جزئیات دستگیری سعید مرتضوی در مازندران

۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۴۶۳
جزئیات دستگیری 
سعید مرتضوی در مازندران

مازندران|

رییس کل دادگستری استان مازندران گفت: این فرد به علت اجرای حکم محکومیت قطعی به دو سال حبس تعزیری، دستگیر شد.

رییس کل دادگستری مازندران در مصاحبه اختصاصی با صدا و سیما درباره دستگیری سعید مرتضوی گفت: محکوم، خانه‌یی به اتفاق یکی از بستگان در منطقه سرخرود مازندران اجاره کرده بود که با نیابت از مرجع اجرای احکام تهران وی دستگیر و تحت‌الحفظ به مرجع قضایی در تهران اعزام شد.

حجت‌الاسلام تقوی‌فرد افزود: مرتضوی در زمان حضور ماموران برای اجرای حکم و دستگیری مقاومتی نداشت و حکم خود را پذیرفت.

او با بیان اینکه مرتضوی در زمان دستگیری با غافلگیری مواجه شده بود یا نه؟ گفت: البته خود مرتضوی در جریان دادگاه، دادرسی محکومیت و قطعیت حکم خود بوده و خودش سابقه طولانی قضایی داشته و این نبوده که کلا بی‌اطلاع از موضوع بوده باشد.

او ادامه داد: این نشان از عدالت و اقتدار دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران دارد که افراد در هر پست و مسوولیتی فرقی برای دستگاه قضایی ندارد و مهم احقاق حق و اجرای عدالت بوده که اجرا شده و در ادامه نیز خواهد شد.

دادستان سابق تهران دی ماه سال گذشته در جریان رسیدگی به پرونده بازداشتگاه کهریزک به شکایت عبدالحسین روح‌الامینی اولیای دم یکی از کشته‌شدگان در این بازداشتگاه، به 2 سال حبس قطعی محکوم شد. پیش از این سعید مرتضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما، از درخواست اعمال ماده 477 و ارائه به قوه قضاییه خبر داده بود. براساس قانون، افرادی که تقاضای اعمال ماده 477 را نسبت به آرای قطعی دارند باید درخواست خود را از طریق محاکم قضایی به رییس قوه قضاییه ارائه کنند تا پس از بررسی رییس قوه مشخص شود رای صادره خلاف بین شرع بوده است یا خیر؟

 

ارسال نظر