گردشگری جایگزین توسعه کشاورزی و صنعتی سرخس می‌شود

۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۴۶۴
گردشگری جایگزین توسعه کشاورزی و صنعتی سرخس می‌شود

خراسان‌رضوی|

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی گفت: باتوجه به بحث خشکسالی و مشکلات موجود در بخش صنعت و ظرفیت‌های گردشگری و طبیعی که در شهرستان سرخس وجود دارد، گردشگری می‌تواند جایگزین خوبی برای اشتغال پایدار این شهرستان باشد.

به گزارش «تعادل» به نقل از روابط عمومی اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی، ابوالفضل مکرمی‌فر در دیدار با اعضای شورای شهر شهرستان سرخس اظهار کرد: کشاورزی، گردشگری و صنعت سه محور توسعه کشور و استان خراسان‌رضوی هستند اما در حال حاضر صنعت و کشاورزی به‌دلیل تحریم‌ها و کمبود آب و خشکسالی و... در وضعیت خوبی قرار ندارند از این رو گردشگری به‌عنوان صنعت بدون دود که به تکنولوژی نیز وابستگی ندارد، می‌تواند در کشور و استان درآمدزایی کند.

او ادامه داد: شهر سرخس جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بسیاری دارد و می‌تواند در جذب توریست و گردشگری بسیار موفق عمل کند. دریاچه بزنگان، غار کرکس و غار مزداوند ازجمله جاذبه‌های طبیعی و بکر شهرستان سرخس محسوب می‌شوند که می‌توانند گردشگران زیادی را به خود جذب کنند.

مکرمی‌فر تصریح کرد: در حال حاضر 1600 اثر در سطح استان ثبت شده اما پیش‌بینی ما شناسایی و ثبت 100 هزار اثر ملموس و ناملموس است، از این رو برای ثبت آثار تاریخی ملموس و ناملموس شهرستان سرخس اعتبار مشخصی درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به بهسازی هتل‌های شهرستان سرخس گفت: اگر واحدهای اقامتی اقدام به بازسازی و بهسازی کنند در افزایش درجه آنها اقدام خواهیم کرد. مکرمی‌فر گفت: قطار گردشگری مشهد-سرخس در دو طبقه راه‌اندازی خواهد شد و در حال حاضر قطار گردشگری نیشابور، سرخس، سبزوار و سنگان در برنامه‌های میراث فرهنگی قرار دارد.

 

ارسال نظر