شاخص بورس در مرز 95000 واحد

۱۳۹۷/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۸۶۹
شاخص بورس در مرز 95000 واحد

گروه بورس  

 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات دیروز با افزایش 202 واحدی همراه شد و توانست رقم 94 هزار و 905 واحد را به خود اختصاص دهد. این در حالی است که با قرار گرفتن نماگر بازار در آستانه 95000 واحدی، شاخص کل هم ‌وزن با افزایش 93 واحدی عدد 17 هزار و 116واحد را به نمایش گذاشت. همچنین، شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 284 واحدی به رقم 101هزار و 391 واحد دست یافت. علاوه بر این، شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 159واحدی به رقم 67 هزار و 606 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 349 واحدی عدد 201 هزار و 93واحد را به نمایش گذاشت. بر این اساس، دیروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سایپا با 25 واحد، معدنی و صنعتی گل‌گهر با 24 واحد و خدمات انفورماتیک با 21 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان اصفهان با 9 واحد، تاپیکو با

8 واحد و ملی صنایع مس ایران با 6 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند. به گزارش فارس، ارزش کل معاملات دیروز بورس تهران به بیش از 163 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 907 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 64 هزار و 22 نوبت داد و ستد بود. همچنین، طی معاملات دیروز نماد معاملاتی شرکت‌های کارخانجات تولیدی شهید قندی، دشت مرغاب، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، سبحان دارو، سیمان شاهرود، داروسازی سبحان انکولوژی، سرمایه‌گذاری سبحان، پتروشیمی ممسنی، کی‌بی‌سی، دریایی کشتیرانی خط دریابندر، سرمایه‌گذاری مسکن الوند، ازسوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب، سرمایه‌گذاری شمال‌شرق، گروه مدیریتی سرمایه‌گذاری امید، شیرپاستوریزه پگاه فارس، صنعت روی زنگان، سیمان فارس نو، رینگ‌خودرو غدیر و معادن منگنز ایران بازگشایی شدند. براساس این گزارش دیروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، 49میلیون سهم بانک گردشگری به ارزش بیش از 5میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده روبه‌رو شد. همچنین 10 میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش بیش از دو و نیم میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده جابه‌جا شد. افزون بر این، 5 میلیون سهم نوسازی و ساختمان تهران به ارزش بیش از 700 میلیون تومان کد به کد شد.

 سبزپوشی آیفکس

در سویی دیگر، معاملات فرابورس ایران دیروز در حالی پایان یافت که شاخص کل فرابورس ایران با بیش از 3 واحد افزایش در ارتفاع بالاتر از 1093 واحدی ایستاد و حجم معاملات در بازار‌های 9گانه نزدیک به 276 میلیون ورقه و ارزش آن نیز به بیش از یک هزار و 634 میلیارد ریال رسید. همچنین، روز سه‌شنبه در مجموع 2 بازار اول و دوم فرابورس نیز شاهد جا‌به‌جایی بیش از 168 میلیون سهم به ارزش بالغ بر 240 میلیارد ریال بودیم که در این میان نماد «ذوب» با معامله 39 میلیون سهم به ارزش 30میلیارد ریال بیشترین میزان حجم و ارزش معاملاتی را در میان سایر نمادهای مورد معامله در این دو بازار به خود اختصاص داد. علاوه بر این، در روزی که گذشت بیش از 102 میلیون سهم به ارزش بیش از 147 میلیارد ریال در سه تابلو بازار پایه جابه‌جا شدند. از سوی دیگر معامله بیش از 3 میلیون ورقه بهادار متعلق به صندوق‌های قابل معامله (ETF) به ارزش افزون بر 66 میلیارد ریال در فرابورس رقم خورد. بر این اساس، در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز دیروز بالغ بر یک میلیون ورقه بهادار با ارزشی بالغ بر یک هزار و 124 میلیارد ریال جابه‌جا شد که با تغییر مالکیت حدود 165 هزار ورقه بهادار به ارزش بیش از 142 میلیارد ریال، «اشاد9» بیشترین حجم و ارزش را در معاملات این بازار دراختیار گرفت. از سوی دیگر در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط (SME)، 10 هزار سهم متعلق به ماداکتو استیل کرد به ارزش 42 میلیون ریال معامله شد.

 

ارسال نظر