افزایش دماسنج بازار‌ سهام

۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۶۳۰
افزایش دماسنج بازار‌ سهام

گروه بورس

 در معاملات روز گذشته بورس اوراق بهادار تهران، شاخص‌ کل بازار با افزایش 165واحدی همراه شد و رقم 96 هزار و 194 واحد را به خود اختصاص داد.

از همین رو، شاخص‌های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 156 و 149 واحد صعودی شدند. علاوه بر این، نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه‌گذاری معادن و فلزات، پالایش نفت تهران، ملی مس و گل‌گهر با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص، رشد این متغیر را رقم زدند. همچنین، گروه‌های خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی نیز با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه‌های صنعت قرار گرفتند. افزون بر این، صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای گروه صنایع بهشهر، سالمین، نیرو کلر، ایران ارقام، سرمایه‌گذاری صنعت بیمه، حمل و نقل توکا و سرمایه‌گذاری توکا فولاد بود. در مقابل نمادهای تامین ماسه ریخته‌گری، کاشی سعدی، ماشین‌سازی اراک، ماشین‌سازی نیرو محرکه، بورس اوراق بهادار تهران، لیزینگ ایران و سرمایه‌گذاری نیرو با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند. براساس این گزارش، در معاملات دیروز سرمایه‌گذاران بورسی بیش از یک‌میلیارد و

54 میلیون برگه سهم، حق‌تقدم و سایر دارایی‌های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از 2 هزار و 784 میلیارد ریال بود و در 69هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

سرمایه‌گذاران بورسی نیز برای خرید واحدهای صندوق امین یکم، پارند پایدار سپهر، واحدهای صندوق کمند، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، اوراق مشارکت کارکنان نفت، اوراق صکوک فولاد کاوه کیش و اوراق صکوک سایپا بیشترین تقاضا را ثبت کردند. در مقابل گروهی از سرمایه‌گذاران برای خروج از سهام کنتورسازی ایران، اوراق صکوک گل‌گهر، اوراق صکوک سایپا و اوراق مشارکت شهرداری تهران بیشترین عرضه‌ها و سنگین‌ترین صف‌های فروش را داشتند.

در پایان معاملات ملی مس با معامله بلوکی 275میلیون سهمی به ارزش 713 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد. براساس این گزارش، دیروز شاخص کل فرابورس نیز با رشد یک واحدی همراه شد و رقم 1082 واحد را به خود اختصاص داد.

 

 

ارسال نظر