شاخص در نیمه‌‌ 96000 واحد

۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۴۶۷

گروه بورس|

شاخص کل بورس تهران در معاملات دیروز با 265واحد ریزش همراه شد و به رقم 96 هزارو 594واحدی سقوط کرد. بر این اساس در معاملات روز گذشته بیش از 685میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی‌های مالی به ارزش یک‌هزار و 750میلیارد ریال در 133هزار نوبت معاملاتی دست به دست شد.همچنین سهامداران بورس تهران بیش از 685میلیون برگه دارایی مالی را دست به دست کردند. این در حالی است که دیروز گروه‌های مواد دارویی، خودرو و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه‌های صنایع قرار گرفتند.افزون بر این نمادهای پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه، پالایش نفت بندرعباس، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی فجر و پالایش نفت تهران بیشترین تاثیر منفی بر شاخص داشتند.

 ارتفاع 1084واحدی

در سوی دیگر بازارهای فرابورس ایران میزبان ‌دادوستد بیش از 280میلیون سهم به ارزش بالغ بر 9 هزار میلیارد ریال بودند که بیش از 70 درصد از این ارزش مبادلاتی ‌مربوط به پذیره‌نویسی اوراق منفعت دولت بود.

 این در حالی است که از روز سه‌شنبه 15 اسفندماه به مدت دو روز کاری پذیره‌نویسی اوراق منفعت دولت در نماد «افاد 1» در بازار ابزارهای نوین مالی ‌فرابورس ایران آغاز شد و تا پایان روز نوزدهم این ماه نیز این پذیره‌نویسی ادامه یافت که طی روز جاری بیش از 6 میلیون ورقه ‌افاد1 به ارزش افزون بر 6هزار و 650 میلیارد ریال به فروش رسید. اوراق منفعت دولت به تعداد 30 میلیون ورقه با نرخ سود

20 درصد علی‌الحساب سالانه تا سررسید منتشر ‌شده که مدت آن ‌42 ‌ماهه بوده و مواعد پرداخت سود آن هر 6 ماه یک‌بار است. افزون بر این، دادوستدهای بازار پایه نیز به نقل‌وانتقال بیش از 149 میلیون سهم به ارزش بالغ بر 167میلیارد ریال منتهی شد.

در نهایت نگاهی به تغییرات شاخص کل فرابورس نشان می‌دهد که این نماگر در نخستین ساعات معاملاتی روز گذشته افت کرد و ‌سپس روند صعودی را در پیش گرفت تا در نهایت با 4 واحد رشد در ارتفاع 1084 واحدی به پیشواز مبادلات دومین روز کاری ‌هفته برود.

 

ارسال نظر