روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۰۴/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۲۰۵

 شفاف‌سازی «کشرق»: شرکت صنعتی و معدنی شمال‌شرق شاهرود درباره افزایش قیمت زغال‌سنگ خام شفاف‌سازی کرد. بر این اساس، شرکت در اطلاعیه‌یی خطاب به اداره نظارت بر ناشران فرابورسی درباره افزایش قیمت زغال سنگ خام که در جلسه ۲۹ خرداد ماه امسال برگزار شد، توضیح داد. به گزارش سنا، علی نصیری مدیرعامل و نایب رییس هیات‌مدیره این شرکت اعلام کرده است قیمت زغال‌سنگ خام با توجه به شرایط قراردادهای موجود، به میزان 21درصد از تاریخ اول تیرماه سال جاری افزایش خواهد داشت. در این اطلاعیه آمده است، مقرر شده در نیمه تیرماه جلسه کمیته پشتیبانی زغال‌سنگ به ریاست وزیر صنعت و معدن و تجارت تشکیل و موضوع تصویب شود. البته موضوع افزایش قیمت با هماهنگی و تایید مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن حاصل شده است. بنابراین برای رعایت قوانین و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار موارد فوق به استحضار رسانیده شده و اعمال تغییرات لازم در گزارش‌های مالی شرکت بعد از امضای قراردادهای فی‌مابین اطلاع‌رسانی خواهد شد. «کشرق» تاکید کرده است که برای سال 1397 این شرکت بخش عمده‌یی از قراردادهای فروش خود منعقد نکرده است و قراردادهای جدید با لحاظ کردن این موضوع تدوین خواهد شد. غیر از مورد اعلام شده در بالا در روند عملیاتی شرکت تغییر دیگری ایجاد نشده است. مدیرعامل و هیات‌مدیره شرکت خود را ملزم می‌دانند که براساس قوانین موجود هرگونه تغییر را در اسرع وقت به اطلاع سهامداران برسانند و به محض اجرایی شدن مصوبه فوق آثار مالی آن اعلام خواهد شد.

 نگاهی بر عملکرد «خکار»: شرکت ایرکا پارت صنعت (کاربراتور ایران) اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌یی 9 ماهه منتهی به 30 آذر ماه 96 را حسابرسی نشده و با سرمایه معادل 500 میلیارد ریال منتشر کرد. بر این اساس، شرکت ایرکا پارت صنعت (کاربراتور ایران) با انتشار عملکرد سه ماهه سوم سال مالی 96 اعلام کرد طی 9 ماهه سال مالی 96 مبلغ 7 میلیارد و 680 میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ 17 ریال سود به‌ازای هر سهم کنار گذاشت که این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 11درصد کاهش داشته است. افزون بر این، «خکار» در دوره 9 ماهه مشابه سال مالی قبل مبلغ 19 ریال سود به‌ازای هر سهم محقق کرده بود. براساس این گزارش، با افزوده شدن سود خالص دوره به سود انباشته ابتدای سال درنهایت مبلغ 74 میلیارد و 639 میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

 بررسی عملکرد شاهد: شرکت شاهد در دوره 6ماهه نخست سال مالی 97 مبلغ 59 ریال سود به‌ازای هر سهم محقق کرد که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 392 درصد افزایش داشته است.

بر این اساس، شرکت با انتشار عملکرد نیمه نخست سال مالی جاری اعلام کرد طی شش ماهه نخست امسال موفق به کسب مبلغ 159 میلیارد و 220 میلیون ریال سود خالص شد که بر این اساس مبلغ 59 ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت که این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 392درصد افزایش داشته است. افزون بر این، شاهد در دوره 6 ماهه مشابه سال مالی قبل مبلغ 12ریال سود به‌ازای هر سهم محقق کرده بود. همچنین، با افزوده شدن سود خالص دوره به سود انباشته ابتدای سال درنهایت مبلغ یک هزار و 418 میلیارد و 684میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

 نگاهی بر پرتفوی «شوینده»: شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر صورت وضعیت پرتفوی یک ماهه منتهی به 29 اسفندماه 96 را حسابرسی نشده و با سرمایه معادل یک هزار میلیارد ریال منتشر کرد. بر این اساس، شرکت در ابتدای دوره یک‌ماهه منتهی به 29 اسفندماه 96 تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل 851میلیارد و 182 میلیون ریال و ارزش بازار معادل 3 هزار و 840 میلیارد ریال در سبد سهام خود داشت. همچنین، بهای تمام شده سهام بورسی این شرکت در دوره یاد شده معادل 56 میلیارد و 906 میلیون ریال افزایش یافت و در پایان دوره یک ماهه به مبلغ 908 میلیارد و 88 میلیون ریال رسید، در حالی که ارزش بازار آن با کاهش برابر 428 میلیارد و 873 میلیون ریال در پایان دوره معادل سه هزار و 411 میلیارد و 616 میلیون ریال محاسبه شد. براساس این گزارش، «شوینده» در یک ماهه گذشته سهام هیچ شرکت بورسی را به فروش نرساند، این درحالی است که تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل 56 میلیارد و 906 میلیون ریال خریداری کرد.

 انتشار صورت‌های مالی 6 ماهه پست بانک ایران: شرکت پست بانک ایران اطلاعات و صورت‌های مالی شش ماهه منتهی به 31 شهریور ماه 96 را حسابرسی شده و با سرمایه ثبت شده معادل 3 هزار و 233 میلیارد و 451 میلیون ریال منتشر کرد. بر این اساس، شرکت با انتشار صورت‌های مالی 6 ماهه منتهی به 31 شهریور ماه 96 اعلام کرد طی نیمه نخست سال مالی گذشته معادل 6 میلیارد و 365میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ 2 ریال سود به‌ازای هر سهم کنار گذاشت که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 100درصد افزایش یافت. این شرکت در پایان سال مالی گذشته مبلغ یک ریال سود به‌ازای هر سهم اختصاص داده است. افزون بر این، با کسر شدن سود خالص دوره از زیان انباشته ابتدای سال درنهایت مبلغ یک هزار و 442 میلیارد و 501 میلیون ریال زیان انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

 تحقق سود پالایش نفت تبریز: شرکت پالایش نفت تبریز اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌یی 9 ماهه منتهی به 30 آذر ماه 96 را حسابرسی نشده و با سرمایه ثبت شده معادل 3 هزار و 884 میلیارد و 211میلیون ریال منتشر کرد. همچنین، شرکت با انتشار عملکرد 9 ماهه سال جاری خود اعلام کرد در دوره 3 ماهه سوم سال مالی جاری مبلغ 3 هزار و 446 میلیارد و 341 میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ 887 میلیون ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 184درصد افزایش داشت. «شبریز» در دوره 9 ماهه مشابه سال مالی قبل مبلغ 312 ریال زیان به‌ازای هر سهم اختصاص داده بود.

 

ارسال نظر