ظرفیت‌های بازار‌ سرمایه ایران ناشناخته است

۱۳۹۷/۰۲/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۸۲۶

ایران دارای منابع بسیار غنی و اقتصاد بسیار پابرجایی است اما ظرفیت‌های بازار پول و سرمایه آن در دنیا به میزان لازم شناخته شده نیست. عارف سلطان، مدیرعامل گروه رتبه‌بندی ایده‌آل ریتینگ در سنگاپور عنوان کرد: به عنوان یک فرد خارجی از دیدن این همه پیشرفت در زمینه بازار سرمایه اسلامی در ایران بسیار شگفت‌زده شدم اما کسی از این پیشرفت‌ها با خبر نیست. به گزارش سنا، وی در این خصوص ادامه داد: بازارهای سرمایه اسلامی در کشورهای دیگر جهان، توسعه و پیشرفت‌های خود را در زمینه بازار به تمام دنیا منعکس می‌کنند تا همه از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این کشور‌ها بهره‌مند شوند و ایران نیز باید ظرفیت‌های بازار سرمایه خود را بیشتر معرفی کند.

عارف سلطان در این خصوص افزود: ابزارهای معاملاتی در کشور‌های اسلامی در مقایسه با جهان کمتر است و به همین دلیل کشورهای اسلامی با شناخت یکدیگر و آشنایی بیشتر با بازارها می‌توانند از ابزار‌های یکدیگر بهره‌برداری و در مسیر توسعه حرکت کنند. به همین جهت نیاز است که ایران نیز بازار سرمایه اسلامی خود را به اشخاص حقیقی و کشورها معرفی کند تا در این گام‌ها سهمی داشته باشد. وی گفت: برای اینکه ایران از این موقعیت ناشناخته خارج شود باید بازار خود را توسط ابزارهای مختلف تبلیغاتی مثل برگزاری رودشو و کنفرانس‌های مختلف معرفی کند. وی در این خصوص خاطرنشان کرد: برگزاری پلتفرم‌های بین‌المللی از سوی سازمان بورس و هماهنگی کنفرانس‌های متعدد می‌تواند موجب شناساندن موقعیت اقتصادی ایران در منطقه شود. از این طریق کشورهای اسلامی نیز متوجه خواهند شد که بازار سرمایه اسلامی ایران به بلوغ کافی رسیده است و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آن را بررسی می‌کنند. این مقام مسوول ابراز امیدواری کرد که با شروع روند تبلیغاتی بازار سرمایه اسلامی ایران، سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند برای سرمایه‌گذاری، بازار ایران را یکی از ملزومات آتی سرمایه‌گذاری خود قلمداد کنند.

وی در ادامه درخصوص برگزاری کارگاه‌های تبلیغاتی اذعان کرد: برگزاری رودشو در کشورهایی که بازار اسلامی در آن رونق دارد، می‌تواند کلید موفقیت بازار سرمایه ایران باشد.

وی گفت: برپایی کارگاه در لندن، سوییس، کشورهای اروپایی و مالزی می‌تواند موجب برجسته شدن فعالیت‌های بازار سرمایه ایران شود. عارف سلطان یکی دیگر از روش‌های معرفی بازار سرمایه ایران را از طریق بانک توسعه اسلامی دانست و عنوان کرد: همکاری‌های بیشتر با نهادهای اسلامی مثل بانک توسعه اسلامی می‌تواند موجب بهبود این روند شود. به این ترتیب که بانک توسعه اسلامی تمام اطلاعات کشور شما درخصوص بازار را به دیگر کشورهای عضو خود ارسال می‌کند و پیشرفت‌های اخیر شما به صورت گزارش مکتوب به گوش دیگر کشورهای اسلامی رسیده و موقعیت‌های سرمایه‌گذاری را برای آنها شفاف می‌کند.

 

ارسال نظر