حرکت رو به عقب شاخص‌ها

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۲۳:۳۸:۲۲
کد خبر: ۱۲۷۶۴۲

شاخص کل بورس روز جاری با بیش از ۱۳۰۰ واحد کاهش به ۱۲۸ هزار و ۵۲۲ واحد رسید تا روند نوسانی این بازار ادامه پیدا کند.نگاهی به آمارهای معاملاتی نیز نشان می‌دهد که اکثر شاخص‌های اصلی تالار شیشه‌ای در سومین روز معاملاتی هفته جاری با افت مواجه شدند.

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز گذشته شاخص‌های بورس با نوسان مواجه شدند بطوری که شاخص کل با 1379 واحد ریزش معادل ۱.۰۶ درصد به ۱۲۸ هزار ۵۲۲ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی» با ۴۰۴ واحد افت معادل ۱.۰۶ درصد به ۳۷ هزار ۶۸۳ واحد، شاخص کل هم وزن با ۳۶ واحد رشد معادل ۰.۱۹ درصد به ۱۹ هزار و ۱۴ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۲۵ واحد افزایش، معادل ۰.۱۹ درصد به ۱۳ هزار و ۴۵۸ واحد رسید.

روز گذشته ۷ نماد فولاد با ۲۶۶ واحد، فملی با ۱۹۰ واحد، فارس با ۱۸۸ واحد، تاپیکو با ۱۲۵ واحد، جم با ۱۲۴ واحد، فخوز با ۱۲۴ واحد و پارسان با ۱۱۷ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

در عین حال، نگاهی به آمارهای معاملاتی روز دوشنبه سهام مشخص می‌کند که قیمت سهام نمادهای «سقاین، شسپا، شپترو، چفیبر، لخزر، فاذر و فسپا» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «فمراد، خشرق، چکاران، کاذر، برکت، خفنر و ونیکی» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

به این ترتیب، در پایان معاملات امروز بورس، در ۱۰۹ هزار و ۵۳۶ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۶۶۸ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۳۷۹ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۴۹۱ هزار و ۸۹ میلیارد تومان رسید.

   رونق در بازارهای اول و دوم

در میانه هفته سوم کاری مرداد‌ماه در مجموع بازار‌های فرابورس ایران بیش از 665 میلیون ورقه بهادار به ارزش 3 هزار و 159 میلیارد و 330 میلیون ریال میان معامله‌گران دست‌به دست شد که بیشترین حجم و ارزش معاملاتی در میان تمامی بازار‌ها به نماد «ذوب» تعلق گرفت.

همچنین معاملات در دو بازار اصلی سهام فرابورس با جا‌به‌جایی بیش از 385 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 112 میلیارد و 870 میلیون ریال در مجموع دو بازار اول و دوم پایان یافت که در این میان نماد‌ «سمگا» متعلق به گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی پس از نماد «ذوب» بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در پی تغییر مالکیت بیش از 70 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 158 میلیارد ریال در اختیار گرفت. در نماد «ذوب» نیز شاهد داد‌وستد نزدیک به 170 میلیون سهم به ارزش بیش از 291 میلیارد ریال بودیم که ارقام مرتبط با حجم و ارزش معاملات امروز این نماد بیش از سایر نماد‌های مورد معامله در بازار فرابورس ایران بود.

معاملات اوراق بدهی در تابلو اوراق با درآمد ثابت امروز با نقل‌و‌انتقال نزدیک به 2 میلیون ورقه به ارزش یک هزار و 561 میلیارد ریال پیگیری شد که نماد «اخزا610» با حجم معاملاتی به میزان افزون بر 221 هزار ورقه، بیشترین حجم معاملاتی و نماد «صامیا» با ارزش معاملاتی بیش از 214 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملاتی را در این بازار در اختیار گرفتند.

در نهایت شاخص کل فرابورس ایران امروز پس از 8 واحد کاهش در ارتفاع 1483 واحدی ایستاد. سه نماد «ذوب»، «شغدیر» و «زاگرس» عنوان پُربازدید‌ترین نماد‌ها را از آن خود کردند.

 

 

ارسال نظر