شاخص در مدار نوسانی

۱۳۹۶/۱۱/۱۹ - ۰۰:۱۸:۵۰
کد خبر: ۱۱۶۶۱۴

گروه بورس   

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در داد و ستد‌های آخرین روز کاری هفته با افزایش

398 واحدی همراه شد و رقم 98 هزار و 317 واحدی را به خود اختصاص داد. بر این اساس، شاخص آزاد شناور با رشد ۴۹۷ واحد رقم ۱۰۵هزار و ۴۸۰ را تجربه کرد و شاخص بازار اول و دوم هر یک به‌ترتیب ۳۷۱ و ۳۳۳ واحد افزایش پیدا کردند. از همین رو، در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه تعداد یک هزار و 377 میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ ارزش 355 میلیارد تومان در 61 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت. بیشترین تاثیر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روز گذشته به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری نفت و پتروشیمی تامین و گسترش نفت و گاز پارسیان شد و در مقابل نمادهای معاملاتی پتروشیمی مبین، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و گروه مپنا با افت خود مانع افزایش بیشتر شاخص شدند.

 آیفکس در ارتفاع 1103 واحدی

در سویی دیگر، فرابورس ایران معاملات آخرین روز کاری خود در هفته جاری را با رشد 17 واحدی (1.5درصدی) شاخص کل و خرید و فروش

252 میلیون ورقه به ارزش یک‌هزار و 363میلیارد ریال به پایان رساند. بر این اساس، در حالی که طی روزهای قبل آیفکس روندی نزولی را طی کرده بود روز گذشته متاثر از سبزپوشی اغلب نمادهای موردمعامله در گروه‌های پالایشی، پتروشیمی و فلزات اساسی بود. همچنین، در میان 7 نماد اثرگذار بر شاخص کل فرابورس نام نمادهای «مارون»، «زاگرس»، «سرچشمه»، «میدکو»، «بساما»، «شراز» و «حسینا» دیده می‌شود که تا سطح حداکثر

 10.5 واحد تاثیر مثبت بر این نماگر داشتند. نگاهی به نمادهای پربازدید دیروز نیز نشان می‌دهد «زشگزا»، «سمگا»، «زنگان» و «زاگرس» پربیننده‌ترین نمادهای معاملاتی بازار فرابورس بودند. در حالی دو نماد «اوان» و «میهن» بیشترین رشد قیمتی را تجربه کردند که نمادهای «ثعمرا» و «کوثر» بالاترین افت قیمتی را تا سطح حداکثر 4.3درصد متحمل شدند. در جریان بازار همچنین شاهد بازگشایی نمادهای «دتولید»، «قشیر» و «زاگرس» بودیم. این در حالی است که نمادهای «غشهداب» و «حسینا» نیز متوقف شدند.

 

ارسال نظر