نگاهی به تحولات بازار

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۴۸۴

 زیرساخت‌ها و سلامت بازار: فدراسیون جهانی بورس‌ها اخیرا با همکاری موسسه تحقیقاتی الیور وایمن گزارشی با عنوان «زیرساخت‌ها و سلامت بازار؛ حرکت پس از بحران و دورنمای آینده» منتشر کرده است. به‌گزارش بورس تهران، 31ماه مه 2018، فدراسیون جهانی بورس‌ها همزمان با نشست کمیته کاری پانلی اختصاصی برای نمایندگان طرف تقاضا، قانون‌گذاران و فعالان رسانه‌یی برگزار کرد تا نقش مهم اعضای WFE در حفظ سلامت بازار برای ذینفعان تبیین شود. در این گزارش تحولات نقش نظارت بر زیرساخت‌های بازار، روندهای جاری در بازارهای مالی و تغییرات مرتبط با محیط کسب و کار، دورنمای نقش آتی و قابلیت‌های زیرساخت‌های بازار جهت کسب اطمینان از سلامت بازار بررسی شده است. به عقیده نگارندگان گزارش، بورس‌ها و سامانه‌های پس از معامله، علاوه بر کمک به رشد اقتصادی و سهولت دسترسی صاحبان سرمایه به این بازار برای تامین نیاز ناشران بورسی، تلاش کرده‌اند تا به تقویت پایداری و توجه به الزامات شفافیت به افزایش سلامت بازارها کمک کنند.

 اس‌اندپی۵۰۰ در بالاترین سطح: در پایان معاملات روز جمعه، بازارهای وال‌استریت اندکی رشد کردند و اس‌اندپی۵۰۰ در بالاترین سطح ۵ ماهه خود بسته شد. به گزارش رویترز، در این معاملات پس از اینکه انتشار داده‌های عملکرد ربع دوم ۳ بانک بزرگ امریکا، نتایجی مأیوس‌کننده را به نمایش گذاشت، رشد بخش‌ صنعتی و دیگر بخش‌ها توانست افت بخش مالی را جبران کند. سهام شرکت‌های بوئینگ، کاترپیلار و تری‌ام، در غیاب هرگونه خبر مهم تگاری، رشد کردند و شاخص صنعتی اس‌اندپی 0.6درصد بالا رفت.

همچنین، سرمایه‌گذاران پیش از اعلام گزارش‌های مربوط به نتایج عملکرد شرکت‌ها در ربع دوم سال، خوش‌بین هستند، هر چند گزارش‌های ۳ بانک بزرگ امریکا که در روز جمعه اعلام شدند نتوانستند توجه تاجران و سرمایه‌گذاران را به خود جلب کنند. از سویی، سهام سیتی‌گروپ، پس از اینکه درآمد این بانک به حد انتظار نرسید، 2.2درصد سقوط کرد که این بیشترین ضرر در بخش مالی بود. سهام ولزفارگو پس از اینکه سود این بانک بیش از حد انتظار افت کرد، 1.2درصد سقوط کرد. همچنین، سهام جی‌پی‌مورگان چیس، با وجود اینکه درآمد این شرکت به میزان تخمین زده‌ شده خود رسید 0.5درصد افت کرد. بخش مالی اس‌اندپی در کل 0.5درصد افت کرد. شاخص نوسان بورس سیبوئه به پایین‌ترین سطح خود از ۱۵ جون تاکنون رسید.

این در حالی است که، میانگین صنعتی داوجونز

94.52 واحد یا 0.38 درصد رشد کرد و به 25019.41  واحد رسید. علاوه بر این، اس‌اندپی۵۰۰ توانست 3.92 واحد یا 0.11درصد بالاتر و در 2801.31 واحد بسته شود. کامپوزیت نزدک

2.06 واحد یا 0.03درصد بالا رفت و در  7825.97 واحد به کار خود پایان داد.

 

ارسال نظر