روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۰۴/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۵۲۹

 شفاف‌سازی «شکلر» درخصوص تسهیلات ارزی: شرکت نیرو کلر، دیروز طی یک شفاف‌سازی توضیحات مهمی در خصوص تسهیلات ارزی و نحوه تسویه آن مطرح کرد. به گزارش سنا، مدیرعامل «شکلر» در این نامه و در قالب 3 بند، اطلاعات لازم برای اداره نظارت بر ناشران بورسی را منتشر کرد.

 شرکت با توجه به افزایش‌های نرخ ارز در ماه‌های اخیر بر اساس مصوبه هیات‌مدیره اقدام به اخذ تسهیلات سرمایه در گردش به مبلغ ۱۲۰میلیارد ریال کرده است و اصل تسهیلات ارزی(مبلغ ۸۳۴ر۱۶۸ر۲یورو و مبلغ ۲۵۰ر۹۱۲ر۱۰روپیه هند) این شرکت با توجه به مصوبه بانک ملت و تخصیص ارز از بانک مرکزی تسویه شده و مخاطرات تفاوت نرخ ارز جهت سهامداران شرکت مرتفع شده است. سود تسهیلات مزبور نیز در صورت اختصاص ارز از طرف بانک مرکزی تسویه خواهد شد که مبلغ آن حدود ۱۶۰هزار یورو است.

 شرکت جهت خرید ماشین آلات و تاسیسات و ساختمان‌ها مبلغ ۳۴۱ر۲۳۲ میلیون ریال تسهیلات مشارکت مدنی به سررسید 30خرداد 97 اخذ کرده است که به دلیل عدم راه‌اندازی طرح توسعه تا پایان خرداد ماه سال جاری اقدام به استمهال تسهیلات طرح به مدت حداکثر 3 ماه کرده است و از ابتدای مهرماه تسهیلات مزبور تقسیط و به تسهیلات فروش اقساطی تبدیل خواهد شد و در حال حاضر تغییر با اهمیتی در سود و زیان متصور است.

 درخصوص ارز حاصل از صادرات به اطلاع سهامداران می‌رساند بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی محصولات این شرکت مشمول تحویل ارز از طریق سامانه نیما نیست. با توجه به موارد فوق در صورت وقوع تعدیل با اهمیت در سود وزیان شرکت موضوع در اسرع وقت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 انتشار اطلاعیه «قاسم» در خصوص قرارداد جدید: شرکت قاسم ایران جزییات قرارداد جدید خود را اعلام کرد. بر این اساس، شرکت اعلام کرده است، قرارداد عقد شده با مجتمع کارخانجات روغن نباتی کشت و صنعت شمال (سهامی عام) با موضوع فروش انحصاری محصولات غنچه و توزیع آن در سراسر ایران بوده است. همچنین، این اطلاعیه شرکت پیش بینی کرده است با اضافه شدن این محصولات به اقلام توزیعی، عقب ماندگی فروش ناشی از عدم تامین به موقع توسط تامین‌کنندگان با توجه به التهابات ارزی و مشکلات حادث شده در سه ماهه ابتدای سال به نحو مناسب جبران شود. به گزارش سنا، در پایان مدیرعامل شرکت اعلام کرده است، به محض مشخص شدن رقم فروش جدید، آثار سود و زیان، وجود تاثیر با اهمیت در جریان سودآوری و درآمدهای عملیاتی برآورد شده، متقابلا اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد. بر اساس این گزارش، مجمع شرکت قاسم ایران طی روزهای گذشته برگزار شد. این شرکت در مجمع سالانه به ازای هر سهم 25ریال سود تقسیم کرده است.

 تحقق سود ۵۴ ریالی برای «خودرو»: شرکت ایران خودرو اطلاعیه‌یی در خصوص صورت‌های مالی تلفیقی سال مالی منتهی به اسفند 96 را منتشر کرد. بر این اساس، شرکت در سال 96 به ازای هر سهم 54 ریال سود محقق کرده است که معادل ٩٨ درصد رقم سود پیش‌بینی شده در آخرین بودجه شرکت است. افزون بر این، در حالی که فروش شرکت طی این مدت 22 درصد رشد داشته است، سود ناخالص با افت 17 درصدی همراه بوده است. همچنین از سوی این شرکت اعلام شده است که طی مدت مزبور، سود انباشته شرکت اصلی ایران خودرو 437 میلیارد تومان بوده که این رقم معادل

28 تومان به ازای هر سهم است. با این وجود ایران خودرو در صورت مالی تلفیقی به ازای هر سهم 584 ریال زیان داشته است و در حال حاضر زیان انباشته 4119 میلیارد تومانی دارد. علاوه بر این، «خودرو» این روزها شاهد تحرک بیشتر بازیگران حقیقی در سمت خرید است، این موج که از نیمه‌های خردادماه آغاز شده است نماد این شرکت در برخی روزها با صفوف سنگین تقاضا همراه باشد. در نهایت، بررسی میانگین تغییر مالکیت این سهم در 3 ماهه نخست سال حاکی از حمایت پررنگ بازیگران حقوقی از سهام این شرکت است.

 افزایش 90 درصدی درآمد «مداران»: شرکت داده‌پردازی ایران، با انتشار اطلاعیه‌یی در خصوص فعالیت خود در خردادماه توضیح داد. بر این اساس، شرکت در یک ماهه منتهی به خرداد 97 مبلغ حدود 9 میلیارد تومان درآمد حاصل از ارائه خدمات و فروش کالا داشته است، که نسبت به ماه قبل (4.7 میلیارد تومان درآمد داشته) رشد 90درصدی دارد. همچنین درآمد شرکت از دو محل فروش کالا و ارائه خدمات است که درآمد حاصل از ارائه خدمات وزن بیشتری دارد. خدمات داده‌پردازی، سیستم کاربردی، خدمات آموزشی و شبکه‌های ارتباطی جزو بخش خدماتی هستند که در خرداد ماه همگی رشد قیمتی داشته‌اند. بنابر این گزارش، شرکت در سه ماه بهار سال گذشته، مبلغ 17 میلیارد و 451 میلیون تومان درآمد داشت، با این وجود در سه ماه بهار سال جاری با کاهش 7 درصدی مبلغ 162,333میلیون ریال سودآوری داشته است. بر همین اساس، «مداران» در این سه ماه توانست 11درصد بودجه خود را پوشش دهد، که البته در دوره مشابه سال قبل هم در همین حدود پوشش داشته است.

 

ارسال نظر