روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۷/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۸۷۱

 توضیح «ولغدر» درباره تغییر با اهمیت سود: شرکت لیزینگ خودرو غدیر درخصوص تعدیل مثبت 31هزار و 409میلیون ریالی سود سال مالی منتهی به پایان آذر ماه 97 توضیح داد. «ولغدر» اعلام کرده است: براساس قرارداد مبلغ 419هزار و 458میلیون ریال بابت خرید 153دستگاه کامیون کمپرسی LK2624 به شرکت ایران خودرو دیزل پرداخت شد. با توجه به تحویل 41دستگاه (از 153دستگاه) به مانده مبالغ پرداختی خریدار طبق تبصره 7 و 8 قرارداد، سود مشارکت به شرکت تعلق خواهد گرفت. به گزارش سنا در سال مالی جاری(پایان آذر ماه 97) تا تاریخ پایان فروردین ماه 97 مبلغ 51 هزار و 645 میلیون ریال سود مشارکت از این محل شناسایی شده است. مانده تحویل نشده در تاریخ فوق مبلغ 308هزار و 211میلیون ریال است. همچنین قراردادی با شرکت ایران خودرو منعقد شده که فروش تعداد تقریبی 5 هزار دستگاه خودرو با اقساط 24ماهه و سررسید 6 ماهه در بر داشته است. این قرارداد یکی از مهم‌ترین قراردادهای شرکت لیزینگ خودرو غدیر بوده و تا تاریخ تهیه این گزارش مبلغ 954هزار و 564 میلیون ریال تسهیلات اعطایی در دفاتر این شرکت ثبت شده است. در اطلاعات مالی پیش‌بینی شده سال مالی منتهی به پایان آذر ماه امسال، درآمد‌های عملیاتی 136هزار و 211میلیون ریال با فرض تحویل خودروهای موضوع قرارداد با شرکت ایران خودرو دیزل و لیزینگ آنها لحاظ شده بود و با توجه به عدم تحویل خودروهای مذکور، سود شناسایی شده از این محل در پیش‌بینی تعدیل شده حذف و درآمد ناشی از قرارداد با شرکت ایران خودرو به مبلغ 134هزار و 389میلیون ریال شناسایی شد. در مجموع در اطلاعات مالی پیش‌بینی تعدیل شده سال مالی پایان آذر ماه امسال درآمد‌های عملیاتی به مبلغ 157هزار و 130میلیون ریال است. همچنین هزینه‌های فروش، اداری و عمومی به دلیل ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول طبق دستورالعمل بانک مرکزی از مبلغ 92هزار و 46میلیون ریال به مبلغ 112هزار و 22میلیون ریال تغییر یافته است. سایر اقلام عملیاتی با توجه به شناسایی سود مشارکت ناشی از قرارداد با شرکت ایران خودرو دیزل و کاهش مبلغ ثمن نقدی دریافتی از مستاجران از مبلغ 33هزار و 510 میلیون ریال به مبلغ 66 هزار و 645 میلیون ریال تغییر یافته است. افزون بر این سایر درآمدها و هزینه‌های غیرعملیاتی با توجه به افزایش سود سپرده و سایر درآمدهای ناشی از ارائه خدمات به مشتریان از مبلغ 9هزار و 413میلیون ریال به مبلغ 12هزار و 34میلیون ریال تغییر یافته است.

 توضیح زیرمجموعه ایران خودرو درباره کاهش زیان: شرکت محورسازان ایران خودرو درخصوص دلایل کاهش زیان پیش‌بینی شده سال مالی منتهی به پایان اسفند 96 توضیح داد. به گزارش سنا، شرکت محورسازان ایران خودرو در نامه‌یی خطاب به رییس اداره نظارت بر ناشران بورس سازمان بورس تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم را عمدتا به دلیل دریافت تعدیل فروش محصولات این شرکت به مبلغ 90میلیارد ریال پس از تحقق زیان اعلام شده قبلی به میزان 99هزار و 505 میلیون ریال طبق بودجه اعلام کرد. این شرکت اعلام کرده است: پس از تعدیل دریافتی 90میلیارد ریالی زیان بعد از تعدیل طبق دفاتر 4هزار و 468میلیون ریال است. این رقم طبق پیش‌بینی 99هزار و 505 میلیون ریال اعلام شده است. ضمن آنکه علت مغایرت بین فروش اعلامی در تاریخ 21فروردین ماه امسال و فروش تحقق یافته طبق دفاتر شرکت علاوه بر ثبت تعدیل مذکور، عدم تکمیل کامل گزارش‌های تولید و فروش در تاریخ یاد شده و انجام تعدیل‌های مرتبط در حساب‌ها پس از تهیه تطبیق حساب‌های فی‌مابین اشخاص حقیقی و حقوقی طرف قرارداد با شرکت بوده است. همچنین ازجمله دلایل عمده انحراف بودجه اصلاحی، عدم دریافت تسهیلات مالی در سال مورد گزارش به دلیل ورود نقدینگی ناشی از افزایش تیراژ محصولات تولیدی و در نتیجه کاهش هزینه‌های مالی است.

 پاسخ «فلوله» به سوالات سازمان بورس: شرکت لوله و ماشین‌سازی ایران درباره تغییرات پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفند 96 توضیح داد. به گزارش سنا، مدیرعامل شرکت لوله و ماشین‌سازی ایران در نامه‌یی خطاب به رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس درخصوص اطلاعات درخواستی توضیح داد. محمدرضا بابایی در این نامه ضمن انتشار صورت ریز درآمدها و هزینه‌های عملیاتی شرکت اعلام کرده است، عمده فروش ضایعات در سال 96 به مربوط به شلاکه، پودر زینگ و براده آهن است. همچنین در این اطلاعیه با اعلام صورت ریز هزینه‌های مالی که جمع آن 508 هزار و 101میلیون ریال است، تاکید کرد: دلیل افزایش هزینه‌های مالی عدم پرداخت به موقع بدهی سازمان‌های آبفای کشور به شرکت لوله و ماشین‌سازی ایران حتی به صورت اوراق و اسناد بهادار است که این امر منجر به تحمیل هزینه مالی بابت سود تسهیلات دریافتی از بانک‌ها و اشخاص یا هزینه تنزیل اوراق و اسناد بهادار به شرکت شده است. در ادامه فلوله جمع سایر هزینه‌ها و درآمدهای غیرعملیاتی را 19هزار و 384میلیون ریال اعلام کرد. در این نامه درخصوص مالیات بر درآمد اعلام شده است: جهت برآورد مالیات بر درآمد شرکت ناشی از سود ناخالص پس از کسر معافیت‌های سود حاصل از سپرده‌گذاری‌ها و اوراق مشارکت با ضریب 20درصد با توجه به معافیت مالیاتی براساس میزان معاملات سهام شرکت به مبلغ 13هزار و 597 میلیون ریال در نظر گرفته شده است. ضمنا در این خصوص تعدیلات حسابرس نتیجه نهایی را مشخص خواهد کرد. این شرکت در پاسخ به سوالات اداره نظارت بر ناشران بورسی درخصوص آثار عملکرد شرکت‌های سرمایه‌پذیر توضیح داد: در این خصوص در صورتی که شرکت‌های سرمایه‌پذیر تا تاریخ نهایی شدن صورت‌های مالی این شرکت اطلاعات خود و میزان سود تقسیمی را اعلام کنند، نتیجه آن در صورت‌های مالی این شرکت و صورت‌های مالی تلفیقی در قسمت سایر درآمدها و هزینه‌های غیرعملیاتی منظور می‌شود. ضمنا برآورد شرکت در این خصوص حدود 15میلیارد ریال زیان است که به محض تحقق در حساب‌ها ثبت می‌شود.

 

ارسال نظر