روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۰۵/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۷۸۱

 تحولات جدید «ومعادن»: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات روز گذشته در خصوص نوسان ۲۰درصدی قیمت سهم شفاف‌سازی کرد. به گزارش سنا، مدیرعامل «ومعادن» در اطلاعیه‌یی اعلام کرد در کنار تغییر شرایط محیط اقتصادی کشور چند تحول جدید در شرکت رخ داده که ذکر آنها خالی از لطف نیست. برنامه‌ریزی شرکت برای خروج از شرکت‌های کوچک؛ برنامه شرکت برای افزایش سرمایه؛ افزایش سودآوری شرکت‌های تابعه؛ جو مثبت ناشی از افزایش نرخ ارز برای صادرکنندگان معدنی و فولادی و خوشبینی به احتمال آزاد شدن نرخ‌های صادراتی محصولات فولادی از مهم‌ترین تحولات توسعه معادن و فلزات مطرح شده است. بر این اساس، نماد «ومعادن» روز گذشته با صف خرید یک میلیون و ۳۰۰ هزار سهمی به دلیل نوسان ۲۰ درصدی در چند روز اخیر متوقف شد. این در حالی است که، نماد معاملاتی این شرکت از سوم مردادماه در تمامی روزهای معاملاتی روندی صعودی داشته است. بر اساس این گزارش، بررسی تغییر مالکیت این سهم نیز نشان می‌دهد در تیرماه حمایت بازیگران حقوقی از «ومعادن» قابل توجه بوده است، با این وجود طی روزهای اخیر تقاضا از سوی بازیگران خرد بیش از حقوقی‌ها بوده و عمده تغییر مالکیت‌ها به نفع بازیگران خرد به ثبت رسیده است.

 شفاف‌سازی «حسینا» از یک ‌پروژه: شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا در خصوص ساخت اسکله پروژه جزیره نگین توضیحاتی ارائه داد. بر این اساس، «حسینا» در مجمع عمومی سالانه خود اعلام کرد که ساخت اسکله پروژه نگین در فاز اول ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این در حالی است که، مدیرعامل این شرکت با انتشار اطلاعیه شفاف‌سازی در شبکه کدال تکمیل فاز اول را منوط به تکمیل محوطه در پشت اسکله احداث انبار و تامین ماشین آلات دانسته است. به‌گزارش سنا، مدیرعامل این شرکت همچنین اعلام کرد اسکله احداث شده که مخصوص کشتی‌های کانتینری است تا زمان تکمیل می‌تواند برای تخلیه و بارگیری شناورهای کوچک حامل مواد و مصالح ساختمانی استفاده شود. به این ترتیب یک فروند بارچ فلت ۲۰ هزار تنی به نام پارسیان ۱۱ به صورت آزمایشی در روز ۴ مرداد در جزیره نگین پهلو گرفت. به این ترتیب مقرر است ظرف هفته جاری حدود ۲۰ هزار تن مواد و مصالح ساختمانی صادراتی به شناور یاد شده توسط صاحب کالا بارگیری شود. بر این اساس، شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا در سه ماهه ابتدایی سال ۶۵ درصد سود ساخته است. همچنین این شرکت در مجمع سالانه ۱۲۳ تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرده است.

 افزایش سرمایه بسته‌بندی ایران: شرکت بسته‌بندی ایران از زیرمجموعه‌های توسعه صنایع بهشهر، با اعلام برنامه افزایش سرمایه بیش از 2000درصدی دومین رکورددار افزایش سرمایه محسوب می‌شود. قرار است تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها و برای اصلاح ساختار مالی اعمال شود. به گزارش سنا، شرکت توسعه صنایع بهشهر از لحاظ طبقه‌بندی بورس یک شرکت هلدینگ صنایع غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر شناخته می‌شود. این شرکت، یک شرکت هلدینگ سرمایه‌گذاری بوده که عمده سرمایه‌گذاری‌های آن بر شرکت‌های صنایع غذایی، شوینده و خدمات متمرکز است. سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌ها و فعالیت در بانکداری و محصولات لبنی از دیگر فعالیت‌های شرکت است. بر این اساس، شرکت بسته‌بندی ایران که شرکت توسعه صنایع بهشهر سهامدار 61.3درصدی آن به حساب می‌آید، برنامه افزایش سرمایه 2151درصدی را اعلام کرده است. افزون بر این، در صورت موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار، فبیرا، سرمایه فعلی را از 7.9 به 178.1 میلیارد تومان خواهد رساند. پیش از این شرکت فرابورسی کارخانجات مخابراتی ایران با افزایش سرمایه 2183درصدی رکورد تاریخی را رقم زده بود.

 

ارسال نظر