روی خط شرکت‌‌ها

۱۳۹۷/۰۳/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۳۸۶

 توضیح «فولاژ» درباره تعدیل مثبت سود: شرکت فولاد آلیاژی ایران درباره تغییر با اهمیت پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۷توضیح داد. بر این اساس، شرکت درباره افزایش سود خالص پیش‌بینی شده شفاف‌سازی کرد. «فولاژ» سود خالص پیش‌بینی شده قبلی خود را ۹۱۵میلیارد و ۸۲۸ میلیون ریال اعلام کرده بود که به یک هزار و ۱۶۵ میلیارد و ۸۱۸ میلیون ریال افزایش یافت. از سویی دیگر، این شرکت علت افزایش۲۵۰هزار میلیون ریالی پیش‌بینی سود را افزایش درآمدهای غیرعملیاتی ناشی از سود سهام شرکت آهن غدیر ایرانیان باتوجه به تقسیم سود در مجمع آن شرکت اعلام کرد. به این ترتیب که درآمد‌های حاصل از سرمایه‌گذاری از 300 هزار میلیون ریال به 550هزار ریال افزایش یافت.

 اختصاص 109 ریال سود به ازای هر سهم «وتوکا»: شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد صورت‌های مالی 12ماهه منتهی به 29 اسفند ماه 96 را حسابرسی نشده و با سرمایه معادل دو هزار و 600 میلیارد ریال منتشر کرد. علاوه بر این، شرکت با انتشار اطلاعیه‌یی اعلام کرد در دوره یکساله 96 مبلغ 283 میلیارد و 691میلیون ریال سود زیان کسب کرد و بر این اساس مبلغ 109 ریال سود به‌ازای هر سهم کنار گذاشت که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 31درصد کاهش داشت. همچنین، «وتوکا» در سال مالی 95 مبلغ 157 ریال سود به‌ازای هر سهم اختصاص داده بود. بر این اساس، به سود خالص دوره نیز سود انباشته ابتدای سال افزوده شد و در نهایت مبلغ 689 میلیارد و 252 میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

 دلایل کاهش پیش‌بینی سود «خودرو»: شرکت ایران خودرو درباره تغییر با اهمیت پیش‌بینی درآمد هر سهم شفاف‌سازی کرد. بر این اساس، «خودرو» اعلام کرد سود خالص پیش‌بینی شده قبلی یک هزار و ۷۰۰ میلیارد و ۴۶۸ میلیون ریال بوده که به ۸۳۸ میلیارد و ۴۳۱ میلیون ریال کاهش یافته است. همچنین، ایران خودرو مهم‌ترین دلایل تغییر با اهمیت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۶ نسبت به آخرین پیش‌بینی سال مالی ۹۶ را این‌گونه اعلام کرد: افزایش نرخ ارز در

3 ماهه آخر سال 1396 و به تبع آن افزایش بهای نهاده‌های تولید و همچنین عدم افزایش نرخ محصولات متناسب با افزایش بهای تمام شده موجب کاهش سود ناویژه شده است. علاوه بر این متناسب با افزایش قابل‌توجه در تیراژ تولید، هزینه‌های جذب نشده نسبت به آخرین پیش‌بینی سال 1396 معادل 45درصد کاهش یافته است. همچنین باتوجه به برگزاری مجامع برخی شرکت‌های گروه ایران‌خودرو و افزایش 63درصدی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌ها، خالص سایر درآمدها و هزینه‌های عملیاتی در مقایسه با آخرین پیش‌بینی سال 1396 افزایش یافته است. این شرکت دلیل پایانی را این‌گونه اعلام کرد: باتوجه به افزایش سود ناشی از فروش دارایی‌های ثابت و همچنین سود ناشی از تسعیر نرخ ارز، خالص سایر درآمدها و هزینه‌های غیرعملیاتی در مقایسه با آخرین پیش‌بینی سال 1396 افزایش یافته است.

 شفاف‌سازی «ثتران» درباره نوسان قیمت سهم: شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران درباره نوسان قیمت سهام شفاف‌سازی کرد. علاوه بر این، شرکت درباره نوسان قیمت سهام در روزهای اخیر به عدم تغییر با اهمیت وضعیت مالی این مجموعه تاکید کرد. بر این اساس، «ثتران» اعلام کرد با توجه به نامه دریافتی از شرکت فرابورس ایران درباره لزوم رعایت دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در فرابورس، از تاریخ آخرین گزارشگری مالی و گزارش تفسیری دوره‌های مالی سه ماهه، ۶ ماهه، ۹ ماهه و ۱۲ ماهه منتهی به پایان اسفند ۹۶ تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است. این شرکت اعلام کرده نوسان قیمت سهام طی روزهای معاملاتی اخیر ناشی از عرضه و تقاضا در بازار سرمایه است. در پایان این اطلاعیه آمده است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان افشا می‌شود.

 افزایش سود خالص «آپ»: شرکت آسان پرداخت پرشین اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۶ را حسابرسی نشده و با سرمایه معادل ۲ هزار میلیارد ریال منتشر کرد. همچنین، شرکت با انتشار عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی ۹۶ معادل ۲ هزار و ۵۵۱ میلیارد و ۹۹۳میلیون ریال سود خالص کسب کرد. بر این اساس مبلغ یک هزار و ۲۷۶ ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل ۳۸درصد افزایش داشت. «آپ» در سال مالی ۹۵ به‌ازای هر سهم ۹۲۳ ریال سود محقق کرده بود. یادآور می‌شود به سود خالص دوره نیز سود انباشته ابتدای سال اضافه شد و در نهایت مبلغ ۲ هزار و ۲۶۱میلیارد و ۷۵۷میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

 نگاهی بر عملکرد یک‌ساله «سیدکو»: شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان صورت‌های مالی 12 ماهه منتهی به 29 اسفند ماه 96 را حسابرسی شده و با سرمایه معادل 4 هزار و 800میلیارد ریال منتشر کرد. همچنین، شرکت با انتشار اطلاعیه‌یی اعلام کرد در دوره یک‌ساله 96 مبلغ 753 میلیارد و 373 میلیون ریال سود کسب کرد و بر این اساس مبلغ 157 ریال سود به‌ازای هر سهم کنار گذاشت که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 20درصد افزایش داشت. «سیدکو» در سال مالی 95 مبلغ 131 ریال سود به‌ازای هر سهم اختصاص داده بود. بر این اساس، به سود خالص دوره نیز سود انباشته ابتدای سال افزوده شد و درنهایت مبلغ 2 هزار و 595 میلیارد و 549میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

 

ارسال نظر