کرد. در سمت دیگر بازار، معاملات اوراق بهادار در بازار ابزار‌های نوین مالی فرابورس (شامل معاملات اوراق بدهی، اوراق تسه و ETF) با خرید و فروش 11 میلیون ورقه به ارزش 3 هزار و 807 میلیارد ریال پیگیری شد و نماد «آکورد1» متعلق به واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتی کوثر که معاملات آن در تابلو صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله انجام می‌شود، با توجه به برگزاری مجمع عمومی سالانه طبق اعلام مدیریت صندوق متوقف شد.

 

 

ارسال نظر