نمایندگان مناطق کردنشین خواستار برقراری مجدد مبادلات مرزی شدند

۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۴۶۰

جمعی از نمایندگان مناطق کردنشین و مرزی مجلس شورای اسلامی در نامه‌یی به رییس‌جمهور، خواستار برقراری مجدد مبادلات مرزی و رفع مشکلات معیشتی مردم مناطق مرزنشین شدند.

به گزارش ایرنا، در نامه جمعی از نمایندگان مناطق کردنشین و مرزی مجلس که دیروز منتشر شد، خطاب به حسن روحانی آمده است: همچنان که استحضار دارید مردم کرد ساکن در مناطق مرزی و غرب کشور سال‌ها آماج بمباران‌های شدید رژیم جنایتکار بعث بوده و تعدادی از شهرها و روستاهای مرزی این مناطق نیز بمباران شیمیایی شده‌اند.

 این نامه می‌افزاید: در طول زمان‌ها و دوران‌های تاریخ و از اول انقلاب، مردم این مناطق با جان و دل و از روی وفای به تمامیت ارضی کشور و ایران عزیز مرزها را از نفوذ بیگانگان حفظ کردند، در انتخابات و مناسبت‌های ملی و مذهبی حضور فعال داشته و در دو دوره انتخابات ریاست‌جمهوری جنابعالی با رای حداکثری به شعارهای اعتدال دولت برای آینده خود و معیشت مرزنشینان گام برداشتند اما حال می‌بینیم که به بهانه‌های مختلف مناطق مرزی و شهرهای کردنشین با بی‌مهری شدید مسوولان از جمله شخص جنابعالی روبه‌رو شده‌اند.

در ادامه این نامه بیان شده است: آیا جواب رشادت‌ها، ‌از جان گذشتگی‌ها، مرزداری‌ها و مشارکت حداکثری مردم این دیار در انتخابات، بستن مرزها، تعطیلی کوله‌بری و معیشت حداقلی آنان بود؟ آیا می‌خواهید دیوار اعتماد این مردم پاک و بی‌آلایش، نوع‌دوست و عاشق وطن را برای همیشه فرو بریزید؟

 آیا می‌خواهید مزد سال‌ها زحمات و مرزداری این مردم را با تحریم اقتصادی و خالی نمودن سفره‌های خانواده آنان پاسخ دهید؟ از طرفی نه شرع و نه قانون به کسی اجازه نمی‌دهد اینگونه با مردم خود و مرزداران اصلی این سرزمین برخورد کند. این نامه می‌افزاید: ما نمایندگان مناطق کردنشین و مرزی ضمن هشدار جدی نسبت به ادامه وضعیت موجود از جنابعالی و مسوولان امنیتی درخواست داریم که سریعا نسبت به برقراری مجدد مبادلات مرزی همانند سابق و رفع مشکلات و دغدغه‌های معیشتی مردم مناطق مرزنشین اقدام فرمایید.

 

ارسال نظر