پیچ و خم واگذاری سرخابی‌ها

۱۳۹۷/۰۶/۰۵ - ۰۰:۵۲:۱۸
کد خبر: ۱۲۸۳۳۴

واگذاری 34 ورزشگاه‌ متعلق به وزارت ورزش در فهرست واگذاری‌های امسال سازمان خصوصی‌سازی قرار گرفته است و برای لغو هر گونه واگذاری مصوبه هیات وزیران نیاز خواهد بود. به گزارش فارس، داوود خانی معاون سازمان خصوصی‌سازی پیرامون خبرهای منتشر شده مبنی بر نامه‌نگاری وزیر ورزش با وزیر اقتصاد برای لغو واگذاری 5 ورزشگاه مهم تهران از مجموع 34 بنگاه اقتصادی فهرست شده در لیست واگذاری‌های امسال، گفت: این ورزشگاه‌ها در برنامه واگذاری‌های امسال سازمان خصوصی‌سازی قرار داشته و تاکنون هیچ نامه‌ای مبنی بر لغو واگذاری این اماکن به دست هیات واگذاری یا سازمان خصوصی‌سازی نرسیده است. وی افزود: بر اساس قوانین و دستورالعمل‌های موجود باید برای لغو واگذاری هر گونه دارایی یا بنگاه اقتصادی مصوبه هیات وزیران اخذ شود. این در حالی است که هیات واگذاری می‌تواند بنا بر اختیارات خود بنگاه‌های فهرست‌ شده در لیست واگذاری‌ها را با عنوان واگذاری‌های امسال اعلام نکند.

این مقام مسوول با بیان اینکه بنگاه‌ها و ورزشگاه‌های ورزشی اعلام شده در فهرست واگذاری‌های مصوب هیات واگذاری برای سال جاری هستند، عنوان کرد: تنها در صورت ارایه پیشنهاد از سوی وزارت اقتصاد در هیات دولت و تصویب آن می‌توان واگذاری‌های اعلام شده را لغو کرد.

خانی با بیان اینکه سازمان خصوصی‌سازی برای هر یک از فرایندهای واگذاری با آیین‌نامه و دستورالعمل‌های مختلف روبروست، عنوان کرد: سازمان خصوصی‌سازی بر اساس استنباط و یا سلیقه شخصی به موضوع واگذاری‌ها ورود نمی‌کند چرا که آیین‌نامه‌ها مشخص کرده که واگذاری‌ها باید چگونه انجام یا به تصویب هیات واگذاری برسد.

معاون سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به مطرح شدن واگذاری دوباره سرخابی‌های تهران به بخش خصوصی‌، گفت: وزارت ورزش با ارایه پیشنهادی به هیات دولت خواستار لغو مصوبه قبلی در خصوص عدم واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را ارایه کرده و تا زمانی که منجر به صدور مصوبه از سوی دولت نشود نمی‌توان در خصوص واگذاری سرخابی‌ها حرفی را به میان آورد.

 

ارسال نظر