سود 70درصد مشمولان سهام عدالت واریز شد

۱۳۹۶/۱۲/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۳۹۴
سود 70درصد مشمولان سهام عدالت واریز شد

واریز سود سهام عدالت مرحله تکمیلی روستاییان و عشایر که جزو مشمولان سهام عدالت هستند، از روز 17 اسفند در حالی به تدریج آغاز شد که بر این اساس580 میلیارد تومان سود سهام عدالت به حساب 12میلیون از مشمولان مربوط به گروه روستاییان و عشایر واریز شده است. بر این اساس تسویه مانده سود سهام عدالت یکی دیگر از دو گروه باقی‌مانده مشمولان سهام عدالت در شرایطی از طریق شعب بانک‌های عامل و موسسات مالی (که مشمولان مزبور شماره شبا بانکی خود را از طریق آن به سامانه سهام عدالت اعلام کرده‌اند) انجام شده است که تنها تسویه بقیه سود سهام عدالت یک گروه دیگر از مشمولان باقی‌ مانده است. گفتنی است تاکنون تسویه سود سهام عدالت عملکرد سال مالی 1395 شرکت‌های سرمایه‌پذیر مربوط به 18 گروه از مشمولان انجام شده است و با تسویه سود سهام عدالت روستاییان و عشایر (به‌عنوان گروه نوزدهم از مشمولان)، تسویه سود سهام عدالت آخرین گروه از مشمولان که شامل کارکنان و شاغلین دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین‌اجتماعی که جمعیتی حدود 13.4میلیون نفر را دربر می‌گیرد، در هفته‌ها آینده به حساب مشمولان این گروه واریز می‌شود. همچنین آن دسته از مشمولانی که پس از تسویه‌حساب سود سهام عدالت گروه‌های مربوط به خود اقدام به ثبت شماره شبای حساب بانکی در سامانه سهام عدالت کرده‌اند و نیز آن دسته از مشمولانی که از این به بعد اقدام به ورود شماره شبای حساب بانکی خود در سامانه سهام عدالت می‌کنند، پس از تایید شماره شبای آنها و نیز پس از تسویه کامل سود سهام عدالت با کلیه گروه‌ها، سود سهام خود را در اوایل سال آینده دریافت خواهند کرد.

 عمل به وعده

در همین رابطه، مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز شد، گفت: ۷۰درصد جامعه مشمولان سود کامل دریافت کردند و سود روستاییان و عشایر نیز در حال واریز است. جعفر سبحانی اظهار کرد: امسال تعهد داده بودیم که سود عملکرد شرکت‌های سرمایه‌پذیر در سال ۹۵ را که در سال ۹۶ دریافت می‌شود به مشمولان پرداخت کنیم و این وعده عملی شد. مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی افزود: از ۱۸ دی ماه واریزی سود برای ۳۴میلیون نفر از مشمولین با موافقت رییس‌جمهور انجام دادیم و همه مشمولانی که شماره شبای خود را تا تاریخ ذکر شده اعلام کرده بودند، یک‌سوم سود خود را در ۱۹ دی ماه دریافت کردند. وی با بیان اینکه در مرحله بعد، دوسوم سود باقی مانده را به‌صورت تکمیلی و گروه به گروه تسویه‌حساب کردیم، گفت: با ۱۸ گروه به‌صورت کامل تسویه‌حساب کردیم و از ۲۰ گروه تنها دو گروه روستاییان، عشایر و کارمندان دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان باقی ماندند. به گزارش میزان، مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: از دو گروه باقی‌مانده کار پرداخت سود گروه روستاییان و عشایر نیز از پنج‌شنبه در حال واریز است که این مشمولان شامل ۱۲ میلیون نفر می‌شوند. سبحانی خاطرنشان کرد: رقمی که مطابق سهمی که افراد این گروه داشتند برای آنها درنظر گرفته شده بالغ بر ۵۸۰میلیارد تومان است که به حساب بانک‌های عامل این مبلغ واریز شده و به‌تدریج در حساب مشمولان این گروه که شماره شبا خود را اعلام کرده باشند، قرار می‌گیرد. وی تصریح کرد: با آغاز واریز سود گروه روستاییان و عشایر تنها گروهی که فقط یک‌سوم سود خود را گرفتند کارمندان دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان هستند که تلاش می‌کنیم تا پایان سال سود این گروه را نیز واریز کنیم. مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد: حدود ۲ هزار و ۵۰۰میلیارد تومان سود از تاریخ ۱۸ دی ماه تاکنون در حال تسویه با گروه نوزدهم هستیم که به حساب مشمولان واریز شده و تقریبا ۷۰درصد جامعه مشمولان سود کامل دریافت کردند.

 واریز در اوایل 97

سبحانی درباره افرادی که پس از واریز سود شماره شبای خود را اعلام کردند نیز گفت: پس از راستی‌آزمایی شماره شبای داده شده، این افراد تجمیع شده و سود آنها در اوایل سال آینده واریز خواهد شد. وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۴۹میلیون سهامدار تعیین‌تکلیف شدند، شماره شبای ۴۰میلیون نفر به سامانه سهام عدالت وارد شد همچنین سود این سهام واریز شد، افزود: به مناسبت این اتفاقات آیین نکوداشت سهام عدالت ۲۰ اسفند با حضور ۱۳۰۰ نفر از مشمولین سطح کشور و مسوولان کشوری برگزار خواهد شد.

 فروش بلوک ذوب‌آهن

در سویی دیگر و باتوجه به تحولات بازار مشاهده می‌شود که، بلوک 16.75درصدی ذوب‌آهن اصفهان سرانجام در پنجمین عرضه، با همان قیمت پایه اعلامی فروخته شد. به گزارش تسنیم، تعداد 5میلیارد و 530 میلیون و 671 هزار و 12سهم شرکت ذوب‌آهن اصفهان در حالی برای پنجمین‌بار در سال جاری در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته روی میز فروش رفت که سرانجام به همان قیمت پایه اعلامی به فروش رسید. این میزان سهام که 16.67درصدی سهام شرکت ذوب‌آهن اصفهان را شامل می‌شود، توسط سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از سوی صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد به قیمت پایه هر سهم 750 ریال در بازار دوم فرابورس عرضه شد که بر این اساس خریدار باید 10درصد نقد مبلغ پیشنهادی خود را به‌صورت نقد و بقیه اقساط 8 ساله با نرخ سود 13درصد پرداخت کند. این در حالی است که، این بلوک 5میلیارد و 556 میلیون سهمی ذوب‌آهن اصفهان در حالی توسط کارگزاری آپادانا عرضه و بدون رقابت به همان قیمت پایه 75 تومان برای هر سهم از سوی کارگزاری نهایت‌نگر خریداری شده که گفته می‌شود این بلوک دولتی توسط شرکتی به‌نام پویش بازرگان خریداری شده که سال 94 توسط ذوب‌آهن تاسیس شده و هم‌اکنون 60‌درصد سهام آن در اختیار فعالان صنعت فولاد قرار دارد. همچنین این میزان سهام شرکت ذوب‌آهن اصفهان در حالی روز سه‌شنبه در فرابورس عرضه شده بود که به‌دلیل ارسال سفارش در 10دقیقه پایانی معاملات فرابورس، طبق مقررات ادامه این واگذاری به روز بعد موکول و درنهایت انجام شد. گفتنی است بلوک 16.67درصدی سهام شرکت ذوب‌آهن اصفهان پیش‌تر نیز در سال جاری، چندین‌بار توسط سازمان خصوصی‌سازی عرضه شده که خریداران اقبالی به آن نشان نداده‌ بودند.

 

 

ارسال نظر