خصوصی‌سازی

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۵۳۰

اختصاص 49 شرکت برای سهام عدالت

۴۹ شرکت به‌صورت قطعی برای سهام عدالت اختصاص یافته است و این شرکت‌ها هیچ‌گونه تغییر دیگری نخواهند داشت. داود خانی معاون سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به موارد فوق گفت: در مجموع تعداد 49 شرکت که قیمت‌گذاری قطعی شده و بخش عمده آنها جزو شرکت‌های بورسی و تعدادی اندک هم غیربورسی‌اند، طی سنوات گذشته به سهام عدالت اختصاص کامل پیدا کردند و در جلسه آبان ماه سال 1395 شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قطعیت یافته‌اند. معاون برنامه‌ریزی، توسعه منابع و امور پشتیبانی سازمان خصوصی‌سازی افزود: این شرکت‌ها در جلسه موردنظر نهایی شده و تصویب گردید که این ۴۹شرکت به‌صورت قطعی برای سهام عدالت اختصاص یابند و بر این اساس، این شرکت‌ها هیچ‌گونه تغییر دیگری نخواهند داشت. وی اضافه کرد: این 49 شرکت در صورت تصویب لایحه پیشنهادی از سوی مجلس به پرتفوی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی اضافه نمی‌شوند، بلکه شرکت‌های مصوب شده در شورای عالی اصل 44 به موجب این لایحه قرار است به‌عنوان سرمایه صندوق، سرمایه‌گذاری شوند که عنوان آن صندوق سرمایه‌گذاری سهام عدالت است. معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: به موجب احکام قبلی شرکت‌های سرمایه‌گذاری‌های استانی دارای سرمایه‌گذاری‌هایی به‌نام شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت بودند که البته این موضوع قطعیت کامل نداشت و اکنون قانون‌گذار در خلال این لایحه تصویب می‌کند که این شرکت‌های سرمایه‌گذاری واجد این سرمایه‌گذاری‌ها نیستند و صندوق‌های سرمایه‌گذاری متولی این سرمایه‌ها و شرکت‌های سرمایه‌پذیر هستند.

بلوک مدیریتی «ذوب» روی میز فروش

گروه بورس  پانزدهم اسفندماه در بازار دوم فرابورس ایران 16.67درصد از سهام مدیریتی غیرکنترلی ذوب‌آهن اصفهان در نماد «ذوب4» با قیمت پایه هر سهم 750 ریال عرضه می‌شود. بر این اساس، سازمان خصوصی در نظر دارد تعداد 5 میلیارد و 530میلیون و 671هزار و 12 سهم معادل 16.67درصد از سهام ذوب‌آهن را که متعلق به صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد است به‌طور عمده و نقد یا نقد و اقساط از طریق عرضه در بازار فرابورس به فروش برساند. از آنجا که قیمت پایه هر سهم در این عرضه 750 ریال منظور شده قیمت پایه کل این بلوک مدیریتی رقم 4 هزار و 148 میلیارد و 3میلیون و 259 هزار ریال خواهد بود که خریداران برای حضور در رقابت خرید آن باید 3درصد از قیمت پایه کل را پرداخت کنند. بر این اساس سه‌شنبه  15 اسفندماه بازار دوم فرابورس میزبان عرضه این بلوک است که از سوی کارگزاری آپادانا به‌عنوان کارگزاری عرضه‌کننده روی میز فروش می‌رود.

عرضه بلوک 19.5 درصدی آلومینیوم‌ ایران‌ در بورس

گروه بورس  بلوک 19.5درصدی آلومینیوم‌ ایران‌ در روز 15 اسفندماه امسال توسط سازمان خصوصی‌سازی در بورس عرضه می‌شود. بر این اساس، تعداد یک میلیارد و 15 میلیون و 536هزار و 378سهم شرکت آلومینیوم‌ ایران‌ معادل 19.53درصد سهام این شرکت در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود. این میزان سهام به قیمت پایه هر سهم 200 تومان توسط سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از سوی موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد به صورت 20درصد نقد و بقیه اقساط روانه میز روش می‌شود.

 

ارسال نظر