شاخص بازار سهام در مدار صعودی

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۱۰۷

گروه بورس  

شاخص کل بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات چهارمین روز کاری هفته به روند صعودی خود ادامه داد و توانست با 652 واحد افزایش رقم 98 هزار و 596 واحدی را به خود اختصاص دهد. از همین رو اکثر صنایع بورسی در داد و ستد‌های دیروز همچنان با آرامش ایجاد شده در تالار شیشه‌یی همراهی کردند و به رنگ سبز درآمدند به‌طوری که 17 صنعت بورسی در معاملات روز سه‌شنبه بازدهی مثبت و در نقطه مقابل 15 صنعت بازدهی منفی را تجربه کردند.

همچنین در این روز سرمایه‌گذاران بورس تهران بیش از یک‌میلیارد و 5 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی‌های مالی را دست به دست کردند. ارزش مبادلات بورس تهران 2 هزار و 211 میلیارد ریال بود و در 75 هزار نوبت معاملاتی انجام شد. همچنین شاخص‌های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 520 و یک‌هزار و 90 واحد صعودی شدند. علاوه بر این، نمادهای ملی مس، تاپیکو، فولاد مبارکه، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، سرمایه‌گذاری غدیر و پتروشیمی پردیس امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس ثبت کردند. بورس تهران دیروز شاهد صدرنشینی گروه‌های شیمیایی، فلزات اساسی و فرآورده‌های نفتی در میان سایر صنایع بورسی بود. این گروه‌ها بیشترین حجم و ارزش معاملات را در روز گذشته داشتند. براساس این گزارش، صدرنشینی سهام نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای کارخانجات تولیدی شهید قندی، پتروشیمی کرمانشاه، نیرو محرکه، ملی مس، افست، اپیکو و بورس اوراق بهادار تهران بود. در مقابل نمادهای سیمان اصفهان، قند شیرین خراسان، فیبر ایران، موتورسازان تراکتورسازی ایران، فرآورده‌های نسوز پارس، درخشان تهران و لوله و ماشین‌سازی ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند. افزون بر این، سرمایه‌گذاران بورسی برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام پتروشیمی کرمانشاه، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، اوراق مشارکت رایان سایپا و سهام داروسازی اسوه بیشترین تقاضا را ثبت کردند. در مقابل گروهی دیگر از سرمایه‌گذاران تلاش کردند با عرضه‌های سنگین از سهام کنتورسازی ایران، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق مشارکت شهرداری تهران و سهام بانک کارآفرین خارج شوند.

 آیفکس در ارتفاع 1092 واحد

در سویی دیگر، معاملات فرابورس ایران در چهارمین روز کاری این هفته با عرضه اولیه 20درصد از سهام شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد در بازار دوم و آغاز پذیره‌نویسی اوراق مشارکت دولت در بازار ابزارهای نوین مالی دنبال شد. معامله‌گران دیروز تعداد 331 میلیون ورقه به ارزش 11 هزار و 180میلیارد ریال را دادوستد کردند که این میزان مبادله نسبت به روز ماقبل از افزایش ارزش معاملات در مقابل کاهش حجم آن حکایت داشت. همچنین، همزمان با معاملات شاخص کل فرابورس نیز روند رو به رشدی را طی کرد که نتیجه آن صعود نزدیک به 5 واحدی آیفکس و قرارگیری این نماگر بازار در نزدیکی ارتفاع 1092 واحدی بود. علاوه بر این، نمادهای «مارون»، «خراسان»، «ارفع» و «هرمز» تا سطح 4.7 واحد تاثیر مثبت بر آیفکس به‌جا گذاشتند، درحالی که در سمت مقابل نمادهای «ذوب»، «شرانل» و «شاوان» تا سطح حداکثر

 0.9 واحد تاثیر منفی را بر این نماگر موجب شدند.

در جریان بازار همچنین شاهد 4 توقف و بازگشایی نماد بودیم. به این ترتیب نماد معاملاتی شرکت آلومتک برای برگزاری مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده صاحبان سهام و نماد شرکت سرمایه‌گذاری کارکنان صنعت برق در منطقه زنجان و قزوین برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام هر دو در روز شنبه مورخ 30/10/1396 متوقف شدند. در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های فرآوری زغال‌سنگ پروده طبس و صنایع غذایی مینو شرق بازگشایی شدند.

 

 

ارسال نظر